Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@22:08:56 GMT

زندگی کلاهبردار فراری در تهران

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۱۸۶۰

زندگی کلاهبردار فراری در تهران

خبرگزاری میزان- معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای خبر داد و گفت: متهم پس از کلاهبردای ۱۲ میلیارد ریال از شاکیان در اصفهان و اندیمشک به تهران گریخته بود. تاریخ انتشار: 15:41 - 16 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۴۶۶۲

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سرهنگ کارآگاه "جهانگیر تقی پور" گفت: بیست و چهارم شهریورماه سال جاری ۲ شکایت هم زمان از اصفهان و اندیمشک مبنی بر کلاهبرداری با موضوع سرمایه گذاری در بورس به اداره چهاردهم پلیس آگاهی واصل شد و با توجه به گزارش حضور متهم در تهران شناسایی مخفیگاه و دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان اداره چهاردهم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: دستگیری کلاهبردار دوم پرونده ۲۰۰ میلیاردی

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با بیان اینکه شاکیان آدرسی از متهم در تهران نداشتند، گفت: شناسایی مخفیگاه متهم در دستور کار قرار گرفت. در بازه زمانی شهریور تا آذرماه آدرس‌های متعددی از متهم به دست آمد که وی در هیچ یک از آدرس‌های کشف شده حضور نداشت و نقل مکان کرده بود تا اینکه پس از انجام یک رشته اقدامات پلیسی پیچیده کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه وی در نیاوران شناسایی و در یک عملیات پلیسی وی را در حالی که قصد خروج از مخفیگاهش را داشت دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در ادامه افزود: بررسی سوابق کیفری مشخص شد که متهم فردی ۴۰ ساله متاهل و دارای سوابق متعدد محکومیت با عناوین تحصیل مال نامشروع، خیانت در امانت کلاهبرداری و تقلب در امتیازات می‌باشد.

این مقام انتظامی ابراز داشت: متهم در تشریح نحوه و شگرد کلاهبرداری خود اظهار داشت با چرب زمانی و معرفی خود به عنوان دکترای مدیریت مالی اعتماد مال باختگان را برای سرمایه گذاری در بورس جلب می‌کردم و پس از دریافت مبلغ ۱۲ میلیارد ریال از مال باختگان با توجه به اینکه متوجه شده بودم شاکیان از من شکایت کرده اند به تهران متواری شدم.

تقی پور در پایان گفت: با دستور بازپرس شعبه ۵ دادسرای ناحیه ۲۳ تهران متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شاکیان و مال باختگان در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کلاهبرداری کلاهبردار دستگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور

آفتاب‌‌نیوز :

رییس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی کشور، از استرداد فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به کشور خبر داد.

سردار کریمی گفت: متهم این پرونده به عنوان ترخیص کار کالای بازرگانی در دو مرحله، حدود ۴۰۰ کانتینر کالا را تحویل شاکی داده و قادر به جلب اعتماد وی می‌شود.

وی افزود: این فرد در مرحله سوم و آخرین محموله وارداتی را که شامل ۹۳ کانتینر به ارزش دو میلیون دلار معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده را به مشتری‌های تعیین شده نداده و بدون اطلاع مالک تمامی کالا‌ها را به اشخاص دیگری به فروش رسانده و با تصاحب مبلغ حاصل از فروش به یکی از کشور‌های همسایه متواری می‌شود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن اشاره به خروج غیر قانونی متهم از کشور با هویت جعلی و اقامت در یکی از کشور‌های همسایه بیان داشت: بر اساس اعلام مراجع قضائی مبنی بر متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

سردار کریمی اظهار داشت: پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفا مورد ردیابی و شناسایی قرار داده و وی را دستگیر می‌کند.

وی در پایان ضمن هشدار به بازرگانان کشور و لزوم اخذ تضمین در معاملات خود و همچنین اشاره به تلاش پلیس بین‌الملل فراجا، در ردیابی، شناسایی و دستگیری این مجرمان و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرز‌های ورودی کشور خاطرنشان کرد: متهم توسط مأموران پلیس بین‌الملل فراجا، از طریق مرز هوایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به کشور مسترد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • ۲ کلاهبردار در دیواندره دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی