Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@23:48:07 GMT

برگ جدیدی از هنرهای نمایشی در البرز

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۹۸۲۶

برگ جدیدی از هنرهای نمایشی در البرز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، در مراسم ویژه‌ی آیین گشایش انجمن هنر‌های نمایشی استان که در روز پنج‌شنبه ۷ آذر ماه ۱۳۹۸ در سالن همایش‌های اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز، برگزار شد، فرزانه بدرپور، مربی فرهنگی مرکز مجتمع کانون کرج و نماینده و مسئول انجمن استان که اجرای این برنامه را بر عهده داشت، در سخنانی ضمن تشکر از مسئولان ارشد کانون و مسئولان کانون استان که شرایط برگزاری و راه‌اندازی چنین برنامه‌هایی را فراهم کرده اند، گفت: انجمن هنر‌های نمایشی اهداف مختلفی را دنبال می‌کند که از آن جمله می‌توان به فراهم کردن شرایط حضور هنرمندان بومی در فعالیت‌های کانون در حوزه‌ی نمایش، شناسایی اعضای مستعد و ایجاد فرصت برای بروز توانمندی‌های نوجوانان و جوانان، تولید تئاتر و نمایش عروسکی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدرپور با اشاره به لزوم فراهم کردن شرایط برای حضور تمام علاقه‌مندان در انجمن نمایش و معرفی برخی فعالان این عرصه در استان و نقش بی بدیل کانون در توسعه و تولید نمایش، افزود: ایجاد بستر برای روشن کردن چراغی هر چند کوچک در حوزه‌ی نمایش عروسکی وظیفه‌ی انجمن نمایش است.

او گفت: برگزاری دوره‌های نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، بازیگری، عروسک سازی و عروسک گردانی از دیگر موارد قابل توجه است که در کشور دارای اهمیت بوده و این خدمات به تمام علاقه‌مندان در استان‌های مختلف ارائه خواهد شد.

بدرپور افزود: همچنین از اعضای نوجوان و ارشد مراکز هم درخواست می کنم ضمن اعلام آمادگی برای شرکت در این انجمن، با بیان نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود شرایط برگزاری هر چه بهتر جلسات انجمن و طی کردن روند رو به رشد آن را به وجود آورند.

مسئول انجمن هنر‌های نمایشی استان در پایان ضمن معرفی شیوه‌های مختلف نمایش‌ها از جمله (میله ای، دستکشی، خیمه‌شب بازی (نخی)، سایه‌ای و سیاه) با استفاده از فیلم، از اهدای کارت عضویت به اعضای انجمن هنر‌های نمایشی استان خبر داد و گفت: این اعضا می‌توانند از برخی نمایش‌های مرکز تئاتر کانون در تهران و کرج به صورت رایگان استفاده کرده و با برگزاری جلسات این انجمن به صورت ماهانه، از تجربیات یکدیگر در این عرصه استفاده کرده و با تولید نمایش به رشد و پیشرفت این هنر، در سطح استان، کمک کنند.

در بخشی از این مراسم مهری فلاح، معاون فرهنگی اجرایی کانون البرز و بهزاد ابوالقاسم حسینی، کارشناس هنری استان از طرح معرفی انجمن نمایش رونمایی کردند.

اجرای نمایش خلاق توسط محمد امین اکرمی، عضو ارشد مرکز مجتمع و معرفی تاریخچه‌ی پیدایش عروسک «مبارک» و اجرای نمایش «مزه دروغ تلخه» به کارگردانی سمیرا یزدان پژوه و پاسخ او به پرسش‌های اعضا در مورد روند تولید نمایش، منابع و ... از دیگر برنامه‌های اجرایی در این مراسم بود.

در این مراسم معاون، کارشناسان، مسئولان و مربیان و جمعی از اعضای علاقه‌مند از مراکز مختلف کانون استان و خانواده‌های آنان و جمعی از هنرمندان هنر‌های نمایشی استان حضور داشتند.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هنرهای نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام کاظم شکری با اشاره به اهمیت حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین گفت: اقدام نمادین نصب پرچم بر سر درب مساجد استان البرز با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز همزمان با آغاز دهه کرامت انجام می‌شود که این امر گامی در مسیر تحقق بیانیه دوم انقلاب است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با اشاره به ضرورت شبکه سازی و جریان سازی نهضت مقاومت اسلامی در جامعه مطرح کرد: امروز در شرایط خاص زمانی و تاریخی قرار داریم چرا که آزادی قدس شریف و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی از نشانه‌های ظهور و فرج حضرت مهدی (عج) است.

وی عنوان کرد: در این پیچ تاریخی انقلاب جایگاه ویژه ای دارد آنچنان که در جریان عملیات وعده صادق این مهم به جهانیان نشان داده شد. تقویت باورهای ایمانی و الهی از مهمترین ارکان فعالان مسجدی و قدس قبله گاه نخستین مسلمانان بوده و امروز یکی از رسالت‌های هر مسلمان آزاده خواه حمایت از مردم فلسطین و نابودی اسرائیل است.

حجت الاسلام شکری حضور نیروهای فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را در عرصه جهاد تبیین مهم خواند و بیان کرد: فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همواره در صفوف اول برنامه‌های فرهنگی هنری هستند و این بار نیز با حضور آگاهانه خود از ارزش‌های انقلاب و اسلام دفاع می‌کنند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: آزادی قدس شریف و فلسطین، آرمان و هدف انقلاب اسلامی است و همواره ایران اسلامی نسبت به این مهم توجه ویژه داشته و دارد و در این مسیر انتظار می‌رود تمامی عناصر و برنامه‌های فرهنگی با محوریت مسجد پیشران جریان ظهور باشد.

کد خبر 6088635

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