Web Analytics Made Easy - Statcounter

پورمختار گفت: برخی نگاهی از بیرون به مجلس داشتند که با ذهنشان متفاوت بود که با ورود به مجلس بارها می گویند ما اشتباه کردیم و نباید به مجلس می آمدیم و و نمی توانیم با این شکل مجلس را پیش ببریم..

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، علی پور مختار پس از ثبت نام در وزارت کشور در دوره یازدهم مجلس درباره اولویت های مجلس جدید گفت: همانطور که رهبری فرمودند و بارها هم به مجلس دهم هم تذکر دادند و به همه مسوولین گفتند بحث اقتصاد است ، رونق تولید، حمایت واقعی از تولید کننده، امنیت سرمایه گذاری، تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و مقابله جدی با تحریم و استفاده از ظرفیت های داخلی ، از پیش رو برداشتن موانع تولید از اولویت های اصلی مجلس یازدهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی وارد مجلس شود که درک کنند که در جنگ اقتصادی هستیم. متاسفانه بعضی ها چنین اعتقادی را ندارند که باعث شده است که نتوانند به وظیفه خود به درستی عمل کنند.

 

نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: مجلس دهم گرچه یک سری قوانین را در مسایل اقتصادی تصویب کرد اینها قوانین خوبی بود، بحث رفع موانع تولید، استفاده حداکثری از توان تولید داخلی ،  قانون برنامه ششم که واقعا به رغم این که دولت اعتقادی نداشت مجلس ورود کرد و قانون جامعی را نوشت که مورد رضایت رهبری قرار گرفت اما به هر صورت با توجه به شرایط سختی که پیش رو بود در حوزه اشتغال و معیشت ضعیف وارد شد. امیدواریم در چند ماه باقی مانده قوانین خوبی را تصویب کند و ادامه اش را در مجلس یازدهم ببینیم.

 

پورمختار در مورد مجلس جدید با بیان اینکه تجربه برای قانون گذاری خیلی مهم است صرف داشتن مدرک که همه دارند حتی در سطوح و مقاطع بالا ولی به نظر من کفایت نمی کند تصریح کرد: ما نیازمند این هستیم که خود آنها امور مختلفه را تجربه کرده باشند و درک درستی از مسایل گوناگون داشته باشند و بتوانند واقعا کار کنند و وقت بگذارند ، مطالعه داشته باشند و با فعالان مختلف نشست و برخاست داشته باشند. 

 

وی ادامه داد:  دوره اولی ها معمولا با مجلس آشنایی ندارند و همچنان که ما داشتیم تعدای را در دوره اول مجلس دهم که نگاهی از بیرون به مجلس داشتند که با ذهنشان متفاوت بود که با ورود به مجلس بارها  اکنون که مجلس در حال اتمام است می گویند ما اشتباه کردیم و نباید به مجلس می آمدیم و مجلس جایگاه ما نیست و نمی توانیم با این شکل مجلس را پیش ببریم.

 

پورمختار با بیان اینکه مجلس محل تضارب افکار و آرا و مسایل سیاسی در حداکثر خود است و هم این که باید به صورت دسته جمعی تصمیم گرفته شود افزود: اگر قانونی بخواهد تصویب شود حداقل باید 140 نفر را با خود همراه کنی یا در کمیسیون اکثریت آن را تصویب کنند بنابراین پیش برد کار سخت است و اگر هم گره بخورد به فراکسیون و مسایل سیاسی آن زمان سخت تر است. امیدوارم مجلس آینده مجلسی کاری و نگاه به مسایل اجرایی و حل مشکلات کشور داشته باشد.

 

وی گفت: من شفایت را یک اصل می دانم و خوب هم می دانم و موافق هم بودم اما در مجلس با قانون آیین نامه داخلی مواجه هستیم که آنجا گفته شده که آرا محرمانه است و تعداد 80 نفری که موافق آن بودند و اعلام داوطلبی کردند برای اظهار آرا نتوانستند کاری بکنند. امیدواریم در این زمان باقی مانده یا اگر هم نشد در مجلس یازدهم هم اصلاح و مصوب شود. علاوه بر این الان هم لایحه شفافیت را دولت فرستاده و در کمیسیون قضایی در حال بررسی است که آن هم در مجلس دهم به نتیجه برسد در مجلس یازدهم دیگر مشکل نخواهیم داشت. 

