Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید خورشیدی روز شنبه به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور بوشهر افزود: دانشجویان در ۱۶ آذر سال 1332 نشان دادند نسبت به تحولات سیاسی و اجتماعی جامعه بی مسئولیت نیستند و در ادامه همین مسیر نقش دانشجویان درهمه تحولات سیاسی و اجتماعی بخوبی مشاهده می‌شود.

وی بیان کرد: این تنها حکومت نیست که به دانشگاه چنین نظری دارد بلکه جامعه پیرامونی نیز با وجود فراوانی قشر دانشجو، فراگیر بودن و بالاترین نرخ ضریب توسعه باز هم به این قشر به عنوان قشر مرجع نگاه دیگری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خورشیدی خطاب به دانشجویان بوشهر گفت: جامعه در لایه‌های مختلف به این قشر نگاه خاص دارد پس باید در این شرایط  جایگاه خود را  بخوبی بشناسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات جنبش‌های دانشجویی از ابتدای شکل‌گیری بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون اظهار داشت: جنبش‌های دانشجویی در جهان پس از طی مراحلی به گروه‌های چریکی تمایل پیدا می‌کردند و امروز با گذشت زمان و با تحول نوع نگرش انسان به اندیشه و فکر این جنبش دانشجویی در جهان به سمت همراهی و اندیشه حرکت می‌کند و این حرکت در ایران بیشتر نمود دارد.

خورشیدی تاکید کرد: ایران مهد تمدن، تعقل وتمدن ساز است بنابراین انتظار می‌رود جامعه دانشجویی همراه با اندیشه جنبش دانشجویی پیش برود.

وی به همه تشکل‌های دانشجویی، همه اعضای این تشکل‌ها دست مریزاد گفت و افزود: خاستگاه مدنی‌الطبع بودن به طور معمول از تشکل است و فعالیت اجتماعی و سیاسی انجام دادن بدون تشکلی شدن به‌طور تقریبی به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اضافه کرد: از همه کسانی که با دغدغه‌مندی همه در کنار انجام امور درسی خود کار تشکل دانشجویی به عنوان بخشی از جنبش دانشجویی با هر خاستگاه سیاسی را انجام می‌دهند، دستمریزاد می‌گویم.

وی ادامه داد: چنانچه جامعه‌ای بخواهد روبه تعالی و توسعه برود و رو به برآوردن آرمان‌ها باشد نقطه کانونی و تاثیرگذار آن تحولات از دانشگاه رقم می‌خورد.

این مقام مسئول گفت: اولین قدم مقاومت در مقابل امپریالیسیم آمریکا بعد از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ از سوی دانشجویان رقم خورد

وی اضافه کرد: نمی‌شود در جامعه‌ای توسعه را تصور کرد و نقش دانشگاهیان را در آن ندید و امروز هر گونه اجرای طرح عمرانی، پروژه در سطح ملی، محلی و منطقه‌ای در هر کشوری صورت گیرد در همه این اقدام‌ها تنها جای پای دانشجو دیده می‌شود.

خورشیدی اظهار داشت: مطالعه‌ها بخوبی نشان می‌دهد رابطهای مستقیم بین توسعه هر کشور و دانشگاه‌های آن است، این درجه دانشگاه است که درجه توسعه آن کشور را تعیین می‌کند 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: امروز کشور در آستانه تحولی بزرگ قرار دارد و در پی آن هستیم که باز هم با انتخابی مهم نمایندگان شریف و محترمی را به مجلس شورای اسلامی بفرستیم تا به نمایندگی از ما نهاد مردم‌سالاری و دموکراسی را در کشور تعمیق کنند.

خورشیدی گفت: همانطور که از دانشجو در جامعه به عنوان قشر پیشقراول، منشا و آوانگارد انتظار است در عرصه انتخابات نیز همین انتظار از این قشر می‌رود.

وی ادامه داد: اگر با هر نوع تحصیلات و خاستگاه سیاسی بیندیشید می‌بینید در هر دوره انتخابات که قشر دانشجو در انتخابات فعال شدند آن انتخابات توانسته به امنیت ملی کشور و مشارکت عمومی بیشتر کمک کند.

خورشیدی اضافه کرد: انتخاب کردن و انتخاب شدن حق شهروندی شماست پس حق خود را پاس بدارید، اگر حقتان را خواستید و اعمال نظر کردید به‌طوریقین پیش خود، وجدان‌تان و جامعه سرافراز خواهید بود.

وی اظهار داشت: برای اینکه حق خود و وظیفه ملی و شرعی را به بهترین وجه انجام دهید در این عرصه حضوری فعالانه داشته باشید و من به عنوان مسئول نیز وظیفه دارم شرایط حضور شما را تسهیل کنم.  

برچسب‌ها بوشهر روز دانشجو دانشگاه پیام نور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر روز دانشجو دانشگاه پیام نور بوشهر روز دانشجو دانشگاه پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که سرکوب معترضان آمریکایی طرفدار فلسطین، نادرستی ادعای آن‌ها در آزادی بیان را نشان می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان آمریکایی طرفدار غزه در دانشگاه‌های این کشور توسط مقامات آمریکایی را محکوم کرد.

این جنبش قدرتمند مردمی یمن از مواضع اخلاقی معترضان آمریکایی که نشانگر افزایش آگاهی اجتماعی آن‌ها است، تشکر و قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد که سرکوب بدون دلیل معترضان، دروغ بودن ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی را آشکار می کند.

شبکه سی ان ان امروز خبر داد که پلیس آمریکا حدود 100 دانشجو را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ده‌ها تن دیگر را در دانشگاه تگزاس در آستین بازداشت کرده است. در دانشگاه اموری در ایالت جورجیا نیز دو استاد دانشگاه بازداشت شدند.

 دانشگاه‌های آمریکا همچنان صحنه اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است؛ صحنه‌هایی که یادآور جنبش دانشجویی در مخالفت با جنگ ویتنام در دهه هفتاد قرن بیستم است.

همزمان دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا در حمایت از مردم غزه در محیط دانشگاه اقدام به برپایی چادر و تحصن کردند. نشریه دانشجویی «دیلی پنسیلوانیا» نوشت که دانشجویان تحصن کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند.

در این میان دادستان ایالت جورجیا دانشجویان را همچون دیگر مقامات آمریکایی به «یهودستیزی» متهم کرد و مدعی شد: «هیچ کس از نظر قانونی حق تعطیلی دانشگاهها از طریق چادر زدن و تحصن و تهدیدات ضد یهودی را ندارد».

او با حمایت از سرکوب دانشجویان و بازداشت آن‌ها افزود: «با افتخار در کنار هر دانشگاهی که اقدامات لازم برای حفظ امنیت دانشجویان ایالت را انجام می‌دهد، خواهیم ایستاد».

بازداشت 100 دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش انصارالله به سرکوب معترضان حامی غزه در آمریکا
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد