Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: با توجه به اهمیت شیوع ناباروری در کشور و وجود چالشی مهم در حوزه سلامت خانواده؛ پیمایش با عنوان " بررسی علل شیوع ناباروری در زنان " به مدت دو ماه در بین خانواده‌های یزدی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، دکتر سید علی‌اکبر موسوی با اعلام آغاز طرح پرسشگری باهدف شناسایی زوج‌های نابارور در یزد، افزود: بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته، میزان ناباروری اولیه در زنان ۲۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت در سال 1393 رویکردهای اجرایی آن را در راستای " پیشگیری از ناباروری و شناسایی زودرس علل و عوامل آن " سازنده و مناسب توصیف کرد و بیان داشت: با توجه به مشکلات حوزه جمعیت و سلامت ازجمله کاهش رشد جمعیت، کاهش شاخص باروری کلی و موالید کشور، روند رو به افزایش سالمندی و بار مالی، اجتماعی، روانی و جسمی ناشی از بروز ناباروری «پیمایش زوج‌های نابارور در بین خانواده‌ها» انجام می‌شود.

موسوی بابیان اینکه مراحل مقدماتی این پیمایش در حال اجراست اظهار داشت: نزدیک به ۳۴ هزار زن همسردار که حداقل یک سال با همسر خود زندگی کردند در کل کشور در این طرح شرکت خواهند داشت.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد خاطرنشان کرد: پرسشنامه‌های این طرح به‌صورت فیزیکی توسط ماماهای دوره‌دیده و دارای معرفی‌نامه رسمی، درب منازلِ بانوان موردنظر ارائه خواهد شد.

وی افزود: پیمایش بررسی علل شیوع ناباروری زنان از ۱۸ آبان ماه به مدت دو ماه اجرا می‌شود و پرسشنامه‌ها دارای نشان وزارت بهداشت هستند.

 موسوی در ادامه تصریح کرد: این پیمایش؛ بررسی شیوع ناباروری‌های اولیه و ثانویه در زنان ۱۵ تا ۴۹ ساله ایرانی دارای همسر را در برداشته و تأکید کرد: عوامل مختلف مرتبط با ناباروری ازجمله اقتصاد، شغل همسر، درمان‌های دارویی، سابقه بارداری‌های قبلی، سقط و مداخله‌ در بارداری موردبررسی قرار می‌گیرد.

این مقام بهداشتی گفت: این طرح جهت 580 خانوار با 58 خوشه در نقاط مختلف شهرستان یزد در حال اجراست.

 وی خواستار همکاری هر چه‌بهتر بانوان در اجرای این طرح شد و در پایان اظهار امیدواری کرد نتایج این پرسشگری بتواند برای سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان حوزه بهداشت و سلامت کشور ارزنده و راهگشا باشد.

انتهای پیام/90013

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد زنان ناباروری سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراذل و اوباش فردیس دستگیر شدند

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ "کامران ملکی" در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری ۱۱ مرکزی شهرستان فردیس و اعلام شکایت مبنی بر اینک شاکی و پدرش در یکی از خیابان های فردیس در حال تردد بوده‌اند که توسط چند نفر ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران این کلانتری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: راز قتل مرد جوان پس از ۳ ماه برملا شد

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس بیان کرد: در روزهای بعد نیز چندین نفر از شهروندان به کلانتری مرکزی فردیس مراجعه و شکایت‌های مشابهی را مطرح که با توجه به حساسیت موضوع و افزایش احساس ناامنی بین شهروندان، تحقیقات پلیسی در این زمینه آغاز شد.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یکی از متهمان پرونده شدند که پس از هماهنگی قضائی، وی را دستگیر و پس از تحقیقات تکمیلی متهم دوم نیز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ ملکی در پایان با اشاره به اینکه هر ۲ متهم دستگیر شده پس از معرفی به دستگاه قضائی روانه زندان شدند، اظهار داشت: این افراد از اراذل و اوباش سابقه دار و خطرناک شهرستان بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس در پایان گفت: امنیت شهروندان خط قرمر پلیس است و با سلب کنندگان آرامش و آسایش مردم بدون مماشات برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/.

کد خبر: 1229517 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» از امروز
  • پیمایش چهارگانه ۲۶۲ هزار کیلومتر از سطح کشور در برنامه هفتم توسعه به روش ژئوفیزیک هوابرد
  • اراذل و اوباش فردیس دستگیر شدند
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی فانی بعد از ۴۰ سال