Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@21:41:52 GMT

آقای مظفر! تا این دولت هستFATF اجرا نمی شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۵۱۳۵

آقای مظفر! تا این دولت هستFATF اجرا نمی شود

آقای مظفر  در پاسخ به اینکه آیا رفتار مجمع در معلق گذاشتن لوایح FATF به معنای مسکوت گذاشتن آن است می گوید:[اینجا] خیر مسکوت نمی ماند، فقط فرصتی داده ایم. به هرحال شورای اروپایی که دائما اصرار می کند ایران سریعتر تصمیم گیری کند ماهم گفتیم خب شما چه کاری کردید، شما هم کاری انجام دهید. ایران یازده تعهد داشته که به آنها عمل هم کرده است اما شما هیچ تعهدی را انجام ندادید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسخ آقای مظفر کاملا با اصول حقوقی مغایر است. اگر ایشان مانند برخی دیگر از اعضای مجمع، FATF را کلا یک پروژه استعماری می داند و  طبق ادعاهای موهوم و خنده دار آنها اعتقاد دارد با تصویب آن کلیه اطلاعات مالی ایران باید در اختیار کاخ سفید گذاشته شود، چرا برای تصویبش شرط می گذارد؟ قرارداد استعماری که با رفو و وصله پینه استقلالی نمی شود!
 و اگر ایشان اصل لوایح را بی اشکال و مثبت می داند، با چه استدلالی گروکشی می کند؟ اگر  FATF بی اشکال هست باید تصویب شود و نهایتا از سوی دستگاهای ذی صلاحیت( که نمی دانم مجمع تشخیص مصلحت جزء آنان هست یا نه) توصیه شود که همراهی با اروپایی ها منوط به همکاری آنان گردد.

آقای مظفر البته در ادامه مصاحبه نکته ای را بیان کرده که درخور تقدیر است و آن پذیرفتن مسئولیت رد این لوایح است. گرچه ایشان گفته که مجمع این مسئولیت را می پذیرد، اما به نظر می رسد بیشتر موضع شخصی ایشان است؛ اما تا همین جا هم غنیمت است. البته پذیرفتن یا نپذیرفتن چنین مسئولیتی توسط مجمع اهمیتی ندارد چون هزینه آن را مجموعه نظام و به ویژه مردم خواهند داد. مردمی که شاید ندانند ،در وانفسای تحریم گسترده، همین مقدار درآمد نفت و نیز درآمدهای حاصل از صادرات کالاهای مختلف، به خاطر نپذیرفتنFATF به راحتی وارد کشور نمی شود و مجبوریم با باج دادن به برخی بانکهای خارجی آن را وارد کشور کنیم. ناگفته روشن است که فساد ناشی از این باج دادن بعدها از مشغله های دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی خواهد شد.

و جمله آخر اینکه امیدوارم جناب مظفر ، این جمله یکی از چهره های مخالف FATF را شنیده باشد که: تا این دولت هست نمی گذاریم اجرا شود!

1717

کد خبر 1321158

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد مهاجری اف ای تی اف FATF مجمع تشخیص مصلحت نظام تحریم اقتصادی حسین مظفر انتخابات مجلس یازدهم ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس مارک ویلموتس تیم ملی فوتبال ایران تعهدات ایران در برجام تلویزیون استان کردستان سیدعباس عراقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۵۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو

ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها که با مشارکت وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

پیش از این نیز پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

محمدمهدی اسماعیلی پیش از عزیمت به آذربایجان در گفت‌وگویی درباره اهداف این سفر دو روزه گفت: باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم.

وی افزود: مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها نشستی است که در باکو برگزار خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران هم در این اجلاس ضمن بیان نکات مهم، راهبردی و در حوزه تعامل فرهنگی با ملل و فرهنگ‌های دیگر از این سخنگاه برای بیان حقایق مختلف در حوزه فرهنگ اقلیت‌ها که محور گفتگو‌های امسال است، استفاده خواهد کرد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: با توجه به وضعیت ناعادلانه‌ای که در صحنه نظامات بین المللی داریم باید از هر فرصتی برای بیان حقایق و تنویر افکار عمومی استفاده کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: به این اجلاس به عنوان فرصتی نگاه می‌کنیم که بتوانیم برنامه‌ها و نگاه انقلاب اسلامی را برای نخبگان و کشور‌های شرکت کننده بازگو کنیم و انشالله سخنگاهی برای بیان حقایق باشد.

