Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمار نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات خانه ملت در استان مرکزی تا پایان روز هفتم به ۳۷۵ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، در آخرین روز از مهلت تعیین شده ثبت نام نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات خانه ملت در مرکز اصلی حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان ۱۴۳ نفر حضور خود را ثبت قطعی کردند که از این تعداد ۱۱۱ نفر مرد و ۳۲زن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از داوطلبین استاد عالی حوزه علمیه قم و دارای مدرک دکترای عرفان حوزه اجتهاد بود که در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به مهمترین مشکلات کنونی اراک گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی نماد صنعت و فرهنگ در کشور است اما به دلیل سوء مدیریت و عدم نظارت دچار مشکلات فراوانی شده که نیاز است در این راستا گام های موثری برداشته شود.
وی افزود: در حال حاضر یک فضای یاس و ناامیدی در جامعه حاکم شده و دلیل آن به واسطه عدم مدیریت صحیح و نظارت بر حسن اجرای قوانین است که می طلبد با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه دوم گام انقلاب و با حضور جوانان انقلابی، هوای تازه ای در مجلس دمیده شود تا شاهد مجلسی کارآمد و توانمند باشیم.
این استاد حوزه علمیه  افزود: مهمترین ضعف مجلس کنونی را ناشی از عدم نظارت صحیح، فساد مالی، تبعیض، ناکارآمدی و لابی گری های سیاسی است که موجب از بین رفتن حقوق و مطالبات مردمی شده است.
وی در خصوص تامین هزینه های تبلیغاتی خود نیز گفت: با اندوخته اندک خود هزینه های تبلیغاتی خود را تامین می کنم و به هیچ عنوان در این خصوص از ارگان و تشکلی مساعدتی نمی پذیرم چرا که اگر با مردم صادقانه تعامل داشته باشیم و نیاز به تبلیغات هنگفت نداریم.
دیگر داوطلب روز جاری استاد دانشگاه ۳۳ساله  و حقوقدان دارای مدرک ارشد حقوق خصوصی بود که با اشاره به مشکلات استان گفت: استان مرکزی به لحاظ منابع صنعتی  و انسانی از استان های برتر کشور است اما در بیشتر حوزه ها در قعر جدول قرار دارد و از جمله دلایل این مهم ، این است که سمت های مدیریتی استان بر مبنای تخصص و تعهد بنا نشده و بیشتر بر اساس رابطه، قوم و خویشاوندی است.
وی از دیگر مشکلات استان را عدم ارتباط موثر میان دانشگاه و صنعت عنوان کرد و افزود: این مشکل یکی از مهمترین معضلات جامعه علمی استان است و باید اذعان داشت دانشگاه صنعتی استان تنها عنوان صنعتی را یدک می کشد اما هیچ دخالتی در حوزه صنعت ندارد که باید در این خصوص اقدامات ویژه ای صورت گیرد.
این حقوقدان با اشاره به ضعف های کنونی در مجلس نیز اظهار کرد: مجلس آتی باید مجلسی علمی باشد و نمایندگان با تخصص های ویژه ای که دارند در کمیسیون های تخصصی حضور و قوانین را وضع و بر حسن اجرای آن نظارت داشته باشند .
وی افزود: باید قوانینی در مجلس تصویب شود که کاربردی باشد چرا که در حال حاضر بین ۱۱تا ۱۷ هزار قانون مصوب داریم که بیش از ۲۵۰ قانون عملی نمی شود که این مبحث به دلیل عدم آگاهی و شناخت نمایندگان نسبت به مصوبات قانون اساسی است.
وی تاکید کرد: محور عملکرد نمایندگان باید حول قانون باشد و انتظار می رود نمایندگان در راستای افزایش انسجام و همدلی میان مردم دست از بازی های سیاسی و جناحی بردارند.
داوطلب دیگر دارای مدرک ارشد علوم ارتباطات و حقوق عمومی بازنشسته شرکت آلومینیوم و دارای موسسه حقوقی و داوری بود که مهمترین مشکلات استان را وضعیت نابسامان صنایع و مشکلات کارگری استان عنوان کرد و گفت:در صورت راه یابی به مجلس رفع این مشکلات در اولویت اقدامات بنده قرار می گیرد و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی کنم .
وی افزود: در حال حاضر در کشور نیز صنایع با ۵۰درصد ظرفیت فعالیت می کنند که باید توسط نمایندگان مجلس ، در راستای تسهیل و رفع موانع تولید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود ‌چرا که با رفع مشکلات صنایع بیشتر مشکلات مردم رفع خواهد شد .

دیگر داوطلب روز جاری جانباز و فرمانده در دوران دفاع مقدس دارای مدرک دکترای تاریخ و استاد دانشگاه اراک بود که در خصوص مشکلات اراک گفت: مشکلات استان و به ویژه شهر اراک مجزا از مشکلات کشور نیست که باید توسط نمایندگان مجلس در سطح کلان به صورت ویژه مدنظر قرار گیرد .
وی ادامه داد: مهمترین ضعف نمایندگان خانه ملت عمل نکردن به وظایف قانونی از سوی خود نمایندگان است چرا که در قانون اساسی ، اختیارات و توانمندی هایی برای نمایندگان مجلس لحاظ شده که برای هیچ شخصیت حقوقی و حقیقی دیگری به غیر از مقام معظم رهبری در شرایط خاص و ویژه برابر قانون دیده نشده است .
این استاد دانشگاه با بیان اینکه اختیارات مجلس بسیار گسترده است افزود : نمایندگان مجلس باید دارای دو ویژگی شناخت از قانون و شهامت استفاده از قانون داشته باشند تا بتوانند در راستای رفع مشکلات مردم گام های موثری بردارند .
 دیگر داوطلب استاد دانشگاه و مدرس سیاسی استان نیز مهمترین مشکلات استان را مربوط به بخش صنعت و کشاورزی دانست و بیان کرد : باید در خصوص رفع مشکلات این دو حوزه با بهره گیری از کارشناسان خبره و نخبه ، در یک اتاق فکر برنامه های مدونی ارائه داد و نتایج آن را از طریق نمایندگان به وزرای مربوطه ارجاع داد تا با ارائه راهکارهای قانونی ، استان را از این وضعیت نابسامان نجات داد وی با اشاره به ضعف نمایندگان مجلس دهم نیز بیان کرد : مجلس هایی که پس از انقلاب تاکنون داشتیم در شان و تراز انقلاب اسلامی نبوده که باید در گام دوم انقلاب مجلسی هم تراز انقلاب اسلامی شکل گیرد و با همت مردم شاهد ۲۹۰ نماینده ، انقلابی ، کارآمد ، متخصص ، متعهد و توانمند در حوزه های مختلف باشیم چرا که تشکیل مجلس انقلابی مقدمه تشکیل دولت اسلامی است.
این مدرس سیاسی استان در خصوص تامین هزینه های تبلیغاتی خود گفت: در دو دوره گذشته نیز به لحاظ مالی از هیچ ارگان و تشکلی هزینه ای تقبل نکردم چرا که معتقدم فردی که هزینه می کند تا نماینده شود در ابتدا باید این هزینه ها را جبران کند.
وی تاکید کرد: کاندیداها باید بدون هزینه و تنها با تشخیص و رای مردم انتخاب شوند نه با سفره های رنگین و دادن پول های هنگفت به مردم و خرید آرا غیر مستقیم.
دیگر نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دانشجوی دکترای مدیریت دولتی و کارمند سازمان ملی استاندارد بود که با اشاره به مشکلات شهر اراک گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی سهم عمده ای در اقتصاد کشور دارد اما در مقایسه در سطح کلان کشور، به لحاظ میانگین درآمد خانوار استان مرکزی پایین ترین رتبه را دارد که این مهم نشان می دهد که از درآمد و گردش مالی صنایع استان ، سهمی عاید استان نمی شود که باید در این راستا تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.
وی با اشاره به آلودگی هوای اراک نیز اظهار داشت: طی سالهای گذشته اعتبارات مناسبی در خصوص کاهش آلودگی هوا و برخی گره های ترافیکی استان اختصاص یافت اما پیگیری ها توسط نمایندگان مغفول ماند.
وی با اشاره به مشکلات و ضعف های مجلس و نمایندگان ملت نیز گفت: باید در فرایند قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین توجه بیشتری صورت گیرد چرا که به دلیل عدم نظارت دقیق نمایندگان، عمده بار کشور بر دوش قوه قضائیه است.
وی ادامه داد: نظارت بر اجرای قوانین توسط نمایندگان مردم سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود و چنانچه مجلس وظیفه نظارتی خود و دستگاه های اجرایی نیز در حیطه وظایف خود عمل کنند شاهد کاهش مشکلات موجود در جامعه خواهیم بود.
این داوطلب تاکید کرد: امید است این دوره از انتخابات با ورود نیروهای انقلابی متخصص و مجرب،  تمام حوزه ها در مسیر واقعی خود ریل گذاری شود و مردم به کاغذ، پوستر رای ندهند و در فضای مجازی برنامه ها و اقدامات نامزدها را مطالعه کنند.
وی در خصوص تامین هزینه های انتخاباتی خود گفت: هزینه انتخاباتی بنده نیز همانند سایر کاندیداها، اندک اندوخته مالی خودم است که چنانچه توفیق حضور بر کرسی مجلس را داشته باشم به صورت شفاف به مردم ارائه می دهم.
 دیگر داوطلبین  مسئول ورزش امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی  بود که مهمترین مشکل استان را آلودگی هوا، مشکل اشتغال جوانان تحصیل کرده، بهره گیری از نیروهای بومی استان در سایر استان ها دانست و گفت: اراک تنها عنوان کلان شهر را یدک می کشد و این در حالی است که فاقد تجهیزات کلان شهری است که باید در این راستا راهکارهای ویژه ای ارائه داد.
این داوطلب ضعف نمایندگان را عدم تحقق وعده های مردمی دانست و افزود: طی سال های گذشته نمایندگان با مردم صادق نبودند و به وعده های خود جامه عمل نپوشاندند که انتظار می رود در مجلس یازدهم این مهم مورد توجه ویژه نمایندگان قرار گیرد .   
مردی ۴۵ساله دانشجوی دکترای علوم اعصاب شناختی کارمند بهزیستی، خانمی ۳۰ساله دارای مدرک کارشناسی ارشد فیزیک و بیکار، دو خواهر دارای مدرک کارشناسی ارشد شهرسازی و استاد دانشگاه بودند که ثبت نام خود را ددر آخرین روز قطعی کردند.
 انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات استان مرکزی اراک فساد مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پرویز سروری عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس گفت:بنده به عنوان یک فعال سیاسی از مردم کشور تقاضا می‌کنم که با حضور حداکثری در دور دوم انتخابات نمایندگان را با قدرت راهی خانه ملت کنند تا آنها بتوانند حقوق مردم را قاطعانه پیگیری کنند.

وی افزود: انتخاب همه افرادی که وارد مجلس می‌شوند اهمیت بسزایی دارد چرا که با یک رأی وکلای ملت یه لایحه تصویب و یا یک وزیر استیضاح می‌شود. 

سروری ادامه داد: فرد فرد نمایندگان این توانایی را دارند که سرنوشت بودجه سالیانه را رقم بزنند لذا اکنون مشارکت در انتخاب پانزده درصد نمایندگان مجلس نقش بی بدیلی در آینده کشور دارد از طرفی نماینده‌ای که با رای بالا وارد مجلس می‌شود قدرت و کارایی بیشتری دارد.

مرحله دوم انتخابات مجلس جمعه این هفته  برای ۴۵ کرسی، در ۱۵ استان و در ۴۷ شهرستان برگزار می‌شود.

انتخابات مرحله دوم در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو، حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، حوزه آبادان، حوزه شیراز، حوزه کرمانشاه، حوزه خرم‌آباد، حوزه قائمشهر و حوزه ملایر به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد