Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین کلنگ زنی خط انتقال اضطراری فاضلاب مسکن مهر پردیسان با حضور بهرام سرمست استاندار قم، محسن بهشتی معاون عمرانی استاندار و عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، علی جان صادق پور در این مراسم در سخنانی به مشکلات جدی دفع اصولی و بهداشتی فاضلاب پردیسان اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته تلاش زیادی برای اجرای شبکه‌های فرعی و خطوط اصلی و فرعی فاضلاب برای رفع این مشکل به انجام رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی احداث تصفیه‌خانه و خط انتقال را از برنامه‌های آبفای استان برای رفع مشکلات فاضلاب پردیسان دانست و اظهار داشت: مشکل اختصاص زمین برای احداث تصفیه‌خانه رفع شده است و به زودی با انجام مراحل قانونی اعتبارات آن در ردیف بودجه عمرانی سال آینده قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در عین حال به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای رفع مشکل واحدهای مسکونی پردیسان در کوتاه‌مدت اشاره و خاطرنشان کرد: با بررسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم شبکه‌های فرعی اجرا شده را به خط انتقال فعلی فاضلاب پردیسان متصل کنیم.

وی با اشاره به اینکه خط انتقال موجود حجم مقدار فاضلاب دفع شده را ندارد، گفت: برای اتصال 13 هزار واحد مسکن مهر که به شبکه متصل نیستند تصمیم گرفتیم 4 کیلومتر از خط انتقال موجود را که ظرفیت لازم را ندارد تعویض کنیم.

دکتر صادق پور با بیان اینکه امروز با حضور استاندار به صورت رسمی اجرای این خط لوله آغاز شد، اظهار داشت: این پروژه با 250 میلیارد اعتبار ظرف 6 ماه به اجرا خواهد رسید و به صورت موقت مشکل تمام واحدهای مسکن مهر و پردیسان را برطرف خواهیم کرد.

وی در عین حال با بیان اینکه این پروژه به صورت موقتی مشکل فاضلاب پردیسان را رفع می‌کند، گفت: با تکمیل شبکه فاضلاب شهر قم این ظرفیت را در آینده از دست می‌دهیم و باید تصفیه‌خانه فاضلاب خاص شهر پردیسان را به زودی احداث کنیم.

استاندار قم نیز در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات صورت گرفته، خواستار تکمیل هرچه زودتر این پروژه و رفع مشکلات فاضلاب شهر پردیسان شد.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: آب فاضلاب قم استاندار قم بهرام سرمست پردیسان تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ساخت پنج‌هزار خوابگاه متأهلی دانشجویی تا پایان کار دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی‌گل، امروز_ شنبه، هشتم اردیبهشت _ در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه یاسوج، با اشاره به اینکه کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دو بار کنکور برگزار می‌شود، الحمدالله روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور سالم و با امنیت کامل بودیم.

وی افزود: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل، مشکل پیش آمده بود، کنکور را تکرار خواهیم کرد و داوطلبان کنکور در این منطقه نگرانی نداشته باشند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری، گفت: چند مورد مشکل و تخلف در کنکور امسال داشتیم، برخورد لازم انجام و به هیئت مرتبط خود معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون سه هزار خوابگاه متأهلی در سراسر کشور در دست ساخت است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد تا پایان دولت سیزدهم به پنج‌هزار خوابگاه می‌رسد.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: واقعیت امر توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شده و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری وزارتخانه بوده که در این راستا برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی صورت گرفته است.

وی افزود: خوابگاه دانشجویی یاسوج با زیربنایی دو هزار ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته خواهد شد.

کد خبر 748448

دیگر خبرها

  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده