Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سعید نمکی در این پیام با بیان این که امروز بیش از همیشه، ایران نیازمند شنیدن صدای حق طلبانه دانشجویان در دفاع از مرزهای پاکیزگی،  عدالت گستری و آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی است، تاکید کرد:  ایمان دارم که با همدلی و وفاق بین دانشجویان، اساتید، هیات رئیسه دانشگاهها و مدیران ارشد نظام سلامت و آموزش علوم پزشکی می توانیم با جامعه محور نمودن آموزش و استفاده از ظرفیت نیروی عظیم دانشجوئی در عرصه هایی چون تحول در شیوه زندگی، گسترش عدالت در سلامت، کاهش مرگ و میر ناشی از بیماریهای واگیر و  غیر واگیر، استقرار هرخانه بعنوان یک پایگاه سلامت و جلب مشارکت بیست میلیون سفیر سلامت از بطن جامعه، گام های موثری برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام وزیر بهداشت به شرح زیر است:

به نام خدا

با ژرف نگری در تحولات دهه های اخیر کشورمان نقش تاثیرگذار دانشگاه را در همه دگرگونیها  می توان دید و دانشجو به عنوان عنصری پویا، متعهد، مطالبه گر، آزادیخواه و بیدار همواره محور اصلی در این نقش آفرینی تحول گرایانه بوده است.

در فراز و نشیبهای تاریخی این سرزمین، صدای دانشجو نه به نیت بازتاب تمناها و فقدان های روزمره اش بلکه رساندن پژواک دردمندی جامعه اش و مطالبات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم کشورش به گوش همگان بوده است.

ایستادگی دانشجو و دانشگاهیان در سالهای قبل و پس از انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و روزگار فشار تحریم های ظالمانه و گره گشائی از مشکلات مردم، نماد گویائی از این ادعاست.

امروز بیش از همیشه ایران نیازمند شنیدن صدای حق طلبانه دانشجویان در دفاع از مرزهای پاکیزگی،  عدالت گستری و آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی است .

در ایامی که بیرحمانه همه راه ها را بر ملت ایران بسته اند تا در تامین اصلی ترین نیازهایش فروماند بیش از پیش همگان محتاج نقش آفرینی دانشجو و دانشگاه در راستای خودکفائی ملی و ارائه راهکار جهت برون رفت از این شرایط سخت و دشوارند و دانشجو و دانشگاهی نیز بیش از گذشته نیازمند همدلی، وفاق و درک شرایط این ایام حساس در تاریخ کشورست.

اینجانب به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان عزیز و دانشگاهیان ارجمند در سراسر کشور و فرزندان برومند سرزمینم که با عشق بازگشت به میهن و خدمت به نیازمندان کشورشان در جغرافیای پراکنده جهان با مشقت به تحصیل علم مشغولند ایمان دارم که با همدلی و وفاق بین دانشجویان، اساتید، هیات رئیسه دانشگاهها و مدیران ارشد نظام سلامت و آموزش علوم پزشکی می توانیم با جامعه محور نمودن آموزش و استفاده از ظرفیت نیروی عظیم دانشجوئی در عرصه هایی چون تحول در شیوه زندگی، گسترش عدالت در سلامت، کاهش مرگ و میر ناشی از بیماریهای واگیر و  غیر واگیر، استقرار هرخانه بعنوان یک پایگاه سلامت و جلب مشارکت بیست میلیون سفیر سلامت از بطن جامعه گام های موثری برداریم، به نفع تبعیض و استحکام شایسته سالاری در دانشگاه همت گماریم، زیرساخت های آموزشی و رفاهی دانشگاه ها را توسعه دهیم، با تغییر ساختار، مجموعه ای چابک تر جهت اعتلای آموزش و پژوهش فراهم کنیم، دانشجو را نه بعنوان ابزار بلکه بمثابه اصلی ترین رکن موثر در اداره امور دانشگاه و نظام سلامت به مشارکت و همراهی بطلبیم، در پذیرش دانشجو استعداد ذاتی و تلاش بی وقفه را بر رانت جویی و فرصت طلبی و در ارتقاء اساتید، دانش، صداقت ، وطن دوستی، تلاش در تربیت دانش آموختگان ماهر و متعهد و گره گشائی از مشکلات کشور را بر ویترین آرائی بی محتوی ترجیج دهیم و باهم در ساخت ایرانی آزاد ، آباد و سرافراز بکوشیم.

                                                                                          والسلام

                                                                                  سعید نمکی

                                                                                           وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی دانشجو درمان و آموزش پزشکی مرگ وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۵۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم

به گزارش جماران؛ کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا در آمریکا به خاطر تظاهرات‌های ضد صهیونیستی مجازی شد.

روزنامه عبری زبان "اسرائیل هیوم" اعلام کرد کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا در آمریکا به خاطر ادامه تظاهرات‌های ضد صهیونیستی مجازی شده است.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند تظاهراتی گسترده مقابل دانشگاه کلمبیا برای همبستگی با دانشجویان بازداشت شده که خواستار توقف جنگ و نسل‌کشی علیه غزه بودند، برگزار شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که 133 نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند.

 

 

 دستگیری بیش از ۱۳۳ دانشجوی حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیای آمریکا

از دو روز قبل صدها نفر از فعالان دانشجویی سوسیالیست و حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در اعتراض به نسل کشی در غزه تجمع کرده و در محوطه این دانشگاه چادر زده‌اند. 

 معترضان خواستار قطع همکاری و سرمایه‌گذاری دانشگاه در اسرائیل هستند.

 

 

اداره پلیس نیویورک: ۱۳۳ نفر به صورت شبانه دستگیر شده و بعد از صدور احضاریه‌های دادگاهی برای آنها آزاد شده‌اند. 

این تحصن با برخورد شدید پلیس و حراست دانشگاه و تعلیق برخی دانشجویان روبه رو شده است.

 

 

نقشه تحصن دانشجویان در سراسر آمریکا برای توقف جنگ اسرائیل علیه غزه

پس از دستگیری بیش از 100 دانشجو از کالج بارنارد و دانشگاه کلمبیا در تحصن که خواستار قطع همکاری دانشگاه ها با اسرائیل در بحبوحه جنگ این رژیم علیه غزه بودند، تظاهرات در سراسر آمریکا به راه افتاده است. تحصن هایی در MIT، Tufts، Emerson College، NYU، The New School، دانشگاه میشیگان، دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، دانشگاه Vanderbilt و دانشگاه کارولینای شمالی در Chapel Hill آغاز شده است.

 

 

دانشگاه کلمبیا کلاس های حضوری را لغو کرده؛ کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می شود. سازمان دهندگان این تجمعات می گویند حداقل 50 دانشجو از بارنارد و 35 دانشجو از کلمبیا تعلیق شده اند. تعداد فزاینده ای از فارغ التحصیلان کلمبیا و بارنارد، کارمندان و سخنرانان مهمان نیز علناً این موسسات معتبر را محکوم یا اعلام کرده اند.

در ییل، حداقل 45 دانشجو در حالی که پلیس تلاش می کرد تا یک تحصن را در جمعه شب پاکسازی کند، دستگیر شدند. اعتراضات در محوطه دانشگاه ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه