Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضائیه از برخورد قاطع دستگاه قضائی با ان دسته از نامزدهای انتخابات مجلس خبر داد که خارج از بازه زمانی قانونی اقدام به تبلیغات کنند.

سید علی‌اصغر رفاهی در گفتگو با خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره اقدامات قوه قضائیه درخصوص برخورد با تخلفات انتخاباتی و جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به عرصه انتخاباتی اظهار کرد: قوه قضائیه مانند دوره‌های گذشته طبق دستورالعملی که دارد با هر کاندیدایی که بخواهد به‌صورت غیرقانونی وارد عرصه تبلیغات انتخاباتی شود به‌شدت برخورد می‌کند و در این زمینه مردم نیز می‌توانند با در دست داشتن مستندات، گزارش تخلفات را به قوه قضائیه از طریق سامانه سجام اعلام کنند تا برخوردهای لازم با متخلفان صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی فقط در بازه زمانی که مربوط به تبلیغات است می‌توانند اقدامات خود را انجام دهند و تبلیغ انتخاباتی قبل از شروع زمان تبلیغات ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضائیه تصریح کرد: در سامانه سجام دیده‌بان‌ها فعال هستند و از هموطنان درخواست داریم بعد از ثبت‌نام در این سامانه، گزارش‌های احتمالی تخلف نامزدهای انتخاباتی را در اختیار دستگاه قضائی قرار دهند و ما نیز با توجه به موارد واصله، به نهادهای مختلف تذکرات لازم را می‌دهیم. همچنین به دادستان‌ها نیز ابلاغ شده است تا توجه ویژه‌ای به بحث تخلفات انتخاباتی، تبلیغات خارج از عرف و ورود پول‌های کثیف به انتخابات داشته باشند.

رفاهی خاطرنشان کرد: اگر برخی از نامزدها از منابع نهادهایی که درحال حاضر در آنجا مشغول هستند بخواهند برای تبلیغات انتخاباتی هزینه کنند، باید پاسخگو باشند و قوه قضائیه با این افراد نیز به‌طور قاطع و براساس قانون برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/4110/

منبع: آنا

کلیدواژه: تبلیغات انتخاباتی ورود پول کثیف به انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد

به گزارش خبرنگار مهر، «علی سلاجقه» رییس سازمان محیط زیست، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دریای خزر نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره بردای ۵ کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب‌نشینی یا بالا آمدگی داشته باشد؛ الان در بازه زمانی عقب‌نشینی هستیم.

وی افزود: کشورهای حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند. دولت سیزدهم پس از ۶ سال این کنوانسیون را احیا کرد.

سلاجقه تاکید کرد: در ژنو، توافقات خیلی خوبی شد؛ کاپ ششم هم در تهران برگزار می‌شود و کشورها اگر آب بند یا سدی ایجاد کرده اند، باید تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

وی در خصوص میزان عقب‌نشینی آب دریای خزر گفت: در میانگین نوسانات، وضعیت فعلی طبیعی است و سال‌هایی داشته‌ایم که این عقب‌نشینی بیشتر بوده است.

رییس سازمان محیط زیست با اشاره به جمع‌آوری کیسه‌های نایلونی، گفت: طبق اساس‌نامه دولت، کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شود.

کد خبر 6087498

دیگر خبرها

  • فراهم شدن فرصت ویژه برای تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات در گنبدکاووس از صداوسیما
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات