Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز کردستان، احمد فعله گری گفت: تا پیش از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین به‌ طور میانگین روزانه ۴۴۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) در جایگاه‌های عرضه استان توزیع می‌شد که این رقم با اعلام طرح سهمیه‌بندی بنزین و هم‌زمان با اجرای این طرح به‌طور میانگین به روزانه ۵۱۰ هزار مترمکعب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در زمینه آمار مصرف جایگاه‌های سی‌ان‌جی بعد از اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین، افزود: در روز بیست و سوم آبان ماه سال جاری مصرف جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان نمایشگر عدد ۴۳۵ هزار و ۲۰ متر مکعب بوده که در بیست و چهارم این عدد به ۴۷۲ هزار و ۴۰۴ متر مکعب افزایش یافته که شاهد ۹ درصدی افزایش مصرف هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: این افزایش مصرف در روزهای بعد از اجرای طرح نیز مشاهده می‌شود و در روز سی ام آبان ماه، جمع کل مصارف جایگاه‌های سی ان جی استان ۵۳۷ هزار و ۲۶۲ مترمکعب بوده که افزایش ۲۴ درصد را نسبت به روز بیست و سوم شاهد هستیم و در روز دوم آذرماه عدد مصرف ۵۱۷ هزار و ۴۷۸ متر مکعب خبر از افزایش ۱۹ درصدی می‌دهد.

فعله گری با اشاره به اینکه خودروهای دوگانه‌سوز اکنون امکان استفاده از سهمیه بنزین خود را هم دارند، یادآور شد: پیش‌بینی ما این است که با اتمام سهمیه بنزین ماهانه، مقدار مصرف سی‌ان‌جی در استان، از مرز ۶۰۰ هزار مترمکعب در روز فراتر رود.

وی با تاکید بر آمادگی شرکت گاز کردستان برای ارائه خدمات مستمر به جایگاه‌های سی‌ان‌جی در سراسر استان، بیان کرد: خوشبختانه با افزایش تعداد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در سطح استان هم‌اکنون ظرفیت مناسبی به لحاظ عرضه سی‌ان‌جی به خودروها در کردستان وجود دارد و این شرکت به ۵۲ جایگاه سی ان جی خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاز فرآورده ای نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۷۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنزین در امارات گران می‌شود

کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد، در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی روز سه شنبه اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد.

قیمت‌ها در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل پس از کاهش در ماه‌های نوامبر، دسامبر و ژانویه افزایش یافت که منعکس کننده روند بازار جهانی نفت بود.

بر اساس این گزارش، امارات در سال 2015 قیمت سوخت را آزاد کرد تا به آن اجازه دهد مطابق با بازار حرکت کند. در سال 2020، پس از شروع همه‌گیری کووید-19، مقامات این کشور قیمت‌ها را ثابت کردند و سپس در مارس 2021 این محدودیت برداشته شد.

قیمت نفت در هفته‌های اخیر بی‌ثبات بوده است چرا که نگرانی‌ها در مورد تنش‌های نظامی در خارومیانه نسبت به ترس از کند شدن تقاضا در شرایط افزایش تورم، بیشتر بوده است.

شاخص برنت، معیار دو سوم نفت جهان، در ساعت 11:09 صبح روز سه شنبه به وقت امارات با 0.06 درصد کاهش به 88.35 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت هفته گذشته به دلیل کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و تداوم نگرانی‌ها درباره عرضه خاورمیانه افزایش هفتگی را ثبت کرد.

قیمت نفت خام در سال جاری حدود 15 درصد افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل کاهش تولید توسط گروه تولیدکنندگان اوپک پلاس بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معمای بنزین در ایران
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین