Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- پوتین فهرست برنامه‌های پیش‌فرض روسی که باید در تاریخ 1 جولای روی تلفن‌های همراه، کامپیوترها و تلویزیون‌های هوشمند نصب شوند را امضا می‌کند. پوتین فهرست برنامه‌های پیش‌فرض روسی که باید در تاریخ 1 جولای روی تلفن‌های همراه، کامپیوترها و تلویزیون‌های هوشمند نصب شوند را امضا می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل  engadget، ولادیمیر پوتین به‌عنوان رییس‌جمهور روسیه قانونی را تصویب کرده است که فروش تلفن‌های همراه، کامپیوترها و تلویزیون‌های هوشمندی که از نرم‌افزارهای پیش‌فرض روسی استفاده نمی‌کنند را ممنوع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قانون در اول جولای سال آینده میلادی به اجرا درخواهد آمد اما قبل از آن، دولت روسیه فهرستی از نرم‌افزارهای روسی تهیه می‌کند که باید روی دستگاه‌های مختلف به‌صورت پیش‌فرض عرضه  شوند.
 
این قانون قرار است تا به توسعه‌دهندگان روسی کمک کند که با شرکت‌های فناوری خارجی که هم‌اکنون بازار این کشور را به دست گرفته‌اند، رقابت بهتری داشته باشند. علاوه بر این طرفداران این قانون از آن به‌عنوان روشی برای دسترسی آسان افراد غیرمتخصص (نظیر سالمندان) به نرم‌افزارها یادکرده‌اند.
     
بااین‌حال این لایحه توسط فروشندگان لوازم الکترونیکی موردانتقاد قرار گرفت و آن‌ها اعلام کردند که هیچ‌گاه در این مورد از آن‌ها مشورت خواسته نشده است. دیگران می‌ترسند که این قانون موجب شود که کمپانی‌های فناوری نظیر اپل به‌اجبار از این کشور خارج شوند. یکی از منابع اپل در این رابطه اعلام کرده است که:« اجبار برای افزودن نرم‌افزارهای سوم شخص به اکوسیستم اپل مساوی فرار از زندان تلقی می‌شود. این امر می‌تواند موجب تهدید امنیتی شود و این کمپانی نمی‌تواند چنین خطری را متحمل شود.»
 
همچنین این کمانه زنی وجود دارد که روسیه ممکن است از این نرم‌افزارها برای جاسوسی شهروندانش استفاده کند. علاوه بر این اخیراً در این کشور قانونی تصویب شده است که به دولت اختیار می‌دهد تا در هر شرایطی که به نظر «اضطراری» می‌آید، دسترسی به محتوای وب را مسدود کند. دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که لایحه مسدود کردن اینترنت «خبر بدی برای روسیه است و برای سایر کشورها پیش‌زمینه‌ای خطرناک ایجاد می‌کند.»
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: پوتین نرم افزار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که ایالات متحده در حال کار بر روی ترتیبات امنیتی بلندمدت با اوکراین است.

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی گفت: «باید بگویم ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در حال کار بر روی راه‌هایی برای ارائه حمایت بلندمدت از امنیت اوکراین هستیم. ما روی ترتیبات امنیتی بلندمدت کار کرده‌ایم، این چیزی است که رئیس جمهور جو بایدن در زمان آخرین اجلاس سران ناتو علنی کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده و اوکراین در حال مذاکره درباره توافقنامه امنیتی دوجانبه مشابه توافقی هستند که کی‌یف با هشت کشور از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و فنلاند تا به امروز امضا کرده است.

به گفته زلنسکی، کی‌یف قصد دارد با ایالات متحده یک توافقنامه کمک امنیتی امضا کند که «قوی‌تر» از همه توافق‌هایی است که اوکراین تاکنون امضا کرده است و شامل حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و تولید مشترک تسلیحات می‌شود.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه 2022، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل 2022، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارسا ۴گل خورد و حکم قهرمانی رئال را امضا کرد
  • بارسلونا، حکم قهرمانی رئال را امضا کرد
  • قرارداد سث رالینز با WWE تمدید شد
  • مقام روسی: بایدن عقب‌مانده ذهنی است
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • کیلیان ام باپه و گرفتن عکس و امضا دادن به هواداران پاری سن ژرمن پس از بازی با دورتموند / فیلم
  • پایان پوتین؟!
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • تمدید با پسر مارسلو: رئال آینده را بیمه کرد (عکس)
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم