Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@22:02:49 GMT

شاخص کل بورس به ارتفاع ۳۲۷ هزار و ۶۲۴ واحدی رسید

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۹۹۸۶۶

شاخص کل بورس به ارتفاع ۳۲۷ هزار و ۶۲۴ واحدی رسید

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان اولین روز معاملاتی خود در هفته جاری روند صعودی خود از ابتدای روز را حفظ کرد و با رشد ۵۰۹۶ واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع ۳۲۷ هزار و ۶۲۴ واحد کار خود را به پایان رساند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (شنبه 16 آذر) در اولین روز کاری خود در هفته جاری رشد 2794 واحدی داشت و با این رشد در ارتفاع 325 هزار و 322 واحد قرار گرفت و در ادامه روز این روند صعودی حفظ شد تا جایی که شاخص کل بورس در پایان روز با رشد 5096 واحدی و قرار گرفتن در ارتفاع 327 هزار و 624 واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با 1365 واحد افزایش معادل 1.58 درصد به 87 هزار و755  واحد، شاخص کل «هم وزن» با 1750 واحد رشد معادل  1.76 درصد به 101 هزار و 62 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 1169 واحد افزایش، معادل 1.76 درصد به 67 هزار و 535 واحد، شاخص آزاد شناور با 6485 واحد رشد، معادل 1.70 درصد به 386 هزار و 918 واحد، شاخص بازار اول با 4484 واحد افزایش معادل 1.94 درصد به 235 هزار و 898 واحد و شاخص بازار دوم با 6853 واحد رشد معادل 1.02 درصد، به 676 هزار و 249 واحد رسید.

 

نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، فاراك - ماشين‌ سازي‌ اراك، خساپا – سايپا، غنوش - نوش‌ مازندران‌، ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌ و خودرو - ايران‌ خودرو صبح امروز در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که در میان آنها تنها نماد غنوش - نوش‌ مازندران‌ روند نزولی داشت. همچنین بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس نمادهای فولاد با 508 واحد، فملی با 452 واحد، رمپنا با 370 واحد، حکشتی با 142 واحد، شپنا با 129 واحد، فارس با 117 واحد و وبملت با 102 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

 

بنابراین گزارش، در پایان معاملات امروز نمادهای وبملت - بانك ملت، وتجارت - بانك تجارت، ونوين - بانك‌اقتصادنوين، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، خساپا – سايپا، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ و دزهراوي - داروسازي‌زهراوي‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند که همگی روند صعودی داشتند.

 

همچنین بر اساس جدول نمادهای تاثیر گذار بر شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز نمادهای فولاد، فملی، رمپنا، فخور، فخاس، کچاد و وامید به ترتیب با 708، 599، 394، 204، 173، 151 و 143 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و به این ترتیب  در پایان داد و ستدهای امروز بورس در 518 هزار و 269 نوبت معاملاتی، 3 میلیارد و 692 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 20 هزار و 332 میلیارد تومان در بورس معامله شد.

 

 

یادآور می شود: (چهارشنبه 13 آذر) شاخص کل بورس و اوراق بهادار در آخرین روز کاری خود در هفته گذشته با ۱۷۱۳ واحد رشد معادل ۰.۵۳ درصد به ۳۲۲ هزار و ۵۲۸  واحد رسید. همچنین شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۴۵۹ واحد افزایش معادل ۰.۵۳ درصد به ۸۶ هزار و ۳۹۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۸۳۷ واحد رشد معادل ۱.۸۸ درصد به ۹۹ هزار و ۳۱۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۲۲۷ واحد افزایش، معادل ۱.۸۸ درصد به ۶۶ هزار و ۳۶۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۹۹۰ واحد رشد، معادل ۰.۷۹ درصد به ۳۸۰ هزار و ۴۳۲ واحد، شاخص بازار اول با ۱۱۴۳ واحد افزایش معادل ۰.۵۰ درصد به ۲۳۱ هزار ۴۱۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۹۴۲ واحد رشد معادل ۰.۵۹ درصد، به ۶۶۹ هزار و ۳۹۶ واحد رسید.

 

در پایان معاملات ۱۳ آذر ۳ نماد رمپنا با ۳۰۱ واحد، حکشتی با ۱۱۸ واحد و وامید با ۹۰ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. همچنین شاخص صنایع سایر معادن ۴۲۶۶ واحد صعود معادل ۵ درصد به ۸۹ هزار و ۶۶۱ واحد، سایر مالی با ۲۹۴ واحد افزایش معادل ۴.۷۸ درصد به ۶ هزار و ۴۵۳ واحد، ذغالسنگ با ۵۳۵ واحد رشد معادل ۴.۵۵ درصد به ۱۲ هزار و ۳۰۵ واحد، منسوجات ۱۹۰ واحد افزایش معادل ۴.۲۲ درصد به ۴ هزار و ۷۱۱ واحد، لاستیک با ۳۳۸۰ واحد رشد، معادل ۴.۲۲ درصد به ۸۳ هزار و ۳۹۵ واحد، حمل و نقل با ۳۳۹ واحد افزایش معادل ۴.۰۹ درصد به ۸ هزار و ۶۴۳ واحد، فنی مهندسی با ۱۱۱ واحد رشد معادل ۳.۸۳ درصد به ۳ هزار و ۹ واحد رسید.

 

قیمت سهام نمادهای تمحرکه، تکشا، خفنر، پسهند، کماسه، غشهد و کسرام بیشترین افزایش قیمت و نمادهای قمرو، اکالا، چافست، شبریز، سیدکو، غنوش و لپارس بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای ۱۳ آذر بورس، در ۴۰۵ هزار نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۴۹۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۶ هزار و ۲۵۹ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد فعالیت های مسجدی مسجد خطبه های نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد وفات حضرت معصومه س استان همدان دانشجو نماز جمعه فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) با افت ۵۱۸۵.۹۲ واحدی به ۲,۲۵۹,۷۳۱.۳۶ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۹۲.۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۸.۳۸۵ میلیارد سهم بود که طی ۳۰۴,۹۵۵ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۷,۴۸۵.۶۸۵ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۰۵۳,۱۴۴.۴۶۶ میلیارد ریال شد.

شاخص کل فرا بورس ایران هم امروز با ۷ واحد افزایش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۰۱ واحد ایستاد. معامله گران در فرا بورس حدود ۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۰ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای آریا، توسن و غصینو بیشترین اثر مثبت و نمادهای مادیرا، وهور، سپیدار و بپاس بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرا بورس داشتند.

کد خبر 6097161 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل
  • کاهش هزار و ۶۱۹ واحدی شاخص کل بورس
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس امروز ۱۶ اردیبهشت/افت۵۱۸۲ واحدی
  • افزایش ۴۲۶ واحدی شاخص کل بورس