Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:43:09 GMT

کمبود انسولین در اردستان به زودی رفع می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۱۷۳۹

کمبود انسولین در اردستان به زودی رفع می‌شود

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: کمبود انسولین محدود به شهرستان اردستان نیست و این محدودیت در کل کشور وجود دارد و مسئولان در حال تلاش برای تأمین فوری این دارو هستند.

به گزارش ایسنا، بیماران دیابتی در اردستان طی روزهای اخیر از کمبود انسولین نوُو رپید در شهرستان گلایه دارند و با وجود مراجعه مکرر به داروخانه‌ها نمی‌توانند داروی مورد نیاز را تأمین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیابت یکی از بیماری‌های قرن جاری است که به دلیل نحوه زندگی، وراثت، کمبود تحرک و نوع تغذیه شیوع زیادی در جامعه دارد.

یکی از بیماران دیابت که با کمبود آمپول انسولین "نوو رپید" مواجه است، گفت: من باید هر روز این دارو را تزریق کنم، اما هر بار که به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنم می‌گویند انسولین "نوورپید" را ندارند. چند سال است این دارو را تزریق می‌کنم و هر زمان که به هر دلیل دارو تزریق نشود دچار سرگیجه، فشارخون، تاری دید می‌شوم و سیستم عمومی بدنم مختل می‌شود، از مسئولان می‌خواهیم هر چه زودتر این مشکل را برطرف کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کمبود این دارو محدود به شهرستان اردستان نیست و این محدودیت در کل کشور وجود دارد و مسئولان در حال تلاش برای تأمین فوری دارو هستند.

حسن ذبیحی با بیان اینکه در سطح شهرستان حدود ۱۲۰۰ بیمار دیابتی داریم که نیاز به این دارو دارند، گفت: کمبود انسولین به اطلاع مسئولان مربوطه رسیده است. در جلسه‌ای که با داروخانه‌های شهرستان برگزار شد نظرات آن‌ها را دریافت کردیم و به معاونت دارو دانشگاه علوم پزشکی استان منتقل کردیم.

وی با بیان اینکه کمبود این نوع خاص انسولین به دلیل وارداتی بودن آن، با کمبود مواجه است، گفت: اقدامی که شبکه بهداشت و درمان انجام داد با پزشکان غدد در استان تعامل شده و قرار است برای این بیماران، گونه جایگزین دارو تجویز شود؛ این‌گونه انسولین که استان اصفهان با کمبود آن مواجه است گونه‌ای خاص بوده و قابل جایگزین است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با بیان اینکه مشکلات مربوط به واردات انسولین‌های نوو رپید و نوومیکس به کشور سبب کمبود آنها در کشور و استان شده است، گفت: به طور کلی این نوع دارو در استان محدود است، اما در شهرهای کوچک مانند اردستان واقعاً این نوع دارو وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انسولین دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است

نماینده شهرستان فلارد در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: کافی نبودن اعتبارات عمرانی شهرستان فلارد دلیل اصلی پیشرفت نکردن این شهرستان است.

محمد قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: ساماندهی حریم رودخانه و مسیل‌ها همچنین پارک گردشگری شهرستان فلارد باید تعیین تکلیف شود و بودجه مورد نیاز آن با توجه به موافقت‌نامه سازمان برنامه و بودجه استان در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبارات لازم در حوزه‌های مختلف شهرستان فلارد و موافقت‌نامه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با ادارات، افزود: کافی نبودن اعتبارات عمرانی شهرستان فلارد دلیل اصلی پیشرفت نکردن این شهرستان است.

نماینده شهرستان فلارد در شورای اسلامی چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به تأمین اعتبارات توسعه بیمارستان شهید ارجمند شهر مال خلیفه، تصریح کرد: با توجه به این‌که طرح توسعه بیمارستان شهید ارجمند شهر مال‌خلیفه به تصویب رسیده و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ابلاغ شده، هنوز تأمین اعتبار لازم برای آن صورت نگرفته است.

قنبری با اشاره به چهار بانده شدن جاده گوشکی به قرح گفت: هر روز جوانان زیادی در این جاده کشته می‌شوند و تأمین اعتبار پروژه این جاده ضرورت است.

کد خبر 749909

دیگر خبرها

  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است