Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز (شنبه، ۱۶ آذر) نشست کمیته پدافند غیر عامل با هدف بررسی وضعیت اپیدمی آنفلوانزا در کشور، سیاست‌ها و برنامه‌های پیشگیری و پاسخ وزارت بهداشت به آنفلوانزا و چالش‌های پیش رو با حضور رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سردار مهدی پور، جانشین ریاست قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیر عامل کشور و رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، دبیرخانه ستاد پدافند غیرعامل وزارت، انستیتو پاستور ایران، آزمایشگاه جامع سلامت و آزمایشگاه ملی آنفلوانزا، سرخک وسرخجه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این جلسه هر یک ازبخش‌های ذی‌ربط گزارش جامعی ارزیابی خود را از وضعیت اپیدمیولوژیکی گسترش بیماری در کشور و منطقه شرق مدیترانه و تغییرات ویروس آنفلوانزا، آشکار سازی و تشخیص آزمایشگاهی، تامین دارو، واکسن و اقلام آزمایشگاهی و تجهیزات استراتژیک مورد نیاز ارائه کردند.

سردار مهدی پور، جانشین ریاست قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیر عامل کشور به نمایندگی از سازمان پدافند غیر عامل کشور با اعلام آمادگی و حمایت همه جانبه سازمان پدافند غیر عامل کشور را از تقویت زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی کشور نقشه راه ۵ تا ۱۰ ساله آمادگی و پاسخ به تهدیدات و فوریت‌های سلامت منجمله آنفلوانزا با مشارکت کلیه ذینغعان تدوین و اجرایی را پیشنهاد داد. لزوم تقویت توان داخلی در تولید واکسن و دارو  همچنین بر تقویت توان داخلی در تولید واکسن، دارو، اقلام و تجهیزات استراتژیک مورد نیاز کشور تاکید کرد.

کولیوند،رییس کمیته پدافند غیر عامل وزارت بهداشت بر ضرورت تشکیل هر چه سریعتر کمیته فنی پیشنهاد شده از سوی سازمان پدافند غیر عامل کشور در زمینه پیشگیری، آمادگی و پاسخ همه جانبه به آنفلوانزا با اولویت تقویت زیر ساخت‌های آزمایشگاهی کشور، تمدید فعالیت‌های اطلاع رسانی و تثبیت آرامش عمومی، تنظیم و بروزرسانی پروتکل‌های بهداشتی و درمانی و کادر آموزش بهداشت و درمان تاکید کرد.

در پایان این نشست بر لوزم برگزاری جلسه کمیته دفاع زیستی در حوزه سلامت پیگیری‌های لازم در این خصوص تاکید شد.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اورژانس کشور آنفلوانزا وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فرشیدی افزود: مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است. معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به سمت درمان مشکلات اجتماعی پیش می‌رویم با مشارکت‌های مردمی، سعی کردیم که ارتباطجامعه با روانشناسان را تقویت کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: طی سال گذشته غربالگری سلامت روان با ۸ شاخص برای غربالگری اختلالات اضطرابی و خلقی اجرا شده و ۱۲ و ۶ دهم درصد باید تکمیل شود که تاکنون به ۸ و ۴ دهم درصد رسیده است. به گفته مسئولان بیمه سلامت ۶ خدمت از خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفته­ و این پوشش دهی در حال افزایش است. مصلحی از فعالیت سه هزار و ۳۰۰ روانشناس در شبکه بهداشت و درمان کشور خبر داد و گفت: خدمات سلامت روان به صورت رایگان در مراکز جامع خدمات سلامت در سراسر کشور ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور