Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:40:53 GMT

برف و باران زنجان را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۶۱۷۷

برف و باران زنجان را فرا می‌گیرد

سونا صرفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی که نشات گرفته از دریای مدیترانه است از روز پنجشنبه /۱۴ آذر / به منطقه زنجان نفوذ کرده است و تا ظهر فردا /یکشنبه/ فعال خواهد بود و بعد ازظهر نیز به تدریج از این استان خارج خواهد شد.

وی اظهار داشت: بارش ها در این استان در ارتفاعات به شکل برف و در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف و باران خواهد بود و امشب برای شهر زنجان نیز مخلوطی از برف و باران پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرفی با بیان اینکه از روز دوشنبه تا چهارشنبه نیز، بارش های کم و ضعیفی را در برخی مناطق این استان خواهیم داشت به میزان دمای این استان در طی روزهای آتی اشاره کرد و افزود: از دوشنبه شب، میزان دمای کمینه این استان بین پنج تا هفت درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

وی، میزان دمای فعلی شهر زنجان را چهار درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد افزایش نشان می‌دهد، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان خدابنده با صفر درجه سانتیگراد و آببر مرکز شهرستان طارم نیز با هشت درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقطه این استان بودند.   

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقرند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب‌ها وضعیت دما هواشناسی بارندگی برف و باران زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعیت دما هواشناسی بارندگی برف و باران زنجان وضعیت دما هواشناسی بارندگی برف و باران زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان

میترا یاوری با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: امروز افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در سطح استان است.
 
وی افزود: از اواخر روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور به استان، بیشتر مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این سامانه تا آخر هفته در سطح استان فعال است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: همچنین بارش‌ها با رعدوبرق، تند باد‌های لحظه‌ای همراه هستند و با توجه به بارش‌های این فصل آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست و در مناطق مستعد شاهد بارش تگرگ هستیم.

یاوری تصریح کرد: بیشینه بارش‌ها روز پنج شنبه در نیمه غربی، ارتفاعات جنوبی و برخی از مناطق شمالی است.

وی گفت: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای ۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.
 
یاوری حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کدام استان‌ها بارانی است؟
  • سامانه بارشی در راه کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور 12 و 13 اردیبهشت 1403 / بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • آخر هفته دمای هوای قم خنک‌تر می‌شود
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • وزش باد شدید و رگبار باران در تهران