Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت موسوم به تدبیر و امید به ایستگاه ششم رسیده و با توجه به عملکردی که در حوزه‌های مختلف شاهد هستیم، نتوانسته موفق عمل کند ولی حامیان آن به‌ جای پاسخگویی در مورد دولتی که خودشان در مسند نشاندند به جای پاسخگویی راه فرار را در پیش گرفته‌اند.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو- امید فعال؛ "با روحانی راهی را آغاز کرده‌ایم و به نیمه راه رسیده‌‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بار این شمایید که باید تکرار کنید، تکرار رای به روحانی عزیز، برای تقویت امید به آینده ای بهتر"

محمد خاتمی"پیام ویدیویی سال ۱۳۹۶"

در تب و تاب انتخابات ۹۶ ، پیام ویدئویی رئیس دولت اصلاحات در کانال‌های وابسته دست به دست شد، "رای به روحانی را تکرار کنید" این جمله به یک شعار انتخاباتی مبدل گردید. سلبریتی‌ها با فریاد "به اصلاحات رای می‌دهیم" به عنوان پادو سیاسی در میدان انتخابات نقش بازی کردند. حمایت‌های علنی اصلاح‌طلبان تا آنجا پیش رفت که فعالان سیاسی این جریان در رسانه‌های همسو به حمایت‌های آشکار پرداختند. جواد امام "مدیرعامل بنیاد باران" در گفتگویی درباره دلایل حمایت جریان اصلاحات از حسن روحانی اظهار کرده بود: روحانی نگاه اصلاح‌طلبی را برای حل چالش‌های کشور پذیرفته و ما هم برای حل این چالش‌ها در انتخابات پیش رو از وی حمایت می‌کنیم. مصاحبه پشت مصاحبه با هدف جمع‌آوری آرای اجتماعی در حال انتشار بود. مدعیان اصلاحات از همه ظرفیت خود برای انتخابات هزینه کردند و به نقل از یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب، برای انتخاب روحانی از آبرو مایه گذاشتیم.

این داستان سر درازی دارد

حمایت‌ها فقط معطوف به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نبود، در انتخابات سال ۹۲ نیز شورای عالی سیاستگذاری به عنوان تنها نهاد تصمیم‌گیرنده انتخاباتی جریان اصلاحات رسماً حمایت خود را از حسن روحانی اعلام كرد و اصلاح‌طلبان مهر تاییدی بر تداوم استراتژی‌شان در انتخابات ٩٢ زدند. حمیدرضا جلایی‌پور، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران معتقد بود كه انتخاب روحانی بهترین كنش اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی است و ادامه ریاست‌جمهوری او می‌تواند اصلاح‌طلبی و اصلاح‌جویی در كشور را رقم بزند، حتی سیاستمداران کابینه دولت نیز به این حمایت در رسانه‌ها می‌پردازند.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور برای یادآوری همپیمانی با مدعیان اصلاحات اظهار کرد: اینکه در سال 96 در کنار اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری تلاش کردیم، با هم کار کردیم و ایستادیم تا این دولت انتخاب شود درست است و اینگونه هم بود و هاشمی رفسنجانی، رئیس دولت سازندگی نیز می‌گوید: دکتر روحانی یک هفته قبل از انتخابات 92، سه درصد رأی داشت که با حمایت من به بالای 50 درصد رفت. روزنامه آفتاب یزد برای روحانی تیر زد بود: اعتماد مجدد اصلاحات به حسن روحانی!

دوگانه آری یا نه به روحانی

حال شکاف بین جریان اصلاحات برای اثبات یا عدم اثبات اصلاح طلب بودن روحانی در جریان است. محمد قوچانی "سردبیر روزنامه سازندگی" گفت: به هر حال آقای روحانی انتخاب جریان اصلاح طلبی بوده و حتی به آقای عارف ترجیحش دادند. ما موظفیم مسئولیت‌های این جریان را بر عهده بگیریم. نه جامعه قبول می‌کند نه هیچ کسی دیگر. فعال سیاسی دیگری در تربیون‌های رسانه  داد می‌زند روحانی اصلاح‌طلب نیست. آنقدر فضا برای اطلاحات تنگ است که محمد خاتمی از روحانی درخواست استعفاء می‌کند. ترس از کارساز نبودن خاتمی برای کشاندن طبقه متوسط یا به تعبیر دیگر آراء خاموش به نفع خود به صحنه انتخابات به کابوس اصلاح‌طلبان تبدیل شده است. انتقاد از روحانی به نقل محافل تبدیل شده. شهیندخت مولاوردی نیز معاون سابق رئيس‌ جمهور در امور زنان برای تطهیر چهره اصلاحات به دولت روحانی می‌تازد و اظهار می‌کند: اگر اصلاح‌ طلبان نبودند روحانی رای نمی‌آورد وعارف نیز در دیدار جمعی از اصلاح‌طلبان گفته است "دولتی را روی کار آوردیم که مجبوریم صورتمان را با سیلی سرخ نگه داریم"

دولت روحانی رحم اجاره است

دولت روحانی"رحم اجاره"؛ شاید عجیب است وقتی  که بدانیم یک روزنامه اصلاح‌طلب چنین تیتری را زده است. هنوز تیتر یک روزنامه آفتاب یزد برای پیروزی روحانی در اذهان اهالی روزنامه‌‌خوان مانده است. این امر تا جایی ادامه میابد که دولتمردان نیز اعتراض می‌کنند. اسحاق جهانگیری هفته گذشته با گلایه از اصلاحطلبان در اینستاگرام خود نوشت: متاسفانه در سختی‌ها هیچ کس به دولت کمک نمی کند.

معاون اول رئیس جمهور در این پست اضافه کرده بود: آنجا که ما را تشویق به اصلاحات بزرگ می‌کردند و ما در دل مشکلات رفتیم، آنها که خوب بودند سکوت کردند و بقیه با استفاده از رسانه‌هایشان علیه دولت اقدام کردند.

روحانی تنها نیست

مصطفی کواکبیان عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اینطور بیان می‌کند: زمانی ما برای حمایت از روحانی شب و روز نداشتیم اما رویمان نمی‌شود بگوییم حمایت کردیم‌، ما با اصلاح طلبی که بخواهد لزوما با دولت زلفش گره بخورد لازم نیست هماهنگ باشیم. اما این موج از پشیمانی در بین سلبریتی‌های نیز به راه افتاد. باران کوثری، علی کریمی، حمید فرخ نژاد، نوید محمدزاده و عده دیگری نیز از رای خود ابراز پیشمانی کردند. سلبریتی‌هایی که کاندیدای مورد نظرشان حمایت می‌کردند کمتر از یک سال نشده چنین واکنش‌هایی نشان می‌دهند.

وقاحت تا چه اندازه!

به اذعان خود اصلاح طلبان و حتی شخص مرحوم هاشمی رفسنجانی اگر اصلاح‌ طلبان نبودند روحانی رای نمی‌آورد. حال که ناکارآمدی دولت به زعم جریان اصلاحات، به پاشنه آشیل آنها در انتخابات آینده تبدیل شده است، آیا این جریان حاضر به پاسخگویی در قبال حمایت‌های خود از روحانی می‌شود؟ محمدصادق جوادی‌حصارعضو اعتماد ملی در گفت‌و‌گویی بیان داشت: اگر اصلاح طلبان در انتخابات 96 از آقای روحانی حمایت نمی‌کردند در خوشبینانه‌ترین حالت ایشان 16 میلیون رای داشت که با این تعداد رای قطعا نمی‌توانست توفیقی در انتخابات داشته باشد.

پس از روی‌گردانی سلبریتی‌ها از رئیس‌جمهور و حالا اصلاح‌طلبان، چه شخص یا جریانی مسئولیت خسارت‌های وارده را برعهده می‌گیرد. فرار رو به جلو،  فریب افکار عمومی توسط چهره‌های اصلاحات از برنامه‌های در دستورکار قرار گرفته است. 

جریان اصلاحات که با روحانی مسیری را آغاز کرده است، امروز با توجه عملکرد دولت در زمینه‌های اشتغال و رونق اقتصادی و کاهش نرخ محبوبیت دولتمردان در صدد ایجاد مرزبندی است. با نزدیک شدن به انتخابات 1398 مجلس یازدهم و انتخابات 1400 سیزدهمین دوره ریاست جمهوری جریان اصلاحات به دنبال احیای آبروی از دست رفته خود می‌گردد. شخصیت‌هایی که تا دیروز در حمایت از رئیس‌دولت تدبیر و امید صف آرایی می‌کردند. واضح است که اصلاح طلبان نمی توانند سهم خود در وضعیت کنونی را منکر شوند، پس امروز یک به یک به انتقاد و فریب افکار عمومی می‌پردازند تا حساب خود را جدا کنند.

جواد عامری دبیر کل جمعیت ایثارگران در گفتگویی می‌گوید: امروز دولت فعلی دست‌پخت جریان اصلاحات است که طعم دست‌پخت قبلی آن‌ها در حال آزار مردم است. سوال اساسی اینجا است که چرا مدعیان اصلاحات که در همه آن چه که روی داده است از وضعیت نابسامان اقتصادی گرفته تا مشکلات اجتماعی نقش دارند و حال این گونه نقش خود را انکار کرده و سعی در مظلوم‌نمایی دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اصلاحات دولت دوازدهم روحانی احزاب سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

خبرگزاری حوزه، بیانیه بیش از ۱۰۰۰ استاد حوزه علمیه قم در حمایت از طرح نور و اسامی آنان را منتشر کرد.
به گزارش حوزه، متن بیانیه و اسامی اساتید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَیٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» (احزاب/۵۹)

مقام معظم رهبری «مدظله العالی»:

همین مسئله امنیت اخلاقی که این روز‌ها نیرو‌های انتظامی و وزارت کشور دنبالش هستند، بسیار مسئله مهمی است. بله جنجال می‌کنند، ولی به این جنجال‌ها نباید توجه بکنند، باید ببینند تکلیف چیست آن را انجام بدهند. (۰۹/۰۴/۱۳۸۶)

تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با تقدیر از وزارت محترم کشور و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) و برخورد قاطع با کشف حجاب و نا امنی اخلاقی در جامعه ضمن حمایت از مجریان این طرح با برکت خواستار است تا با شناخت هرچه بهتر محور‌های جنگ ترکیبی دشمن و بکارگیری برنامه‌های منسجم در مقابله با فتنه انگیزی ها، در اجرای کامل، فراگیر و مستمر قوانین مربوطه، هماهنگ عمل کرده و به دور از هرگونه اعمال سلیقه مر قانون را اجرا نمایند.

در ادامه خبر اسامی ۱۰۵۲ نفر از امضاکنندگان بیانیه ذکر شده است.

دیگر خبرها

  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌های تهران پس از اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات