Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@04:52:03 GMT

حربه جدید نتانیاهو برای ماندن در قدرت

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۷۶۲۲

حربه جدید نتانیاهو برای ماندن در قدرت

به گزارش جماران؛ ادامه بن‌بست در روند تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی موجب شده تا نتانیاهو پیشنهادی را مطرح کند که اجرای آن در فلسطین اشغالی سابقه نداشته است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه به «بنی گانتز» رئیس ائتلاف رقیب پیشنهاد داد برای پایان دادن به بن‌بست پیش آمده در تشکیل کابینه، انتخاباتی مستقیم میان این دو برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تاریخ رژیم صهیونیستی تاکنون چنین اقدامی سابقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته درگیر روند تشکیل کابینه است و با وجود برگزاری دو انتخابات پیش از موعد، هنوز هیچ طرفی نتوانسته به اندازه کافی برای تشکیل کابینه، در پارلمان کرسی به دست آورد.

اگر این وضعیت تا هفته آینده ادامه پیدا کند، رژیم صهیونیستی ناگزیر باید به سمت برگزاری سومین انتخابات حرکت کند. این در حالی است که بر اساس نظرسنجی‌ها، بعید است که انتخابات جدید هم تغییری در وضعیت کنونی ایجاد کند.

نتانیاهو روز شنبه در بیانیه‌ای ویدئویی ضمن متهم کردن گانتز به بی‌‌اعتنایی به امنیت اسرائیل، گفت ائتلاف آبی و سفید به ریاست گانتز تمام پیشنهادهای وی برای تشکیل کابینه فراگیر ائتلافی را رد کرده است.

وی سپس افزود: «یک کار دیگر برای آنکه از برگزاری یک انتخابات غیرضروری جلوگیری کنیم، باقی مانده است. اینکه برای نخست‌وزیری، بین گانتز و من انتخابات مستقیم برگزار شود. آبی و سفید می‌گوید می‌داند مردم چه می‌خواهند. اگر اینطور است، من هم مایلم که مردم تصمیم بگیرند، نه کس دیگر و نه رسانه‌ها.»

اظهارات نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که وی حتی در حزب خود، «لیکود» هم با مشکل مواجه شده و شماری از هم‌حزبی‌هایش ریاست وی را به چالش کشیده‌اند. نتانیاهو در حال حاضر با سه اتهام سنگین قضایی روبروست و در صورت از دست دادن قدرت ممکن است تحت تعقیب قرار گیرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی اسرائیل بنی گانتز زلزله قیمت خودرو قیمت دلار روحانی حقوق زنان امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۷۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه الجزیره در کابینه رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد کابینه وی به اتفاق آرا، بستن دفتر شبکه الجزیره قطر در سرزمین های اشغالی را تصویب کرده است.

رادیو رژیم صهیونیستی همچنین با اعلام خبر فوق، اعلام کرد که نتانیاهو گفته است این رژیم نمی تواند خواسته حماس مبنی بر پایان دادن به جنگ، خروج نیروهای ارتش رژیم اسرائیل از غزه و رها کردن این جنبش به حال خود در نوار غزه را بپذیرد.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره در واکنش به این اقدام رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: کابینه نتانیاهو، در اقدامی سرشار از گمراهی و افترا، همزمان با روز جهانی آزادی رسانه ها، تعطیلی دفاتر شبکه در سراسر سرزمین های اشغالی را تصویب کرده است.

شبکه الجزیره با محکوم کردن این اقدام رژیم صهیونیستی، آن را مجرمانه و تجاوز به حقوق بشر در زمینه دستیابی به اطلاعات دانست و بر حق این شبکه در ارائه خدمات به بینندگان خود در سراسر جهان تأکید کرد و آن را مطابق با معاهدات بین المللی دانست.

شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: اقدام رژیم اسرائیل در سرکوب کردن رسانه های آزاد با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایت هایش در زمینه کشتار و بازداشت روزنامه نگاران، ما را از انجام مسوولیت هایمان بازنخواهد داشت.

این شبکه قطری تأکید کرد: از ابتدای جنگ در غزه، بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی در راه انعکاس حقیقت به شهادت رسیده اند.

شبکه الجزیره همچنین ضمن محکوم کردن ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره زیرپا گذاشتن اصول فعالیت رسانه ای، بر پایبندی این شبکه به ارزش های مذکور در اصول اخلاق کاری و حرفه ای تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تصویب حمله به رفح در کابینه نتانیاهو/ مقاومت فلسطین هشدار داد
  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • گیر کردن نتانیاهو در میان آرواره‌ها
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه «الجزیره» در کابینه رژیم صهیونیستی
  • درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی/ بن گویر خطاب به نتانیاهو: گالانت را برکنار کن
  • درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی
  • یورش پلیس رژیم صهیونیستی به دفاتر الجزیره پس از اعلام تعطیلی این شبکه
  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه الجزیره در کابینه رژیم صهیونیستی
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • گزارش یدیعوت آحارونوت درباره بن‌بست نظامی صهیونیست‌ها در غزه