Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقی‌زاده با اشاره به ضرورت نظارت شهرداری‌ها بر پروژه‌های عمرانی از بازبینی وضعیت سیستم گرمایشی تالارهای پذیرایی و اماکن عمومی استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمد تقی زاده» در جلسه شورای فنی با اشاره به اهمیت نظارت شهرداری بر پروژه های عمرانی گفت: نظارت بر پروژه های عمرانی از سوی شهرداری‌ها هم به واسطه اینکه به عنوان دستگاه ناظر در اجرای پروژه ها از اعتبارات ملی یا منابع داخلی استفاده می‌کنند و هم به این سبب که ناظر‌ پروژه‌های دستگاه های دیگر ‌و مرجع صدور پروانه هستند حائز اهمیت بسیار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران افزود: دامنه شمول وظایف شهرداری‌ها به جهت اجرا و نظارت بر پروژه‌های عمرانی زیاد است از اینرو شهرداری‌ها از حیث نظارت بر پروژه های عمرانی دستگاه های دیگر باید خود را تجهیز کنند و کمبود منابع نافی این مسئولیت نخواهد بود.
 

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران نیز همچون ۴۲ شهرداری استان تهران در این زمینه مسئولیت دارد بیان کرد: از حیث محتوایی و شکلی رعایت قوانین در قالب آیین‌نامه های مالی، قراردادها، مناقصه ها، داشتن مشاور، نظارت حین اجرا، کیفیت اجرا، تضامین و غیره که لازمه اجرای پروژه ها است ضروری می‌باشد.
 

تقی زاده سپس عنوان کرد: به جهت اعتبارات عمرانی قابل توجه شهرداری ها به نسبت سایر دستگاه ها نظارت بر پروژه ها اهمیت مضاعفی دارد در این راستا دفتر فنی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشکلات و چالش های این حوزه را بررسی و احصا کنند تا بتوان بر حسب نیازها و اولویت های استان پروژه ها را اجرایی کرد.
 

وی با اشاره به لزوم تسریع در عملیاتی شدن پروژه ها گفت: شهرداری ها از محل ارزش افزوده بخشی را به تهیه طرح و مشاورین اختصاص دهند البته علی رغم مشکلات برخی شهرداری ها پروژه های خوبی را اجرا کرده اند‌ که می تواند به الگو تبدیل شود.
 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در اجرای بسیاری طرح ها نظیر اجرای مترو که از اعتبارات ارزش افزوده بهره می گیرد باید مورد نظارت قرار گیرد تأکید کرد: اینکه طرحی از سوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران مبنی بر رزرو صندلی های اتوبوس DRT ارائه شود از اساس کارشناسی نبوده و قابل پذیرش نیست که وقتی مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند این طرح از سوی شهرداری بدون کارشناسی های صورت گرفته ارائه شود.
 

تقی زاده همچنین افزود: نباید در شرایطی که مردم در وضعیت دشوار اقتصادی قرار دارند با طرح این قبیل طرح ها ذهن مردم را بی دلیل آشفته کرد؛ چراکه رزرو صندلی و اتوبوس DRT سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران غیر کارشناسی و غیرقانونی است.
 

وی در مورد بازدیدهای سرزده از شهرداری ها عنوان کرد: در بازدیدهای سرزده از شهرداری های استان تهران وضعیت نظارت شهرداری ها بر پروژه های عمرانی سایر دستگاه ها نامطلوب برآورد می‌شود در حالی که باید شرایطی فراهم کرد که با حفظ کیفیت طرح‌های مورد نیاز استان به سرعت اجرایی شود.
 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران سپس با تسلیت حادثه فوت جمعی از هموطنان در استان کردستان و شهرستان سقز خاطرنشان کرد: بازبینی مجدد سیستم گرمایشی تالارهای پذیرایی و اماکن عمومی در استان تهران با محوریت اداره کل استاندارد و اداره کل دفتر فنی استانداری تهران به زودی عملیاتی می شود.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد وفات حضرت معصومه س مسجد روز دانشجو استان همدان مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی تقی زاده سیستم گرمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم

استفاده از وسایل نقلیه عمومی نه تنها موجب کاهش هزینه‌ها برای جابه جایی شهروندان در سطح شهر می‌شود بلکه در کاهش آلودگی و ترافیک شهری موثر است. یکی از وسایل نقلیه عمومی پرمصرف در شهر تهران بی آر تی است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها مانند نداشتن سیستم خنک کننده و فرسودگی اتوبوس در سطح شهر تهران گلایه کرد و از مسئولان شهری درخواست رسیدگی دارد.

فیلم ارسال شده را می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

عدم نصب صندلی در برخی از ایستگاه‌های اتوبوس اراک گلایه مسافران شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • دسترسی بزرگراه همت غرب از بزرگراه چمران شمال
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • مصوبات شورای شهر تهران قابل ردیابی شد
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند