Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اصلاح ساختار اقتصادی بنگاه مورد حمایت گفت: هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید، جابجایی کارگاه و ماشین آلات به‌منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در راستای سیاست اقتصادی و اجتماعی دولت صورت گیرد، تغییر ساختار اقتصادی تلقی می‌گردد؛ در ضمن تصمیم‌گیری در مورد کارکنان این قبیل بنگاهها که موقتاً بیکار شناخته می‌شوند و در چهارچوب بند الف تبصره 7 قانون بیمه بیکاری از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌‌کنند، به‌عهده شورایعالی کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مدیران و کارفرمایان این بنگاه‌ها موظفند طرح تغییر ساختار اقتصادی واحد خود را به تصویب وزارتخانه ذیر‌بط (واحدهای تابعه در استانها) برسانند و به همراه تقاضای کتبی و فهرست اسامی کارکنان مشمول که موقتاً بیکار می‌شوند با  ذکر مدت زمان استفاده از مقرری بیمه بیکاری به واحدهای تعاون، کارورفاه اجتماعی محل تسلیم نمایند و پس از تأیید و تصویب شورایعالی کار نسبت به اجرا اقدام نمایند.

یاوری با بیان اینکه مقرری بیمه بیکاری به کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار شوند، تعلق می‌گیرد، بیان کرد: تشخیص بیکاری بدون میل و اراده و تاریخ وقوع بیکاری به‌عهده واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. حدود 260‌هزار کارگر در کشور با دریافت مقرری ماهانه بیمه بکیاری تحت حمایت قرار دارند و کمترین تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری متعلق به استانهای ایلام، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با بیان اینکه  بیشترین تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری متعلق به استانهای تهران، اصفهان و خراسان رضوی است، گفت: از مجموع تسهیلات پرداختی به بخش تولید تا پایان آبانماه که به حدود بیش از نه‌هزار میلیارد تومان می‌رسد فقط یکصد و چهل و شش میلیارد برای بازسازی و نوسازی بنگاه‌ها بوده است.

وی بیان کرد: توجه بانک‌ها برای اعطای تسهیلات جهت بازسازی و نوسازی و اصلاح ساختار اقتصادی بنگاهها ضروری است و در بنگاههای اقتصادی پرداخت مزد و حقوق کارگران از محل کار کارگران و تولید محصول و فروش تولیدات صورت می‌پذیرد؛ بنابراین توجه ویژه به تولید کمی و کیفی برای کارگران حائز اهمیت و توجه ویژه است.

یاوری اظهار داشت: هرگونه وقفه در کار تولید و چرخ فعالیت بنگاه‌های اقتصادی به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست و کارگران زیر بار توقف در تولید که معیشت آنها را دستخوش مشکلات می‌کند، نمی‌روند. پرداخت مزد و حقوق کارگران حاصل دسترنج آنان در امر تولید است؛‌ بنابراین تحت هیچ شرایطی نباید در کار و تولید صدمه یا وقفه وارد شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان

 
به گزارش خبر گزاری صداو سیمای لرستان ؛مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.
هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی  افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.
وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

دیگر خبرها

  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی