Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@04:33:34 GMT

گرامیداشت روز داوطلبین سلامت

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۶۶۸۱

گرامیداشت روز داوطلبین سلامت

جعفر جندقی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: شعار امسال روز داوطلبین سلامت، هرخانه یک پایگاه سلامت و سلامت برای همه توسط همه، نامگذاری شده است.

او افزود: طرح پایلوت هر خانه یک پایگاه سلامت در استان سمنان همگام با دو استان قزوین و کاشان آغاز شده است و در حال حاضر در سطح استان ۱۷۰۰ نفر داوطلبین سلامت فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان سمنان بیان کرد: در شهرستان سمنان با محدوده پوشش سه مرکز جامع سلامت و ۱۵ هزار خانوار در نظر داریم که تا سال آینده پانزده هزار سفیر سلامت داشته باشیم. داوطلبین سلامت رابط بین مراقبین سلامت و سفیر سلامت هستند.

جعفر جندقی ادامه داد: سفیر سلامت در هر خانواده باید حداقل دارای هشت کلاس سواد، بالای هجده سال سن و فردی دارای نفوذ در خانواده باشد. سفیران سلامت آموزش‌های لازم در حوزه سلامت و رفتار بهداشتی در خانواده را کسب می‌نمایند و تمامی وقایع مربوط به سلامت را به پایگاه‌های بهداشت منتقل می‌نمایند.

او عنوان کرد: برنامه اصلی ما جذب سفیران سلامت است. در حال حاضر بیست و یک بسته آموزشی در زمینه پیشگیری، درمان اولیه و توانبخشی آماده شده است که بین سفیران سلامت توزیع می‌گردد.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۶۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از کسب رتبه‌های برتر مرحله کشوری هشتمین جشنواره سفیران سلامت توسط ۹ دانش‌آموز خوزستانی در خبر داد.

عبدالله حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در مرحله کشوری هشتمین جشنواره سفیران سلامت، ۹ دانش‌آموز خوزستانی در رشته های مختلف رتبه‌های برتر را کردند.

وی افزود: آنیتا سرسازی، سارینا مرامی و پارسا فرهادی در دوره دوم متوسطه، بهنوش محمدی درویش‌وند، رقیه محمدیان، ضحی احمدی‌کیا و آریانا بهنام‌فر در دوره متوسطه اول و آیسان نظریان و نیایش آدینه در دوره ابتدایی از خوزستان در این جشنواره مقام‌های برتر را کسب کردند.

حبیبی با بیان اینکه اجرای طرح سفیران سلامت، ارتقای سلامت دانش‌آموزان و جامعه را دنبال می‌کند، گفت: شعار دولت مردمی «پیشگیری مقدم بر درمان» است و معتقدیم دانش‌آموزان می‌توانند در طرح سلامت خانواده در کنار وزارت بهداشت باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در رزن
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند