Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@01:07:38 GMT

پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات عمرانی کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۱۴۷۴

پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی اعتبارات عمرانی کرمانشاه

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: چند سالی است رسیدگی به بافت های فرسوده در این شهر رها شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد هوشنگ بازوند امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: طرح ساماندهی رودخانه آبشوران از مصوبات سفر مقام معظم رهبر در سال ۹۱ با برآورد اولیه حدود ۲ هزار میلیارد ریال آغاز شده است که بر اساس مصوبه سفر شهرداری کرمانشاه هم موظف به تامین ۵۰۰ میلیارد ریال جهت تملک و آزادسازی حریم و بستر رودخانه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه پیشرفت ۴۹ درصدی پروژه آبشوران طی مدت ۶ سال را غیر قابل قبول دانست و گفت: بر این اساس باید به مشاور و پیمانکاران این پروژه تذکر داده شود.

بازوند افزود: کل پروژه طرح ساماندهی رودخانه آبشوران ۱۴.۵ کیلومتر است و تا کنون ۷ هزار و ۱۲۰ متر از آن انجام شده و ۷ هزار و ۴۱۰ متر از آن در دست اقدام است این میزان برای ۶ سال بسیار کم است.

وی خاطرنشان کرد: تاخیر در انجام این پروژه مشکلات بسیاری در تردد و کسب و کار مردم در محدوده پارکینگ شهرداری ایجاد کرده است لذا ضرورت دارد انجام این پروژه در اولویت قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: این مدت طولانی برای ١٢٠ متر از این طرح‌ها اصلا پذیرفته نیست و مردم تاکنون بسیار نجابت و صبوری به خرج دادند که ما باید بابت این تاخیر از مردم عذرخواهی کنیم.

بازوند گفت: اینکه برای اتمام این پروژه ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است رقم زیادی است و نیاز به مهندسی ارزشی دارد لذا از محل اعتبارات ویژه برای این منظور قرار دهیم تا این پروژه تا سال ۹۹ به اتمام برسد.

مدیر ارشد استان تصریح کرد: پروژه ساماندهی طرح آبشوران در محدوده پارکینگ شهرداری باید تا ١٥ روز آینده به اتمام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش نصب آسانسورهای مسکن مهر شهرستان جوانرود را کاری جهادی دانست و گفت: در این بخش محوطه سازی نیز بر اساس درخواست مردم بر اساس مصوبات گذشته و برنامه زمان بندی مشخص شده باید هر چه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

بازوند ادامه داد: در ملاقات برخی شهرستانها متوجه شدیم که ارتباط مدیران کل با مردم ارتباط کمرنگی است لذا ضروری است مدیران کل حضور خود را در بین مردم پررنگ کنند و به مشکلات آنها رسیدگی کنند. امسال یکی از شاخص های ارزیابی برای مدیران، حضور فعال در ملاقاتهای مردمی است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: مشکل پوشش آنتن‌دهی در برخی نقاط با توجه به خرید تجهیزات توسط ارتباطات و فناوری اطلاعات سریعا با پایش عملیاتی نواحی به ویژه در مسیر راه کربلا انجام شود.

وی به بحث منطقه جنگی نیز اشاره ای داشت و گفت: علی رغم اینکه ما تمام استان را برای منطقه جنگی معرفی کردیم اما از آنجا که برای دولت بار مالی زیادی در پی دارد با بخشی از آن موافقت کردند و الان به دنبال آن هستیم که بخش سرفیروز آباد و بیلوار را نیز به مناطق جنگی اضافه کنیم تا مدیران با انگیزه بیشتری به خدمت مشغول شوند.

بازوند با اشاره به اینکه در فصل بودجه‌بندی اظهار داشت: در این شرایط ضروری است مدیران نسبت به پیگیری بودجه سنواتی و افزایش آن رایزنی لازم را انجام دهند.

استاندار کرمانشاه گفت: ما در مجموع اعتبارات عمرانی را ۲۰ درصد افزایش دادیم و به سازمان برنامه و بودجه ارسال کردیم.

وی بیان داشت: حدود ۴۰ درصد از اعتبارات در ردیف های متفرقه تعریف شده است و نیازمند این است که مدیران کل با استفاده از ظرفیت نمایندگان آنها را تا قبل از اینکه لایحه به دولت برود اعلام و ارسال کنند.

وی با بیان اینکه جذب اعتبارات عمرانی رو به پایان است، گفت: جذب ۱۵ درصد از ۵۱۶ میلیارد تومان اعتبارات وضعیت خوبی نیست و نیاز است در این خصوص مدیران تمام همت خود را بکار بگیرند.

بازوند اظهار داشت: مناطق حاشیه نشینی از چالش های جدی است که اگر به آنها نپردازیم به آسیب اجتماعی دامن زده ایم لذا در محله هایی که نیاز است باید حضور پیدا کرده و در مسجد آن محله به مشکلات مردم تا جایی که در توان داریم رسیدگی کنیم.

رایزنی‌ برای بهره‌مندی بازنشستگان از مزایای مناطق جنگی

 سیدقاسم جاسمی صبح امروز شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کمیته برنامه ریزی جهت حل مشکلات است و باید تدبیری شود تا معضل ساماندهی آبشوران کرمانشاه که یکی از دغدغه هاست هرچه زودتر به اتمام برسد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: به این منظور باید اعتبارات لازم را تامین کنیم و همچنین رضایتمندی خانه هایی که در اطراف این رودخانه هستند را جلب کنیم تا پروژه را پیش ببریم.

وی به پیامک های اعتراضی مردم در برخی مناطق حاشیه ای کرمانشاه نسبت به عدم امکانات رفاهی و آموزشی اشاره ای داشت و تصریح کرد: طی این مدت که نماینده مردم هستم و از تمام نقاط مختلف سرکشی داشتم اکثر مسیرها محرومیت بیداد می کند و در برخی مناطق یک مجموعه 5 هزار نفری حتی یک پارک کوچک ندارند.

جاسمی با تاکید بر لزوم بهره مندی مردم بخش بیلوار و سرفیروز آباد از مزایای مناطق جنگی، اظهار داشت: بخش بیلوار و سرفیزوز آباد جزیی از شهرستان کرمانشاه هستند و باید از مزایای طرح مناطق جنگی برخوردار شوند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: البته در این راستا اقدامات ثمربخشی برای بخش بیلوار در حال انجام است و همچنین برای بازنشستگان و نیروهای مسلح نیز رایزنی هایی انجام دادیم که بتوانند از مزایای مناطق جنگی استفاده کنند.

این نماینده مردم بیان داشت: مسیر کرمانشاه به قلعه نیز حدود 4 کیلومتر زیرسازی شده است اما روکش آسفالت آنجا هنوز صورت نگرفته که لازم است تا این زیرسازی از بین نرفته هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

رسیدگی به بافت‌های فرسوده کرمانشاه رها شده است

احمد صفری امروز شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، یکی از خواسته های مردم را اتمام پروژه آبشوران و قره سو اعلام کرد و اظهار داشت: پروژه قره سو یکی از پروژه های نیمه تمام در استان است که هنوز بعد از گذشت چندین سال بلاتکلیف مانده و به سرانجام نرسیده که موجب نگرانی مردم شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: علی رغم اینکه آب و فاضلاب استان چندسالی است که قول داده فاضلاب را از قره سود جدا کند اما تا کنون اتفاق خاصی در این راستا نیفتاده است.

صفری خاطر نشان کرد: لازم است برای پروژه ها تاریخ اتمام مشخص شود و مجریان کار به این تاریخ توجه داشته باشند که کار را در تاریخ مقرر تحویل دهند.

وی بیان داشت: طولانی شدن اجرای طرح ها برای ما یک تهدید است و مردم را دچار مشکلاتی می کند به همین دلیل لازم است به این موضوع رسیدگی شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ملی مسکن شامل استان کرمانشاه هم شد، گفت: از ۱۶ آذر ثبت نام در این طرح در کرمانشاه آغاز شده است.

این مسئول به وضعیت نامناسب اکثر راههای استان اشاره کرد و افزود: اکثر پروژه های مربوط به راههای استان ۵۰ تا ۶۰ درصد اجرایی شده اند لذا ضروری است نسبت به این امر توجه ویژه شود و نقاطی که نیاز به روکش آسفالت دارد هر چه سریعتر انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بافت فرسوده شهر کرمانشاه اشاره ای داشت و گفت: در کرمانشاه حدود ۱۲۵۰ کیلومتر بافت فرسوده داریم که برای ساماندهی آنها به تسهیلات ارزان قیمت نیاز است.

صفری ادامه داد: هم اکنون چند سالی است که رسیدگی به بافت های فرسوده به طور کلی رها شده است که با توجه به اهمیت موضوع باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی به بازدید از بخش های بیلوار و کوزران طی پنج شنبه گذشته اشاره کرد و افزود: در این بازدید آنچه که دغدغه مردم بود عدم دسترسی به مدیران است و مردم عنوان کردند هرگاه با مدیری کار دارند یا جلسه است یا ماموریت، لذا لازم است مدیران یک روز را در هفته به دیدار مردمی اختصاص دهند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی همچنین به نقاط کور شهر کرمانشاه اشاره ای داشت و گفت: این عدم آنتن دهی یکی از مواردی است که مردم را آزار می دهد و با توجه به پیگیریهایی که طی این ۳ سال در این خصوص بعمل آمده است اما مشکل نقاط کور کرمانشاه هنوز حل و فصل نشده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «سیدناصر حسینی»، نماینده مردم گچساران، امروز در صحن مجلس به وزیر ارتباطات درباره «سرقت امپراتوری‌ اپراتورهای بی‌رحم از جیب مردم» تذکر داد.

براساس گزارش دیجیاتو، حسینی گفت: «وزیر ارتباطات به‌عنوان تنظیم‌گر ارتباطات کشور، بین منفعت عمومی و نیاز بخش خصوصی تعادل برقرار کند. اگر افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت امری ضروری است، باید از افزایش بیش از آن جلوگیری کنید. افزایش قیمت بالای ۷۰ تا ۱۵۰ درصدی بسته‌های اینترنتی توسط امپراتوری اپراتورهای بی‌رحم یک سرقت آشکار از جیب مردم است.»

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، این نماینده مجلس از وزیر ارتباطات خواست: «در ارتباط با چندهزار میلیارد هزینه‌های مربوط به فیلترشکن شفاف‌سازی کنید؛ چرا که مردم از نان شب خود می‌گذرند اما از هزینه‌های اینترنت نمی‌گذرند. آیا برای میزان دقیق گردش مالی هزینه‌های فیلترشکن و دلایل عدم برخورد با آن پاسخی دارید؟»

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898804

دیگر خبرها

  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته