Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دومین روز از سفر خود به کشور روسیه و در دیدار با دکتر ویچسلاو آلکسویچ نیکونوف رئیس کمیسیون علوم و آموزش دومای روسیه، ضمن تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان مبنای حرکت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از این بیانیه به عنوان محور اصلی برای به روزرسانی اسناد مصوب در آینده فعالیت این شورا نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در این دیدار که دکتر سنایی سفیر ایران در فدراسیون روسیه نیز حضور داشت؛ دکتر عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تبیین جایگاه این شورا در سیاستگذاری علم و فناوری کشور ایران توضیحاتی پیرامون اسناد مصوب این شورا نظیر نقشه جامع علمی کشور ارائه کرد.

همچنین دکتر عاملی در این جلسه اظهار کرد: گام دوم افق نگاه برنامه ریزی برای ۴۰ سال آینده را دنبال می‌کند، این بدین معناست که زمان برنامه‌ریزی‌های کلان از ۲۰ سال به ۴۰ سال افزایش پیدا خواهد کرد و برنامه‌های پنج سال توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تابع آن خواهد بود.

دکتر نیکونوف در این دیدار با اشاره به اهتمام کمیته آموزش دوماً به اهمیت انسان بیش از فناوری به تشریح برنامه‌های تدوین شده و قوانین دوماً در این حوزه پرداخت و افزایش متخصصین IT در روسیه از ۵۰ هزار نفر به ۵۰۰ هزار نفر را یکی از بارزترین این سیاست‌ها خواند.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این دیدار دکتر سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، دکتر خوانساری معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دکتر امیری نیا مشاور بین‌الملل دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دکتر عاملی را همراهی می کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گام دوم انقلاب شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

به گزارش مهر، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی