Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرایط روحی، تراکم خوابگاهی، دسترسی به منابع علمی، وضعیت اشتغال و تاهل، نان‌آور خانواده بودن از عوامل مهم تاثیرگذار بر زندگی و تحصیل دانشجو است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ دانشگاه مکانی برای بلوغ نوآوری‌‌ها و اندیشه‌‌هایی است که در درون انسان‌ ها بالفعل می شوند، فرصت و دریچه‌ای برای خدمت به انسان‌ هایی است که با تمام نیازهایشان به انتظار علم دانشگاهیان نشسته‌ اند، هستند کسانی که تمام روز و شب شان را صرف این خدمت کرده و در پی کسب علم و اندیشه برای خدمت به بشریت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار مسئله گذران زندگی، بیم از آینده مهمترین دغدغه دانشجویان است که می‌تواند تأثیر‌های منفی بر زندگی آن‌ ها بگذارد؛ در حالت کلی دانشجویان بومی به علت نزدیک بودن به خانواده بسیاری از مشکلات دانشجویان غیربومی را تجربه نمی‌کنند البته چگونگی گذران زندگی دانشجو غالبا به شرایط مالی خانواده بستگی دارد اما علاوه بر معیار‌هایی که بعضی دانشجویان مطرح می‌کنند، سایر معیار‌ها از جمله شرایط روحی، تراکم خوابگاهی، دسترسی به منابع علمی، وضعیت اشتغال و تاهل، نان آور خانواده بودن از عوامل مهم تاثیر گذار بر زندگی و تحصیل دانشجو است.

خبرنگار "تیتریک" پای دل جمعی از دانشجویان البرزی نشست.

اشتغال مهمترین مشکل دانشجویان البرزی

علی کریمی دانشجوی رشته ادبیات دانشگاه خوارزمی کرج در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: متاسفانه امروزه مقاضی رشته های علوم انسانی مخصوصا ادبیات بسیار کم شده است زیرا بازار کار خوبی ندارد و من با اینکه دانشجوی ممتاز هستم نگران آینده شغلی هستم.

وی ادامه داد: دانشگاه باید برای رشته های علوم انسانی دوره های ویژه کارآفرینی برگزار کند و با آموزش ایده های کارآفرینی و تربیت دانشجوی کارآفرین دغدغه اشتغال دانشجویان این رشته را مرتفع کند.

این دانشجو افزود: متاسفانه نظام آموزشی در کشور ایران نیازمند تحول اساسی است و باید از سمت آموزش‌محوری به سمت کارآفرینی حرکت کنیم.

دانشگاه ها رشته های بدون بازار کار را از نظام آموزش حذف کنند

سارا کلهر دانشجوی رشته ریاضی فیزیک دانشگاه خوارزمی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: رشته ریاضی نیز همانند ادبیات بازار کار خوبی ندارد علیرغم اینکه درس های دانشگاهی ما همانند بچه های فنی و مهندسی سخت است ولی مانند رشته های فنی بازار کار نداریم.

وی ادامه داد: دانشگاه ها باید رشته هایی که بازار کار ندارند را به طور کلی از نظام آموزشی حذف کنند و از طرفی دیگر اساتید این رشته ها در اشتغال دانشجویان بسیار نقش دارند زیرا یک استاد می تواند با ایده های خلاقانه و سوق دادن دانشجو به سمتی درست زمینه اشتغال آنان را فراهم آورند.

این دانشجو تصریح کرد: متاسفانه رشته ریاضی فیزیک از 30 سال پیش بدون تغییر مانده است و هیچ بروز نشده است و از طرفی کتابخانه دانشگاه ها به قدری منابع شان ضعیف است که اگر دانشجویی هم ترغیب باشد علمش را بروز کند کتابهای بروز شده رشته اش در دانشگاه موجود نیست.

وضعیت رفاهی خوابگاه های دانشگاهی ضعیف است

مصطفی رحیمی دانشجوی رشته زیست شناسی دانشگاه خوارزمی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: من از دانشجویان خوابگاهی هستم که از شهر یزد در ایتجا قبول شدم، ما اساتید خوبی داریم ولی امکانات رفاهی در خوابگاه ها بسیار پایین است و کیفیت غذاهایی دانشجویی افتضاست.

