Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:38:34 GMT

۸۴۸ تن سهمیه شکر برای استان یزد منظور شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۳۰۶۶

۸۴۸ تن سهمیه شکر برای استان یزد منظور شد

محمدرضا علمدار روز شنبه در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار استان به خبرنگار ایرنا گفت: در زمینه توزیع این میزان شکر ، کمیته تخصصی حداکثر ظرف ۴۸ ساعت آینده تشکیل می شود تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی خاطر نشان کرد: قیمت شکر به نرخ دولتی  درب کارخانه چهار هزار و ۵۰ تومان و به صورت خرده فروشی چهار هزار هفتصد تومان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علمدار در ادامه گفت: قیمت گوشت گوسفندی در حال حاضر به ازای هر کیلوگرم ۸۰ هزار تومان و گوساله نیز  ۶۵ هزار تومان در استان به فروش می رسد و هیچ گونه کمبود گوشت قرمز در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون قیمت یک کیلوگرم تخم مرغ در استان ۸ هزار و ۹۰۰ تومان است تصریح کرد: در کمیته تخصصی که در زمینه توزیع تخم تشکیل شده تصمیمات خوبی در این زمینه  گرفته شده است.

علمدار ضمن قدردانی از اصناف استان در نگهداری قیمت‌ها افزود: با توجه به گزارشی که در این نشست توسط اتحادیه میوه و تره بار ارائه شد هیچ گونه کمبود در زمینه میوه در استان وجود ندارد و در اکثر محصولات میوه و تربار کاهش قیمت را شاهد بوده ایم.

وی گفت: فقط قیمت گوجه نسبت به قبل ۲۰ درصد بنا به دلایلی افزایش یافته که تا در چندر روز آینده با توجه به تمهیداتی که گرفته شده ضمن کمبود این محصول شاهد کاهش قیمت آن خواهیم بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اضافه کرد: گزارش در ستاد تنظیم بازار در زمینه  لاستیک سنگین و سبک توسط اتحادیه مربوطه ارائه شد که دربعضی سایزها کمبود وجود دارد که با توجه به تصمیمات که در کمیته تخصصی و مکاتباتی که با تولیدکنندگان آن گرفته  این مشکل رفع می شود که در مجموع وضعیت لاستیک استان متعادل است.

وی در مورد ذخیره سازی میوه شب عید استان گفت: با توجه بخشنامه ای جدیدی از وزارت صنعت ،معدن و تجارت به سازمان ابلاغ شده است  کمیته راهبردی  متشکل از رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت بعنوان رییس کمیته ،  رییس جهاد کشاورزی بعنوان عضو ، مدیرکل تعاون روستایی هم به عنوان عضو و نماینده تام الاختیار برخی دستگاه‌ها تشکیل شده که تدابیر لازم در این زمینه صورت گیرد.

علمدار خاطر نشان کرد:  ۶۰۰ تن سیب زرد و قرمز و یکهزار تن پرتقال برای شب عید استان در نظر گرفته شده است و به شهروندان اطمینان می دهم هیچ نگرانی بابت میوه شب عید وجود ندارد.

وی از تشکیل ستاد ویژه رسیدگی به شکایات مردم در زمینه افزایش خودسرانه قیمت کالاها و خدمات در سطح بازار خبر داد و گفت: سامانه ۱۲۴ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

برچسب‌ها صنعت و معدن یزد شکر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن یزد شکر صنعت و معدن یزد شکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۳ تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

بازار میوه

قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز به شرح زیر است؛

هر کیلو گرم سیب زرد ۳۸.۸۰۰ تا ۵۹.۸۰۰، سیب قرمز ۴۴.۸۰۰ تا ۵۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۴۴.۸۰۰، نارنگی ۲۰، کیوی ۷۹.۸۰۰ تا ۹۸، توت فرنگی ۱۶۰ تا ۱۸۹، گریپ‌فروت ۲۴.۸۰۰ و پرتقال ۲۹.۸۰۰ تا ۵۹.۸۰۰ تومان است.

در بازار میوه‌های نوبرانه هر نیم کیلو چاقاله بادام ۱۴۹ تا ۱۹۰ و گوجه سبز ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است. همچنین هر کیلو گرم شلیل ۳۴۰ هزار تومان در میوه فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو هندوانه بین ۶ تا ۲۰، طالبی ۲۷ تا ۳۶، دستنبو ۲۳.۸۰۰، ملون ۲۲.۸۰۰ تا ۲۸.۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۶۹.۸۰۰ تا ۸۸.۸۰۰ تومان، هر دانه نارگیل بین ۵۰ تا ۷۵ و آناناس ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

بازار سبزی‌جات

در ادامه قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر می‌آید.

هر کیلو گرم گوجه فرنگی ۱۹.۸۰۰ تا ۲۳، هویج ۱۲.۸۰۰، کاهو ۲۵، کدو ۲۲.۸۰۰، کرفس ۲۴.۸۰۰، کلم پیچ ۱۵.۸۰۰، کلم بروکلی ۶۸، خیار ۲۶.۸۰۰ تا ۲۹.۸۰۰، باقالی ۲۳، لیمو ترش ۵۹.۸۰۰ تا ۱۲۰، لوبیا سبز ۴۶.۸۰۰ و سیر تازه ۱۹۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین هر بسته گوجه گیلاسی ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۲۳.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۹.۸۰۰ تا ۳۴.۸۰۰ و پیاز زرد ۲۶.۸۰۰ تا ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ انواع میوه ۴۲ درصد و سبزیجات ۲۹ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش رسید. همچنین مواد پروتئینی ۶۴ درصد، غلات ۱۲ درصد، مرغ ۸ درصد، تخم مرغ ۱۸ درصد، قند ۱۸ درصد، شکر ۲۴ درصد و حبوبات ۱۶ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

کد خبر 6086192 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول