Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@15:02:00 GMT

کتاب «تئاترکراسی در عصر مشروطه» نقد و بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۹۲۲۵

کتاب «تئاترکراسی در عصر مشروطه» نقد و بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین قسمت از برنامه چراغ مطالعه، با محوریت نقد و بررسی کتاب «تئاترکراسی در عصر مشروطه» نوشته کامران سپهران امشب شنبه ۱۶ آذر از آنتن شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

سپهران در کتاب خود به دنبال این است که با دیدگاه رایج که مشروطه را شکست خورده می‌پندارد، مخالفت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در پی نشان دادن این است که چه‌طور جامعه ایران صد سال پیش خلاق و نوآور بوده و برای اهداف اجتماعی‌اش از راه‌ها و ابزارهای مختلفی که خودش ساخته بود استفاده می‌کرده و آنها را به کار می‌گرفته است.

کامران سپهران متولد ۱۳۵۱، در شمیران است. او پژوهشگر، مولف، مترجم و مدرس حوزه‌ تئاتر و دارنده دکترای پژوهش هنر و عضو هیات علمی دانشکده‌ سینماتئاتر دانشگاه هنر تهران است. وی تاکنون کتاب‌های ‌«مدرنیسم» نوشته کریس رودریگز، «دریدا» نوشته جف کالینز، «ردپای تزلزل، بررسی جامعه شناختی رمان تاریخی ایران ۱۳۰۰-۱۳۲۰»، «رمانتیسم» نوشته دانکن هیت، «اما آیا این هنر است» نوشته سینتیا فریلند و «تئاتر کراسی در عصر مشروطه» را منتشر کرده است.

ششمین قسمت از برنامه «چراغ مطالعه» امشب شنبه ۱۶ آذر از ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود و فردا یکشنبه ساعت ۱۰ و دوشنبه ساعت ۱۳ تکرار می‌شود.

کد خبر 4790944 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: برنامه تلویزیونی شبکه چهار سیما کتاب ترجمه رایزنی فرهنگی کتاب و کتابخوانی ادبیات رونمایی کتاب ادبیات جهان برنامه تلویزیونی گردشگری ادبیات کودک و نوجوان میراث فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجدید چاپ بازار نشر نشر نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی

دریافت 499 MB کد خبر 6088488

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی ایران و ازبکستان ‌در جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و کویت در جام قرقیزستان آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو