Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «شاه محمود قریشی»، وزیر امور خارجه پاکستان با «پاوول جانز»، سفیر آمریکا در اسلام آباد پیرامون روند صلح افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه پاکستان اظهار داشت که پاکستان نقش خود را در پروسه صلح افغانستان به عنوان تسهیل‌گر ادامه خواهد داد.

وی با استقبال از از سرگیری مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر تاکید کرد که برای صلح در منطقه نیاز است تا ثبات و آرامش در افغانستان شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان که به کابل سفر کرده بود پس از دیدار با مقامات افغانستان به دوحه قطر رفت تا روند مذاکرات با طالبان را از سر بگیرد.

قابل یادآوری است که مذاکرات صلح آمریکا و طالبان در حالی که به توافق نهایی نزدیک شده بود در ماه سپتامبر توسط ترامپ متوقف شد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شاه محمود قریشی آمریکا افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن به تنهایی توانایی رقابت با حضور فزاینده چین در جزایر اقیانوس آرام را ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از المیادین، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی از ناتوانی واشنگتن در رقابت یک‌تنه با حضور فزاینده چین در جزایر اقیانوس آرام سخن گفت.

بلینکن تاکید کرد که ایالات متحده حتی اگر به تنهایی توانایی رقابت با نفوذ فزاینده چین در این منطقه را نداشته باشد، می‌خواهد گزینه بهتری از چین را در اختیار جزایر اقیانوس آرام قرار بدهد.

وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: چین بر بسیاری از منطقه‌ها در جزایر اقیانوس آرام سیطره دارد و شاید مساحت این منطقه‌ها بیش‌تر از چیزی باشد که ما بتوانیم بر آن سیطره پیدا کنیم.

همچنین بلینکن به ابتکاری اشاره کرد که در دیدار سال گذشته میان «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا و «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا رسانه‌ای شد و بر اساس آن «گوگل» باید کابل‌های اینترنت را در اقیانوس آرام بکِشد تا کیفیت اینترنت در کشور‌های دوردست بهتر شود.

سخنان بلینکن در حالی بیان می‌شود که پارلمان جزایر سلیمان پنجشنبه گذشته «جرمیا مانل» را به عنوان نخست‌وزیر این کشور انتخاب کرد. مانل از حامیان روابط نزدیک با چین است.

روابط نزدیک جزایر سلیمان و چین در خصوص مسایل امنیتی نگرانی ایالات متحده آمریکا و استرالیا را در پی داشته است.

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است