 

نماینده مجلس دهم در مورد حوزه انتخابیه خود اظهار کرد:  من از حوزه انتخابیه بهار وکبودرآهنگ وارد انتخابات می شوم  و هزینه های انتخابات را شفاف اعلام می کنم. من در دوره قبل 300 میلیون تومان هزینه کردم اما این دوره بیش از 100 میلیون بنا ندارم هزینه کنم چرا که شناخت کافی وجود دارد و ضرورتی به تبلیغات زیاد نیست و با اعلام شماره حسابی در این زمینه روشنگری‌های لازم را انجام می دهم./

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد مسجد روز دانشجو وفات حضرت معصومه س حرم حضرت معصومه س استان بوشهر خبرگزاری شبستان دانشجو انتخابات مجلس یازدهمین انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد

یک داوطلب انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سطح مشارکت در انتخابات از دور اول هم بیشتر شود، آورده بیشتری به لحاظ امنیت ملی برای کشورمان دارد.

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: یک وجه انتخابات به مشارکت مردم در اصلاح و بهبود شیوه حکمرانی برمی‌گردد که بخشی از این حکمرانی به قوه مقننه مربوط می‌شود. انتخاب اصلح برای حضور در مجلس شورای اسلامی هم عمل به تکلیف شهروندی و هم مشارکت در سرنوشت کشور است. این امر موجب تاثیرگذاری مردم بر روند قانونگذاری در کشور می‌شود.

وی افزود: هرچه مشارکت بیشتر باشد مثل راهپیمایی ۲۲ بهمن یا روز قدس، تاثیر مثبت بیشتری برای شرایط کشور دارد و دشمن پیام را دریافت می‌کند. مشارکت بالا در انتخابات هم بر موقعیت ژئوپولتیک، قدرت مانور منطقه‌ای و تامین منافع و امنیت ملی کشور تاثیر مثبت می‌گذارد. با توجه به تحولات منطقه، جنگ عزه و حساسیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، اگر سطح مشارکت از دور اول هم بیشتر شود، آورده بیشتری به لحاظ امنیت ملی برای کشورمان دارد.

این داوطلب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: با مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی ما کاهش می‌یابد و دشمن از اقدامات ناامن‌سازی ایران دلسرد خواهد شد و وقتی دشمن از ماجراجویی‌های امنیتی دلسرد گردد، برای ما آورده اقتصادی خواهد داشت زیرا دورنمای اقتصادی کشور روشن‌تر، سرمایه‌گذاری بیشتر، هزینه‌های امنیتی کمتر و چسبندگی مردم به فعالیت اقتصادی بیشتر خواهد شد اما هرچه از داخل به دشمن پالس داده شود، او دچار توهم  شده و دنبال ماجراجویی امنیتی می‌رود.

ظهره وند خاطرنشان کرد: در صورت شکل گیری مشارکت بالا، دشمن به سمت تعامل فعال و مذاکره حرکت می‌کند نه مخاصمه و ماجراجویی امنیتی. دلسردی از رای دادن تغییری در شرایط کشور ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین توصیه من این است که مردم مشارکت فعالی در دور دوم انتخابات داشته باشند. مهم این است که مشارکت بالا و انتخاب هوشمندانه و با شناختی صورت گیرد. چنین انتخابی به بهبود شرایط اقتصادی کشور هم کمک می‌کند اما مشارکت کم موجب ادامه دار شدن عوامل نگرانی های مردم خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • حج را نمی‌توان با اعمال دیگر جایگزین کرد
  • (عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA
  • ببینید| نوری قزلجه: بیش از ۵۰ درصد اقدامات مجلس یازدهم رضایت‌بخش نبود
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد