Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه سادات حسینی، گفت: امشب در بازدید از این نمایشگاه شاهد حضور پررنگ مردم جنوب کرمان بود که بیانگر نگاه فرهنگی آنها به مقوله کتاب و کتاب خوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «فاطمه سادات حسینی»، در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان، گفت: امشب در بازدید از این نمایشگاه شاهد حضور پررنگ مردم جنوب کرمان بود که بیانگر نگاه فرهنگی آنها به مقوله کتاب و کتاب خوانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، افزود: استقبال بسیار خوب جوانان از نمایشگاه کتاب، بیانگر نگاه ویژه آنها به فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است.


وی، خاطرنشان کرد: با توجه به سرانه پائین مطالعه در کشور، راه اندازی این نمایشگاه گام موثری در افزایش سرانه مطالعه در منطقه جنوب کرمان دارد.
حسینی، بیان داشت: جای خوشحالی دارد که در حاشیه راه اندازی هفتمین نمایشگاه کتاب استانی جنوب کرمان، غرفه هایی از دست آوردها و توانمندی های بانوان این منطقه به نمایش گذاشته شده است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، اضافه کرد: تلفیق نمایشگاه کتاب و غرفه های صنایع دستی بانوان، قطعا سبب معرفی توانمندی ها و افزایش انگیزه بانوان کارآفرین خواهد شد.

وی، عنوان داشت: برگزاری اینچنین نمایشگاه کتابی و در کنار آن راه اندازی غرفه های عرضه دست آوردهای بانوان با این وسعت، نشان از رویکرد خوب مسئولین در بحث ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و معرفی توانمندی های بانوان دارد.

حسینی، ابراز داشت: از رویکرد های اصلی فعالیت های امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی، سلامت، کارآفرینی، آموزشی و پژوهشی برای کل بانوان استان است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، اضافه کرد: این برنامه ها به منظور ارتقا فرهنگ و تحکیم بنیان خانواده ها در قالب بخشنامه هایی به کلیه فرمانداری ها ابلاغ شده است و سند سلامت بانوان نیز تنظیم شده است.

وی، تصریح کرد: اگر هر فرد نسبت به مسئولیت هایی که دارد آگاه شود و برای تربیت فرزندان اصول تربیتی را رعایت کند قطعا جامعه ای عاری از آسیب های اجتماعی خواهیم داشت.

حسینی، خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بانوان، ۲ پارک ویژه بانوان در شهر جیرفت با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال احداث است که ان شاءالله هم زمان با میلاد حضرت زهرا  (س) به بهره برداری می رسند.
 
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، افزود: با قول مساعد فرماندار جیرفت، در راستای حمایت از بانوان کارآفرین این شهرستان، به زودی بازارچه دائمی در ورودی شهر جیرفت دایر می شود.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد مسجد مسجد شبستان یزد استان همدان دانشجو کانون های فرهنگی هنری مساجد نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۶۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، زهرا ابراهیمی در بازدید از مراحل ترمیم و بازسازی این بنای تاریخی زاهدان با بیان اینکه در طراحی این بازارچه در بنای تاریخی ملک زاهدان تمامی ابعاد و جوانب فرهنگی آن را در نظر گرفته شده است گفت: امیدواریم با راه اندازی این بازارچه در چند ماه آینده شاهد محلی مناسب برای تجمع، عرضه و معرفی و گردهمایی‌های صنعتگران و فعالان حوزه صنایع دستی استان باشیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این استان به لحاظ تنوع تولیدات صنایع دستی از جایگاه مهمی در سطح ملی و بین المللی دارد که ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی علاوه بر رونق محصولات تولیدی هنرمندان و افزایش اشتغالزایی، یکی از راهکار‌های مناسب برای توسعه پایدار صنعت گردشکری در این منطقه است.
وی تاکید کرد: از آنجایی که امروز صنایع دستی کارکرد‌های جدید و متنوعی پیدا کرده است و نماد فرهنگی و تاریخی یک جغرافیا یا استان است و برخی از تولیدات صنایع دستی ارزش افزوده فوق‌العاده‌ای دارند با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری استان علاوه بر آموزش و پرداخت تسهیلات بانکی، ایجاد فضای مناسب برای عرضه آثار بانوان سخت کوش و فعالان این حوزه استان در دستور کار دفتر بانوان و خانواده استانداری قرار دارد.
مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: نمایش هنر‌های دستی برآمده از تاریخ هزاران ساله به دست زنان هنرمند و خلاق این استان گواه ظرفیت بکر و کمتردیده شده این خطه است که معرفی ابعاد مختلف این گنجینه، مسیری کوتاه برای رونق اشتغال‌آفرینی به خصوص میان زنان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است