Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با حضور رئیس دستگاه قضا در جمع دانشجویان دانشگاه تهران، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به بیان دغدغه‌ها، نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، به همت جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران ویژه‌برنامه روز دانشجو در دانشگاه تهران با حضور آیت الله رئیسی رئیس دستگاه قضا برگزار شد و در این مراسم نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* رسیدگی به حقوق مستضعفین مهم‌ترین دغدغه جنبش دانشجویی است

محمد حسین معصوم زاده دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران در این نشست خطاب به آیت الله رئیسی گفت: اکنون که در موقعیت غریب و در عدالتخواهی دانشجویان شما را در محل شهادت دانشجویان می‌بینیم از یاد نمی‌بریم ریاست روسای قبلی را که دیدارشان حتی با چشم مسلح هم ممکن نبود.

وی ادامه داد: آقای رئیسی تسریع در برخورد با مفسدان اقتصادی و دوری از مصلحت سنجی‌ها بارقه امیدی را در دلهایمان زنده کرد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه اهم دغدغه های جنبش دانشجویی را رسیدگی به حقوق مستضعفین می‌دانیم.

معصوم زاده تصریح کرد: آقای رئیسی، شورای عالی هماهنگی سران قوا که با حکم رهبر انقلاب شکل گرفت، بدلیل شبهه در ماهیت این اعضا و آرا و مصوبات در اذهان عمومی به یک نهاد تبدیل شده و از شما به عنوان یکی از اعضای این شورا تقاضا می‌شود در این باره توضیحاتی شفاف دهید.

وی گفت: همچنین شما وعده برخورد با مسئولانی که در سیل اول سال مقصر بودند را دادید ما منتظر نتیجه این برخورد هستیم.

*  مردم متوجه شده‌اند از تَکرارهای بی‌خاصیت، آبی گرم نمی‌شود

امین نوریان دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تهران هم در این مراسم گفت: امروز کشورمان منابع مادی و معنوی برای جهش به سمت پیشرقت را داراست. نکته  اصلی این است که کشورمان بیشتر از نیاز به تایید کشورهای خارجی نیاز به ایمان به جوانان و توانایی های داخل دارد.

نوریان تصریح کرد: ما دولت کارکن می‌خواهیم، دولت با مردم نه دولت بر مردم! مردم به این نتیجه رسیده اند که دیگر از تکرارهای بی‌خاصیت برخی آبی گرم نمی‌شود.

وی خطاب به آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: حضور شما به عنوان سکان‌دار یکی از قوا و اصلاحات انجام شده نشان داد اصلاح و تغییر شدنی است و مشکل از کارگزاران است نه ساختار. البته که قوه قضاییه تا رسیدن به معنای کامل از عدالت فاصله بسیار دارد.

* آقای رئیسی جلوی کسانی که از ملت دزدی می‌کنند را بگیرید

علی اسکندری دبیر عدالتخواه دانشگاه تهران هم در این مراسم گفت: آقای رئیسی می‌توان از عملکرد یک سال شما بجز مواردی دفاع کرد. چرا در شرایطی که مجلس رئیس جمهور را استیضاح نمی‌کند دیوان عالی هیچ اقدامی نمی‌کند؟

وی ادامه داد: دیگر رئیس جمهور چه کاری باید بکند که خلاف نص صریح قانون شود؟ به طور جدی پیشنهاد می‌شود با ورود به بحث خلق پول بانکی و نه صرفا اختلاس ها جلوی آن هایی که از ملت دزدی می‌کنند را بگیرید.

اسکندری تاکید کرد: آقای رئیسی اکثر کارهای مفید منحصر به حضور فرد شماست و اگر این روحیه در بدنه قوه کم نشود منجر به رکود می‌شود. این سنت بسیار غلطی است که ما در زمان مسئولیت به تخلفات مسئولین نمی‌پردازیم.

به گزارش فارس در این مراسم نماینده کارگران شرکت‌ هپکو و همچنین نمایندگان برخی از اصناف هم به بیان نظرات و طرح مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان رئیسی دانشگاه تهران رئیس دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۳۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات دانشجویی؛ واقعیت آمریکا بدون روتوش

کارشناس مسائل آمریکا با تاکید بر این‌که این تحولات و اصل داستان اعتراضات دانشجویی، واقعیت آمریکا بدون روتوش را نشان می‌دهد،‌ گفت البته اعتراضات بر سیاست حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها تاثیری ندارد، اگرچه بایدن گاهی اوقات حرف‌های دو پهلو می‌زند اما در عمل تغییری در سیاست‌های او رخ نمی‌دهد. 

اعتراضات دانشجویی در آمریکا با برپایی کمپ‌های چادری در دانشگاه کلمبیا آغاز شد و در مدت کوتاهی به دانشگاه‌های سراسر آمریکا رسید  و نهایتا منجر به تعلیق گسترده و دستگیری صدها دانشجو در نیویورک، تگزاس و کالیفرنیا شد.

آمریکا متحد نزدیک رژیم صهیونیستی است و در پی این اتفاقات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنچه در دانشگاه ‌های آمریکا اتفاق می‌افتد وحشتناک است. 

نتانیاهو که ارتش رژیم صهیونیستی با دستور او طی ۶ ماه گذشته بیش از ۳۴ هزار نفر از مردم غزه را به شهادت رسانده، دانشجویان آمریکایی را «اوباش یهود ستیز» خواند و مدعی شد آن‌ها دانشگاه‌های برتر این کشور را «تصرف کرده‌اند و خواستار نابودی اسرائیل هستند».

چادرهای دانشجویان در دانشگاه کلمبیا

اعتراضات دانشجویی ضدجنگ در غزه، یادآور جنبش‌های مخالف جنگ ویتنام

«فؤاد ایزدی» کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در پی حمایت از فلسطین اظهار کرد: همان‌طور که یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا گفته بیش از ۲۰۰ دانشگاه شاهد تظاهرات بوده و حتی در دانشگاه کلمبیا، رئییس دانشگاه اعتراضات را سرکوب نکرده و پس از این که پلیس و نیروهای امنیتی و نظامی وارد عمل شده‌اند، صدها نفر دستگیر و یا اخراج شده‌اند. در حال حاضر نیز یکی از درخواست‌های معترضین این است کسانی که اخراج شده‌اند بتوانند به دانشگاه برگردند.

وی افزود: این حرکت گسترده دانشجویان و جمعیت طرفدار آرمان فلسطین ناشی از این است که آن‌ها به منابع خبری جدیدی دست یافته‌اند که واقعیت‌ها را متوجه شده‌اند، به همین دلیل بایدن روز گذشته قانونی را تصویب کرد که برنامه تیک تاک ۹ ماه فرصت دارد تا یک خریدار آمریکایی پیدا کند و اگر مالکیت آن به آمریکا نرسد، این برنامه توسط شرکت‌های آمریکایی ممنوع خواهد شد و راه دور زدنی هم وجود ندارد، در واقع در آمریکا ممنوع کردن یک برنامه کاربردی بسیار راحت است. 

این استاد دانشگاه همچنین بیان کرد: به‌رغم این‌که مدام صحبت از جریان آزاد اطلاعات و بیان می‌زنند اما کوچک‌ترین خطری احساس کنند قاطعا برخورد می‌کنند، همان‌طور که می بینید تظاهرات دانشجویان خشونت‌آمیز نیست و تنها شعار می‌دهند اما پلیس آمریکا به شدت برخورد می‌کند. این حرکت اجتماعی ما را به تحولات دهه ۶۰ میلادی در آمریکا می‌اندازد که دانشجویان به صورت گسترده به جنگ ویتنام اعتراض داشتند. 

ایزدی با بیان این‌که در آمریکا جنبش‌های دانشجویی در میان افکار عمومی اهمیت زیادی دارد،‌ گفت: این‌ افراد حرف‌هایی را می‌گویند که ۴۵ سال است جمهوری اسلامی ایران بر آن‌ها تاکید دارد.

بازداشت دانشجویان توسط پلیس آمریکا

بایدن صهیونیست‌تر از نتانیاهو

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به این‌که اعتراضات دانشجویان واقعیت آمریکا بدون روتوش را نشان می‌دهد، اظهار داشت: در نظر داشته باشیم بایدن اگر از نتانیاهو بیش‌تر صهیونیست نباشد، کمتر نیست و این اتفاقات بر روری سیاست حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها تاثیری ندارد، گرچه رئیس‌جمهور آمریکا گاهی اوقات حرف‌های دو پهلو می‌زند اما در عمل تغییری در سیاست‌های بایدن رخ نمی‌دهد. 

با افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه،‌ نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نسبت به این اعتراضات واکنش تندی نشان داده و طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را یهود ستیز دانسته است.

ایزدی همچنین درباره واکنش نتانیاهو به اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها سال‌هاست میلیون‌ها دلار برای ذهنیت آمریکایی‌ها درباره اسرائیل هزینه می‌کنند و اکنون می‌بینند این چارچوبی که ایجاد کرده‌اند درحال شکسته شدن است و کمتر شهری در آمریکاست که در آن تظاهرات نباشد، به همین دلیل نگران هستند. 

این استاد دانشگاه با تاکید بر این که بقا صهیونیست‌ها در گرو حمایت آمریکایی‌هاست، گفت: اگر حمایت آمریکا کم شود که طبیعتا در دولت بایدن این‌گونه نیست اما همین کم‌شدن و کاهش حمایت اهمیت دارد و صهیونیست‌ها را نابود می‌کند؛ به نظرم دلیل واکنش و نگرانی نتانیاهو نیز همین است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • اعتراضات دانشجویی؛ واقعیت آمریکا بدون روتوش
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