وزیر فرهنگ گفت: نکته بعدی گفتگو‌هایی است که طبیعتا در چنین اجلاس‌هایی با کشور‌های مختلف برای تقویت تعاملات فی‌مابین استفاده می‌شود.

دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی راهکاری جدی برای گسترش تعامل با کشور‌های دوست و همسایه

وی افزود: دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی به عنوان راهکاری جدی برای ایجاد بستر‌های لازم برای گسترش تعاملات فی مابین توسط دولت دنبال می‌شود؛ در این راهبرد بیشتر معطوف به کشور‌های دوست، همسایه، جهان اسلام و کشور‌هایی که در موضوعات مهم بین المللی نزدیکی راهبردی با ما دارند هستیم؛ در همین راستا تلاش می‌کنیم در فرصت اجلاس باکو گفتگو‌های مقتضی را انجام دهیم تا از نتایج آن مجموعه حوزه فرهنگی منتفع شود.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: دوستانم برنامه‌هایی را پیش بینی کرده اند تا بتوانیم در فرصت محدودی که به واسطه این اجلاس در اختیار داریم حداکثر استفاده را کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از این گفتگو عازم باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

استقبال سفیر ایران از وزیر فرهنگ در بدو ورود به باکو

اسماعیلی و هیات همراه در بدو ورود به باکو مورد استقبال رسمی سیدعباس موسوی سفیر ایران در آذربایجان قرار گرفتند.

حضور در مراسم افتتاحیه ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی

وزیر فرهنگ سپس در مراسم افتتاحیه ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی با موضوع «گفتگو برای صلح و امنیت جهانی» در مرکز کنگره باکو حاضر شد.

سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند

اسماعیلی در سخنرانی در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو گفت: معتقدیم نقش سازمان‌های بین المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات، درگیری‌ها و سوء تفاهمات بین دولت‌ها، بسیار تاثیر گذار است.

متن کامل سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

خانم‌ها و آقایان

سلام علیکم

همانگونه که مستحضرید، در جهان به هم پیوند خورده حاضر، تقویت روابط بین فرهنگی و تلاش برای حفظ ارزش‌ها و میراث فرهنگی در سایه افزایش تعامل مردم جهان و مناسبات متقابل کشور‌ها محقق خواهد شد.

گفت‌وگوی صادقانه و به دور از جهالت و تعصب بین جوامع و سعه صدر در پذیرش تفاوت‌ها ضامن زندگی صلح آمیز مردم جهان و همگرایی بین ادیان و فرهنگ‌ها خواهد بود.

حضار گرامی اولویت دولت جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط فرهنگی توجه ویژه به همسایگان و کشور‌های نزدیک و ایجاد ارتباطات متعادل و متوازن با قاره‌های آسیا و آفریقا و سایر مناطق جهان است، همچنین تعامل و گسترش روابط از طریق مشارکت در فعالیت‌های سازمان‌های بین‌المللی از جمله اولویت‌های ما است و معتقدیم نقش سازمان‌های بین المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات، درگیری‌ها و سوء تفاهمات بین دولت‌ها، بسیار تاثیرگذار است.

از جمله این اتفاقات تاسف برانگیز قصه پرغصه فلسطین و غزه است رژیم کودک‌کش و نژادپرست بیش از ۷۶ سال است رسماً نسل کشی مسلمانان فلسطینی را در دستور کار قرار داده است.

در هفت ماه اخیر ده‌ها هزار کودک و زن بی‌گناه غزه به خاک و خون کشیده شده‌اند.

انفعال بی‌سابقه سازمان‌های جهانی و منطقه‌ای مایه شرمساری است. اقلیتی صهیونیست همه اصول اخلاقی را زیر پا گذاشته است و با پشتیبانی آمریکا هر جنایتی را انجام می‌دهد.

رفتار‌های منافقانه آمریکایی‌ها و دولت‌های هم‌پیمانش را در ضرب و شتم اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های این کشور‌ها شاهد هستیم.

ما امروز سوگوار فاجعه غزه هستیم موضع مترقی ما برای حل این معضل تشکیل دولت واحد فلسطینی با حضور همه ساکنان اصیل سرزمین فلسطین اعم از یهودی، مسیحی و مسلمان است.

ما در جمهوری اسلامی ایران نمونه کاملی از هم‌زیستی همه ادیان و اقوام را تجربه می‌کنیم.

امروز اقلیت‌های دینی در مجلس ما نماینده دارند و آزادی کامل برای انجام عبادات و مناسک خود دارند و همراه با مسلمانان برای پیشرفت کشور فعالیت می‌کنند.

خانم‌ها و آقایان.

توجه به ارزش‌های مختلف در این جوامع چند فرهنگی و چند مذهبی باید مورد مطالبه همه کشور‌ها باشد. در دنیای امروز با توجه به گسترش و پیشرفت سریع علم و تکنولوژی و هوش مصنوعی برای حفظ هویت ارزش‌ها و میراث فرهنگی باید همبستگی و ارتباط فعال بین کشور‌ها برقرار باشد.

با توجه به تاثیرگذاری و قدرت جریان سازی فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی در مسائل مختلف به ویژه امور فرهنگی پیشنهاد می‌شود همه کشور‌ها و نهاد‌ها در راستای تسهیل فرایند گفتمان فرهنگی بین ملت‌ها و دولت‌ها برای نیل به اهداف صلح محور از رسانه‌های صلح مدار و روشنگر، حمایت و در این امر تشریک مساعی کنند.

همچنین لازم است علمای بزرگ و روشن بین جهان اسلام در برابر معضلاتی از قبیل افراط گرایی و تکفیر دست به دست هم داده و با وحدت و مودت و اخوت اسلامی در برابر این بلای بزرگ با روشنگری و مجاهدت در تبیین و با زبان روز جوانان امت اسلامی را نسبت به این خطر بزرگ که منابع مادی و معنوی جهان اسلام را نابود می‌نماید، آگاه سازند.

در پایان، امیدوارم که این اجلاس، با تلاش‌ها و پیگیری مقامات و کارشناسان تمامی کشور‌های این حوزه هرچه سریعتر محقق و بر این اساس شاهد هم افزایی مودت و ارتقا سطح گفتگو‌ها و روابط در همه سطوح باشیم.

از برگزار کنندگان این اجلاس مهم به ویژه وزیر محترم فرهنگ کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان و حسن توجه شما بزرگواران صمیمانه سپاسگزارم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته"

در حاشیه مجمع جهانی گفت‌وگوی بین‌فرهنگی.

وزیر فرهنگ با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد/ آمادگی برای برگزاری نشست مشترک سینماگران ایرانی و آذربایجانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو با «عادل کریملی» همتای آذربایجانی خود دیدار و گفتگو کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار گفت: اشتراکات زیاد فرهنگی، تاریخی و تمدنی با آذربایجان داریم و به همین خاطر یک ایرانی در آذربایجان و یک آذربایجانی در ایران احساس غربت نمی‌کند.

وی افزود: بنای ما در دولت آیت‌الله رئیسی بازطراحی رابطه فرهنگی با کشور‌های همسایه است.

وزیر فرهنگ ادامه داد: مواضع جمهوری اسلامی ایران در درگیری‌های اخیر تاکید بر حقانیت برادران آذربایجانی بود.

وی تاکید کرد: تمایل داریم تفاهم‌نامه جامع فرهنگی بین دو کشور مجدد امضاء شود.

اسماعیلی گفت: مرز‌های آبی و دریایی مشترک و طولانی با کشور آذربایجان داریم و پیشنهاد می‌کنم تبادلات فرهنگی در شهر‌های مرزی ایجاد شود.

عضو هیات امنای دانشگاه تهران افزود: آمادگی داریم بین نویسندگان و سینماگران دو کشور نشست مشترک سینمایی برگزار کنیم.

برگزاری نشست مشترک سینماگران ایرانی و آذربایجانی

اسماعیلی گفت: رئیس‌جمهور ایران تاکید دارند هر کار فرهنگی در حوزه همسایگان در بخش‌هایی باشد که کاملا همراهی و اتفاق نظر متقابل وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا اولین جشنواره فیلم‌های سینمایی کشور‌های حاشیه خزر را برگزار کنیم در همین زمینه از شما و سینماگران شما دعوت می‌کنیم تا در این جشنواره حضور داشته باشید.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش‌وپرورش: مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت رقم خورد، اما...
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • ورامین مرکز استان تهران شرقی می‌شود
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