وی ادامه داد: متاسفانه در گذشته دانشجو ارج و قرب خاصی در جامعه داشت، دیگر تحصیل و علم در جامعه جایگاه مطلوبی ندارد و تنها چیزی که برای مردم مهم است شغل است.

این دانشجو تاکید کرد: اگر یک دانش آموز پس از تحصیل شغل پیدا کند دیگر ادامه تحصیل نمی دهد زیرا دانشجویان دکتری رشته زیست بیکارند و حاضرند با مدرک دیپلم مشغول به کار شوند ولی همین که منبع درآمد داشته باشند شاکر هستند.

زنگ خطر برخی رشته های دانشگاهی برای منسوخ شدن در کشور به صدا درآمده است

سارا کلهر دانشجوی زمین شناسی دانشگاه خوارزمی کرج در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: به دلیل اینکه نظام آموزشی در کشور بروز نشده است دانشجو امروز بسیار بی سوادتر از دانشجوی قدیم است.

وی ادامه داد: وقتی کتابهای 40 سال پیش در رشته ما هنوز در دانشگاه تدریس می شود و محدود استادی دانشجو را به سمت پژوهش و ... سوق می دهد البته دانشجوها نیز تنبل هستند زیرا وظیفه دانشجو طلب علم است.

این دانشجو البرزی تصریح کرد: زنگ خطر برخی رشته های دانشگاهی برای منسوخ شدن در کشور به صدا درآمده است بنابراین مسئولان مربوطه باید چاره ای بیاندیشند.

مطالب درسی بروز نیست/ توزیع ناعادلانه بورسیه های تحصیلی بین دانشجویان

محسن نظری رشته زبان انگلیسی دانشگاه خوارزمی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: از نارسایی‌ های عمده‌‌ ای که در نظام دانشگاهی کشور این است که نصاب درسی دانشگاه‌ها کهنه است و هر سال به‌ طور تکراری کپی‌برداری می‌ شود و در اختیار دانشجویان قرار می‌ گیرد. یافته‌ های به‌ روز و جدید علمی در آن گنجانده نمی‌ شوند. دانشجویان مجبور اند که این متن‌ های تکراری و کهنه را حفظ کنند.

وی ادامه داد: مشکل‌ دیگر در نظام دانشگاهی کشور این است که به‌ خاطر زد و بندها و گرایش‌ های قوم‌ گرایی و قوم‌ ستیزی، بورسیه‌ های تحصیلی به‌ طور عادلانه، با در نظر داشتن شایستگی، به دانشجویان داده نمی‌ شوند. این مسئله از طرفی حق‌ کشی در نظام دانشگاهی کشور محسوب می‌ شود، از طرف دیگر، باعث می‌ شود که دانشجویان لایقی که بورسیه‌ تحصیلی برای‌ شان توزیع ‌نمی‌ شود، یا به‌ جای آن‌ ها دانشجویان ضعیف و واسطه‌ دار شامل بورسیه‌ های تحصیلی می‌ شوند، بی‌ انگیزه و عقده‌‌ ای شوند و زمانی که فارغ می‌ شوند و مسئولیت‌ های اجتماعی و رهبری را در جامعه به عهده می‌ گیرند، با افراد دیگر عقده‌ ا‌ی برخورد کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن برخورد‌های صورت گرفته از سوی پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور، خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از این جنبش دانشجویی اصیل شد.

در متن این بیانیه آمده است:
"بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا، در محکومیت صهیونیسم، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور مواجه شده است. دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد. شکل گیری، تثبیت و استمرار این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم فاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می‌دهد. گستردگی، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی سابقه در آمریکا محسوب می‌شود. جنبشی که با سرعتی مثال زدنی در حال تعمیم به دیگر حوزه‌های جغرافیایی و آموزشی غرب است. 
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تقدیر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها که علی رغم خفقان ناشی از سلطه لابی‌های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از هم نوعان خود در غزه آمده اند، جنایت و برخورد‌های صورت گرفته علیه آنها را قویا محکوم می‌کند. همچنین این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی جهان، فارغ از هر نژاد و مذهبی، از حرکت انسان دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت است. بدیهی است که اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، حداقلی‌ترین مسئولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود. انشاالله.

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!