Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@17:05:37 GMT

واکنش بازار طلای ایران به کاهش قیمت جهانی طلا

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۴۱۶۲

واکنش بازار طلای ایران به کاهش قیمت جهانی طلا

واکنش بازار طلای ایران به این کاهش قیمت هم توقف افزایش قیمت روزانه نرخ طلا بود؛ طلا در بازار ایران که چندین هفته بود افزایش پیدا کرده و به صورت روزانه روند صعودی به خود می گرفت در واکنش به کاهش قیمت جهانی طلا یکباره متوقف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، در حالی که انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا احتمال عدم تغییر نرخ بهره در آمریکا را تقویت کرده و تقاضا برای دارایی های پرریسک را مجددا افزایش داده است، قیمت طلا روز جمعه بیش از یک درصد کاهش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قیمت هر تونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 1.07 درصد کاهش به 1460 دلار و 17 سنت رسید. قیمت فلز زرد در این هفته افت حدودا 0.3 درصدی را تجربه کرد. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 1.21 درصد افت به 1465 دلار و 10 سنت رسید.

میزان اشتغال در اقتصاد آمریکا در ماه نوامبر بیشترین رشد را در طی 10 ماه گذشته داشت و نشان داد که اقتصاد این کشور به رغم افت فعالیت بخش تولیدی همچنان از رشد نسبی برخوردار است.

دیوید مگر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «انتشار آمارهای بهتر از حد انتظار از بازار کار آمریکا موجب کاهش تقاضا برای کالاهای سرمایه ای نیر طلا شده است.»

آمارهای مثبت از بازار کار آمریکا همچنان موجب افزایش ارزش دلار شد، در حالی که ارزش سهام در بورس آمریکا نیز شاهد جهش بود. اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه مذاکرات تجاری با چین خوب پیش می رود موجب امیدواری بازارها شده است.

چین نیز در یک موضع حاکی از حسن نیت اعلام کرد که بر برخی از محموله های سویا و گوشت خوک وارداتی از آمریکا تعرفه اعمال نخواهد کرد.

اکنون بازارها روی نشست روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده فدرال رزرو متمرکز شده اند. انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را همچنان در سطح 1.5 تا 1.75 درصد حفظ کند.

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد موسسه کیتکو متالز گفت: «انتشار آمار مثبت بازار کار آمریکا ضربه ای به اردوگاه سیاستگذارانی است که نمی خواهند به این زودی ها نرخ بهره افزایش یابد و این به قیمت فلز زرد لطمه می زند.»

واکنش بازار طلای ایران به این کاهش قیمت هم توقف افزایش قیمت روزانه نرخ طلا بود؛ طلا در بازار ایران که چندین هفته بود افزایش پیدا کرده و به صورت روزانه روند صعودی به خود می گرفت در واکنش به کاهش قیمت جهانی طلا یکباره متوقف شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

طلای جهانی با تمرکز بازار بر داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده، در بازه محدودی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، قیمت طلا امروز پنجشنبه در بازه محدودی قرار داشت زیرا سرمایه‌گذاران به داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده برای شفافیت بیشتر در مورد مسیر نرخ بهره فدرال رزرو تمرکز کردند.

هر اونس طلا در ۲۳۱۷ دلار و سه سنت ثابت بود. رالی مارس تا آوریل، شمش را با نزدیک به ۴۰۰ دلار افزایش به بالاترین قیمت تاریخی ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل رساند. هر اونس طلای آمریکا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۲۳۲۹ دلار آمریکا رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات‌متحده هستند که منتشر می‌شود و گزارش هزینه‌های مصرف شخصی ماه مارس در روز جمعه هستند.

اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو به عدم ضرورت کاهش نرخ بهره اشاره دارد. معامله‌گران اکنون انتظار دارند که اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به احتمال زیاد در سپتامبر رخ دهد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۷.۱۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۰۳ دلار و ۲۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۹۵ دلار و ۷۶ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد