Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی پس از پنج سال حملات مداوم این کشور به یمن اعلام کرد، «تمامی یمنی‌ها از جمله حوثی‌ها در آینده یمن نقش دارند و احتمال رسیدن به آتش‌بس و در گام بعدی، حل و فصل بحران وجود دارد» (جزئیات بیشتر).

«سلیم المغلس» عضو دفتر سیاسی انصارالله و معاون دفتر ریاست‌جمهوری یمن در واکنش به این اظهارات اعلام کرد: امکان ندارد آینده یمن به دست واشنگتن، ریاض یا ابوظبی تعیین شود بلکه تعیین آینده یمن فقط به دست ملت این کشور صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، المغلس ادامه داد، الجبیر و اربابانش در سعودی و آمریکایی‌ها از خواب غفلت بیدار شوند، واقعیت را بپذیرند و بدانند یمن امروز مانند یمن دیروز نیست و آنها نمی‌توانند هیچ نقشی در این کشور داشته باشند.

وی تصریح کرد، یمن روز به روز برای تحولات در منطقه آماده‌تر می‌شود و امروز این یمن است که بر رویکردها و تصمیم‌های طرف‌هایی مانند سعودی تأثیرگذار است نه بالعکس.

المغلس تأکید کرد: آنها باید واقعیت را بفهمند و بدانند که سرعت بخشیدن به توقف حملات و رفع محاصره ظالمانه یمن به نفع خودشان است. موضع یمن درباره صلح از روز اول حملات موضعی ثابت بوده همانگونه که موضع ملت یمن و اصرارش به آزادی، استقلال و تصمیم‌گیری بدون مداخلات خارجی بدون تغییر باقی مانده است.

امروز «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع رسانی یمن هم به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد: یمنی‌ها همه چیز خود را فدا نکردند تا یکی مثل او (الجبیر) در کشورشان به آنان امر و نهی کند.

«عبدالملک العجری» عضو کمیته ملی یمن هم در واکنش به اظهارات الجبیر گفت: «این اقدامی تحریک آمیز است که طرف‌های خارجی درباره نقش انصار الله در آینده یمن حرف بزنند. گویی می‌خواهند لطفی کنند و هدیه‌ای به ما بدهند. این موضوع قابل قبول نیست.»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود

 رضا رضایی در مراسم غبارروبی گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود گفت: دیدار رهبر انقلاب با معلمان دریایی از شعف، انگیزه و امید را در فرهنگیان برای اتفاقات خوب آینده ایجاد کرد؛ مقام معظم رهبری عالمانه و با اشراف کامل مسائل و برنامه‌های آموزش و پرورش را در دیدار با معلمان تبیین کردند.

رضایی با بیان اینکه سند تحول بنیادین مبنای تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش استان کرمان است گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تهیه نقشه اجرایی سازی سند تحول بنیادین در سال ۱۴۰۲ آموزش و پرورش استان در این زمینه در سطح کشور پیشگام بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد:مقام معظم رهبری ضمن تاکید بر نقش موثر فرهنگیان در کشور، رسالت خطیر معلمان و آموزش و پرورش را به جامعه فرهنگی، مردم و مسئولان یاد آوری کرد و شور نشاط و پویایی را به آموزش و پرورش تزریق کرد.

رضا رضایی افزود: یک نکته قابل تامل این است که بیانات حضرت آقا تکلیفی را برای همه روشن می‌کند که هر کس باید نسبت به شکل‌گیری هویت نسلی آینده کشور نقش خود را هم خوب ایفا کند.

وی گفت: با توجه فرمایشات حضرت آقا، شکل‌گیری هویت نسلی آینده محوری‌ترین دستگاه آموزش و پرورش است و همه باید کمک کنند تا مجموعه دستگاه در حمایت وظیفه خود را به خوبی ایفا کند.

رضایی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب نسبت به اقدامات معاونت پرورشی هم تاکید داشتند، و معاونت پرورشی استان هم باید جدی نسبت به موضوع دانش آموز با نگاه راهبردی بر اساس ویژگی بومی و منطقه‌ای وارد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • آذری جهرمی خطاب به مالک شریعتی: امنیتی‌ها مثل شما دهن لق نیستند
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود
  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان