Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان تهران گفت: امسال به طور متوسط بعد از دانشگاه تهران، شهیدبهشتی و برخی رشته‌های خاص، دانشگاه فرهنگیان در ردیف سوم بین دانشگاه‌های کل کشور قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: گاهی اوقات این ذهنیت وجود دارد که وزارت آموزش و پرورش تنها با دانش‌آموز سر و کار دارد اما تعلیم و تربیت دانش‌آموزان نیاز به معلم متخصص و توانمند دارد و معلم توانمند و متخصص در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی پرورش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به مناسبت روز دانشجو هم با علی بلاغی مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان تهران که دارای دکترای زبان و ادبیات فارسی است، به گفت‌وگو نشستیم:  

* در ابتدا به روند تشکیل دانشگاه فرهنگیان اشاره می‌کنید؛ این دانشگاه چگونه ایجاد شد؟ و روند جذب دانشجومعلم در آن چگونه بوده است؟

از ابتدای خلقت بشر، نظم تعلیم و تربیت و آموزش دیدن و مهارت یافتن برای زندگی کردن بوده است.

در ایران شاید اولین کانون نظام تعلیم و تربیت به شکل جدید، دارالفنون بوده است و بعد از آن، دانشسرای عالی بوده است و بعد از آن تا حدود سال‌های انقلاب، مراکز تربیت معلم و سپاهی دانش بود. 
در ابتدای انقلاب، حرکت های دانشگاهی که شروع شد، دانشگاه‌های کل کشور تعطیل شدند و تقریبا تنها جایی که شروع به نیرو گرفتن کرد، دانشگاه تربیت معلم بود. دوره ای که مشهور به دوره تربیت معلم شهید باهنر و شهید رجایی مشهور است.

 اگر آموزش و پرورش اصلاح شد، کل کشور اصلاح خواهد شد 

در سال 58 شهید باهنر در صحبت‌هایش چند رکن بود، امروز دانشگاه فرهنگیان با مدیریت جدید آقای خنیفر، به سمت صحبت‌های شهید باهنر می رود، اول اینکه معلمی که سر کلاس می رود باید آموزش ببیند و این آموزش معلمی باید سیستمی باشد و این سیستم باید تربیت معلم باشد.

 اگر سیستم آموزش معلمی و نوع نگاه معلمان اصلاح شود، آموزش و پرورش اصلاح می‌شود و اگر آموزش و پرورش اصلاح شد، کل کشور اصلاح خواهد شد. امروز که 40 سال گذشته است دانشگاه فرهنگیان و صدف آن تربیت معلم، 40 سال برای نظام جمهوری اسلامی و نظام تعلیم و تربیت، کادرسازی کرده است.

ابتدا با اسم تربیت معلم تا سال 86 و از 86 به بعد، مدیریت مجموعه تربیت معلم و آموزشکده‌های فنی و حرفه ای در مجتمعی به نام مجتمع پیامبر اعظم(ص) تجمیع شد و تا سال 89 سیستم مجتمع پیامبر اعظم ادامه داشت و با تصویب مجلس، آموزشکده های فنی و حرفه ای از مجتمع پیامبر اعظم جدا شد و مجتمع پیامبر اعظم با حدود 120 تربیت معلم در حوزه علوم انسانی و علوم پایه شروع به کار کرد و فنی آن به آموزشکده های فنی و دانشگاه شهید رجایی واگذار شد.

علت تغییر نام مجتمع پیامبر اعظم(ص) به دانشگاه فرهنگیان این بود که سطح کار، از کاردانی دوره تربیت معلم به سطح کارشناسی ارتقا پیدا کند و معیارهای وزارت علوم برای تأمین نیروی آموزش و پرورش مدنظر قرار گیرد

تا سال 1391 با اهتمام مسؤولان آن روز، مجتمع پیامبر اعظم(ص) تبدیل به دانشگاه فرهنگیان شد. علت این تغییر نام این بود که سطح کار، از کاردانی دوره تربیت معلم به سطح کارشناسی ارتقا پیدا کند و معیارهای وزارت علوم برای تأمین نیروی آموزش و پرورش مدنظر قرار گیرد.

به تبع آن، ارتقای سطح دانش و مهارت معلمی را در پی داشته باشد؛ از این منظر سال 91 مجموعه مراکز تربیت معلم در قالب 64 پردیس و 34 مرکز، در مجموعه استان‌های کشور ساماندهی شد و امروز در هر کل کشور در هر استان‌، یک پردیس دخترانه، یک پردیس پسرانه و در بعضی استان‌ها مثل استان تهران و استان فارس و خراسان، مراکز آموزش عالی است که زیرمجموعه پردیس‌هاست.

سال اول حدود 25 هزار دانشجو جذب دانشگاه شد که اولین سرپرست دانشگاه، آقای محبی‌نیا بود. سال بعد با تغییر مدیریت، نیازهای آموزش و پرورش که سالی 50 هزار بازنشسته بود، دیده نشد و سر نزولی را طی کرد تا آذر 96 جناب آقای خنیفر که دانش آموخته تربیت معلم بود، نگاه تربیت معلمی به مجموعه داشت و به عنوان اولین رئیس دانشگاه فرهنگیان منصوب شد.

سه رویکرد را آقای دکتر خیفر داشت. اولین رویکرد این بود که باید از تمام ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای پوشش دادن نیازهای دانش‌آموزان استفاده شود. نکته بعدی جذب حداکثری دانشجو در قالب دانشجویان از طریق کنکور می آیند. حدود 25 هزار نفر در سال 97 و 17 هزار نفر مهارت آموز جذب شدند. یعنی در سال اول فعالیت وی، 42 هزار دانشجو و معلم آینده جذب شد و مهارت آموزان یکسال دوره دیدند و 25 هزار نفر سال دوم خود را می گذرانند  و در سال 98 هم 24 هزار نفر از طریق کنکور و بیش از 17 هزار نفر از طریق مهارت آموزان ماده 28 جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

در حقیقت نگاه شهید باهنر امروز در دانشگاه فرهنگیان ظهور و بروز پیدا می کند. در استان تهران به عنوان قطب تربیت معلم کشور، 4 پردیس و 5 مرکز قرار دارد. یک پنجم دانشجومعلمان کشور در استان تهران هستند.

* درباره پردیس‌ها و مراکز زیرمجموعه دانشگاه فرهنگیان استان تهران توضیح می‌دهید؟

در دانشگاه فرهنگیان استان تهران 4 پردیس که 2 پسرانه و 2 دخترانه است، فعالیت می‌کردند که پردیس نسیبه و زینبیه پسرانه و پردیس چمران و مفتح دخترانه هستند و 5 مرکز شرافت، شهید باهنر، شهدای مکه شهید بهشتی و عترات واوان هم فعالند.

امسال با تمام تحولات اقتصادی در جامعه اتفاق افتاد و با تنگاه‌های معیشتی اما برای دانشگاه فرهنگیان یک سال به یادماندنی مهم بوده است و بیشترین جذب را در طول تاریخ تربیت معلم البته 15، 20 سال اخیر داشته باشیم.

امسال 4 هزار دانشجو در پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان استان تهران با تمام معضلات و مشکلات اقتصادی فعالیت می‌کنند؛ اسکان و ساماندهی این دوستان اتفاق افتاده است.

* دانشگاه فرهنگیان استان تهران چه رشته‌هایی را ارائه می‌کند؟ بیشترین دانشجویان در کدام رشته‌ها تحصیل می‌کنند و ترکیب جنسیتی دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟ 

از مجموع دانشجویان و مهارت آموزان حدود 12 هزار دانشجو داریم که حدود 3 هزار نفر مهارت آموز و 200 نفر کارشناسی ارشد و مابقی دانشجومعلمان هستند.

بیشترین دانشجویان ما در پردیس‌ها مشغول به تحصیل هستند که 16 رشته داریم؛ البته امسال علوم تجربی هم داریم که 17 رشته می‌شود و این رشته‌ها متناظر با کتاب‌های درسی در دبستان و دبیرستان است. 

بیشترین دانشجو هم در حوزه علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی داریم که حدود 2 هزار نفر هستند.

* تعداد اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان استان تهران چقدر است؟ و آیا کمبود استاد دارید؟

250 نفر هیأت علمی رسمی و پیمانی داریم که نیاز واقعی ما، یک پازندهم باشد، حدود نفر هیأت علمی نیاز داریم که در حال حاضر با اساتید حق‌التدریس جبران می‌کنیم که حدود 750 نفر استاد مدعو داریم.

* آیا برای هیأت علمی شدن در دانشگاه فرهنگیان، اساتید باید معلم یا آموزش و پرورشی باشند؟

شیوه جذب به این شکل است افرادی که دارای مدرک دکتری هستند در سایت جذب وزارت علوم شرکت کرده و در فراخوان مربوطه ثبت‌نام می‌کنند که هر سال دو بار فراخوان در مهر و بهمن انجام می‌شود.

یک شیوه جذب اعضای هیأت علمی، از مدرسی و کارشناسی به هیأت علمی است؛ وزارت علوم مساعدت‌هایی کرده است که مدرسان قدیمی تربیت معلم، بخش هایی هیأت علمی شدند و حدود 100 تا 115 نفر در تهران عضو ممهور جذب هیأت علمی نشده است.

* آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی دارد؟ چقدر دانشگاه فرهنگیان می‌تواند این کمبود را جبران کند؟ با این حجم نیاز آموزش و پرورش به کمبود نیروی انسانی و حجم متقاضی ورود به آموزش و پرورش چگونه باید تعامل کرد؟

اگر دولت نیازهای آموزش و پرورش را رصد کند تا سال  1403، حدود 300 هزار نفر بازنشسته می‌شوند؛ مکانیسم‌های جذب دانشجویان را با دانشگاه فرهنگیان هماهنگ کند چون دانشگاه فرهنگیان طرح‌های مختلفی  برای جذب از طریق کنکور، از طریق ماده 28 و غیره دارد.

اگر هماهنگ کند و ردیف استخدامی بدهد؛  رئیس دانشگاه فرهنگیان اعلام کرده است که این دانشگاه ظرفیت جذب 50 هزار از طریق ماده 28 دارد اما ردیف استخدامی نیاز است.

تقاضای مجموعه کارشناسان دلسوز تعلیم و تربیت از مجلس و دولت این است که امکانات برای جذب این نیروها فراهم شود تا سال 1403 که 300 هزار نفر از نیروها یعنی یک‌سوم معلمان بازنشسته می‌شوند، بتوانیم جایگزین کنیم.

 تا سال 1403 حدود 300 هزار نفریعنی یک‌سوم معلمان بازنشسته می‌شوند و باید بتوانیم جایگزین کنیم

دوم اینکه امکانات فیزیکی در اختیار دانشگاه فرهنگیان گذاشته شود زیرا دانشگاه فرهنگیان محدودیت‌های فیزیکی دارد به ویژه در تهران ساختمان نیاز دارد و امکانات مالی که بتوانیم مدرسان خوب را جذب کنیم؛ اگر این اتفاق بیفتد هم آن متقاضیانی که پشت در ایستاده‌اند به خواسته‌شان می‌رسند و هم آموزش و پرورش فردا بی‌معلم نخواهد ماند.

در سال 60، 61 که 400 تربیت معلم بود، مشکل کمبود معلم نداشتیم و به اندازه کافی معلم بود اما چون در سال‌هایی دانشگاه فرهنگیان فراز و فرود داشته و دانشجو نداشته است و معتقد بود که به شکل خرید خدمات عمل شود یعنی از دانشگاه آزاد نیرو بگیریم و البته جواب هم نداده است.

پژوهش‌هایی درباره فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان انجام شده است؛ فارغ‌التحصیلان این دانشگاه از هر جهت از نظر کلاس‌داری، از جهت نحوه انتقال مطلب، برخورد و غیره از بقیه جلوتر بودند چون دوره دیده بودند.

* چند درصد از رتبه‌های بالای کنکور دانشگاه فرهنگیان را انتخاب می‌کنند؟

آمار در تهران، دانشجویان دو رقمی داریم، 6، 7 نفر دانشجو زیر 100 داریم؛ امسال به طور متوسط بعد از دانشگاه تهران، شهیدبهشتی و برخی رشته‌های خاص دانشگاه‌های، دانشگاه فرهنگیان در ردیف سوم بین دانشگاه‌های کل کشور قرار گرفته است.

رتبه زیر 1000 خیلی داریم بین رتبه‌های هزار تا دو هزار نیز خیلی داریم.

* دلیل این استقبال چیست؟

بلاخره اینجا شغل تضمین شده است، در همان دوره دانشجویی به دانشجویان حقوق می‌دهد و دانشجویان پسر نیاز ندارد که به سرباز بروند.

ادامه دارد

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش دانشگاه تعلیم و تربیت شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۷۰ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز چ جمعه (۱۴ اردیبهشت ماه) در پیش خطبه نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن ادای احترام به امام و شهیدان انقلاب اسلامی گفت: در ابتدا به روح ۵۰۰۰ معلم شهید و ۳۶۰۰۰ دانش آموز شهید کشور و دانش‌آموزان شهید غزه درود می‌فرستم. همچنین یاد و خاطره شهیدان مطهری رجایی و باهنر را نیز گرامی می‌دارم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم جایگاه خطیر و رفیعی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی دارد، افزود: در ادبیات رهبر معظم انقلاب گفته می‌شود که معلم سازنده زیرساخت سرافرازی کشور است. ایشان درباره معلم می‌فرمایند که معلم کسی است که هویت آینده کشور را معماری می‌کند و به دست او سرمایه انسانی آینده کشور ساخته می‌شود.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب امسال فرمودند معلمان پرورش دهندگان فضیلت هستند که نشان از جایگاه بزرگ معلمان دارد. در اینجا لازم می‌دانم از همه کسانی که در یک سال گذشته به آموزش و پرورش در انجام وظایف خود یاری رسانده‌اند، قدردانی و تشکر کنم.
صحرایی تأکید کرد: آموزش و پرورش در دوره جدید سعی کرده است تا با ایجاد حلقه اتحاد، انسجام، همدلی، همفکری، هماهنگی، همسویی و جلب مشارکت همه دستگاه‌های تاثیرگذار در تعلیم و تربیت امر مهم تربیت فرزندان را دنبال کند که ائمه جمعه و جماعت یکی از سر حلقه‌های این اتحاد هستند چرا که آنها به مثابه پیران و پدران مردم در دیار خود می‌توانند یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند.
ورود ۷۰ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش
وی ادامه داد: در سالی که گذشت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تمرکز کردیم و خوشنودیم که به اطلاع شما نمازگزاران و مومنین عزیز برسانیم که در اجرای این سند توفیقات چشمگیری حاصل شد. سند تحول بنیادین، نظام تعلیم و تربیت اسلامی را پایه‌گذاری می‌کند و مبنای این سند نظریه تعلیم و تربیت دینی و بومی است و به همین دلیل است که اجرای آن بسیار اهمیت دارد.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ما در آینده بر مبنای سند تحول بنیاد نظام آموزش و پرورش و اقداماتی که در این سند بر دوش نظام تعلیم و تربیت کشور قرار دارد، آموزش و پرورش کشور را اداره خواهیم کرد و برای آن نقشه راه طراحی کرده‌ایم که مطابق آن پیش خواهیم رفت.
صحرایی با بیان اینکه کار مهم دیگری که در آموزش و پرورش طی یک سال اخیر انجام شد، اصلاح فرآیند جذب معلم بود، خاطرنشان کرد: معلم با جایگاه رفیع و عظیمی که دارد باید با دقت، صحت و خردمندانه انتخاب شود، او باید فردی باشد که ما در واگذاری امانت‌های خود به او اطمینان کامل حاصل کنیم.
وی افزود: بنابراین؛ در سالی که گذشت تاریخی‌ترین استخدام کشور اتفاق افتاد نه از این جهت که حدود ۷۰ هزار معلم جدید وارد آموزش و پرورش شد که از لحاظ کمیت بی‌سابقه است چرا که این رقم معادل با رقم جذب در چند وزارتخانه است.
معلمان باید با انتخاب و دقت ویژه انجام شود
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: آنچه کار ما را متمایز کرد این بود که از لحاظ کیفیت معلمان ویژه‌ای را انتخاب کرده‌ایم. سعی کرده‌ایم گزینش را بسیار دقیق پیاده سازی کنیم و افرادی را گزینش کنیم که علاوه بر دانش، عشق و علاقه معلمی داشته باشند. یکی دیگر از ویژگی‌های افراد انتخاب شده این است که امانتداران خوبی برای کشور باشند.
وی ادامه داد: فرزندان این سرزمین ۳۰ سال در دستان معلمان هستند و هر معلمی به طور متوسط در طول خدمت خود هزار دانش آموز را تربیت می‌کند و جریان تربیتی یک جریان پیوسته و مستمر است؛ بنابراین معلم یک کارمند نیست و اساساً کارمند نیست انتخاب او باید با دقت ویژه اتفاق می‌افتاد که چنین نیز، شد.
صحرایی گفت: جنبه دیگر کار این است که دانشگاه فرهنگیان که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و از روز نخست شکل‌گیری انقلاب اسلامی مقوله تربیت معلم مورد توجه قرار داشته در چند سال گذشته بیش از هر زمان دیگری مورد توجه بود.
اخبار خوب از جذب در آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت وضعیت بهتری نسبت به گذشته داراست، خاطرنشان کرد: البته وضعیت آن با وضع مطلوب فاصله فراوانی دارد. در سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۰۵ هزار ردیف استخدامی به ما داده شده و دانشگاه فرهنگیان مجدداً افزایش ظرفیت داشته و در هفته گذشته برای اولین بار در تاریخ کشور آزمون اختصاصی‌اش را برگزار کرد.
وی افزود: ما برای جذب ۳۰ هزار دانشجو معلم بالغ بر ۶۰۰ هزار متقاضی در دانشگاه فرهنگیان داشتیم که نشان دهنده اهمیت معلمی در دیدگاه جامعه ماست. در این راستا، کنکور ا
آقای افهمی تحریریه: ختصاصی، آزمون جذب اختصاصی و یک معماری جدید برای تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان پایه گذاری شده است.
صحرایی با اشاره به اقدامات وزارت آموزش و پرورش در راستای تقویت حوزه پرورشی در مدارس تصریح کرد: کار مهم دیگر ما در سال گذشته تقویت بیش از پیش معاونت پرورشی بود. ما برای هر مدرسه به یک مربی پرورشی نیاز داریم که متأسفانه تعداد بسیار زیادی از مدارس کشور مربی و معاون پرورشی نداشتند.
وی ادامه داد: آزمون استخدامی جذب مربی پرورشی و تربیت بدنی و مشاور امروز در سراسر کشور برگزار شد و دقایقی پیش به پایان رسید. ۴۰۰ هزار نفر از علاقمندان با یکدیگر رقابت کردند که ۱۹ هزار نفر از آنها در این رشته جذب خواهند شد.
برگزاری بیش از ۱۳.۵ میلیون نفر روز اردو برای دانش آموزان در سال ۱۴۰۲
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در امور پرورشی کار‌های بزرگی انجام گرفت، اطهار کرد: اولین اقدام طرحی به نام «امید، ایمان، خودباوری، خردورزی، نشاط و هویت» که همه کلمات آن برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب است طراحی شد و بر مبنای آن سامانه‌هایی ایجاد شد و فعالیت‌های پرورشی گسترده در سراسر کشور انجام گرفت.
وی ادامه داد: بیش از ۸ میلیون دانش آموز در این طرح فراگیر شرکت کردند و بیش از ۸ هزار گروه سرود در کشور شکل گرفت. بیش از ۱۳.۵ میلیون نفر روز اردو برگزار کردیم که راهیان پیشرفت، راهیان نور و زیارت اولی‌ها و سایر اردو‌ها از این دسته هستند. امسال نیز نهضت اردویی را دنبال خواهیم کرد.
صحرایی ضمن اشاره به مراسم اعتکاف سال گذشته و حضور دانش‌آموزان در این مراسم اظهارکرد: اعتکاف سال گذشته یک اعتکاف تاریخی بود که ۴۴۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲۸۰۰ مدرسه معتکف شدند و دشمنان ما را که ادعا داشتند نسل جدید همانند نسل گذشته نیستند را نامید کردند. طبق آمار‌ها ما ۱۲۰ درصد رشد معتکفین در میان دانش آموزان را داشتیم.
وی افزود: در ماه مبارک رمضان محفل‌های قرآنی دانش آموزی شکوه پیوسته‌ای داشت که ۲۰ هزار محفل در ماه مبارک رمضان برگزار و از خادمان و قهرمانان قرآنی تجلیل شد. همچنین؛ جشن‌های تکلیف نیز برگزار و باشگاه قله‌های فرهنگی و ادبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شکل گرفت که نشان از عزم این کانون جهت تحول در امور پرورشی و تربیتی است.
بازگشت مرجعیت علمی مدارس به معلم، مدرسه و کتاب
صحرایی اظهار کرد: بعد از ۱۲ سال اولین آیین‌نامه اجرایی برای اجرای سند تحول بنیادین از هیات دولت بیرون آمد، آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌های دانش آموزان.
وی افزود: هر دانش آموز متوسطه یک مهارت که از مهر امسال اجرایی خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: امروز امتحانات نهایی تعیین کننده امتیاز ورود به دانشگاه هستند و مرجعیت به معلم، مدرسه و کتاب برگشته است.
وی ادامه داد: اجرای مصوبه شورای علمی و فرهنگی باعث شده است که شاهد حضور بیش از پیش دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های سراسر کشور باشیم.
صحرایی بیان کرد: همه حکمرانی و اداره کشور برخاسته از آموزش و پرورش است. کشور ما پیشرفت نخواهد کرد الا از طریق آموزش و پرورش.
وی در پایان افزود: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم، ما به قله نزدیک شده ایم و کسی که می‌تواند این الگو شدن را رقم بزند نظام تعلیم و تربیت کشور است.

دیگر خبرها

  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود
  • ورود ۷۰ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • امسال ۱۰۵ هزار معلم جذب آموزش وپرورش می‌شوند
  • روایتی از دیدار معلمان و دانشجویان فرهنگیان با رهبر انقلاب / مراکز تربیت معلّم را دستِ‌کم نباید گرفت
  • ماجرای اتمام حجت دانشگاه فرهنگیان با معلمان تازه استخدام شده چیست؟
  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است