Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی "المیادین"، خانا در صفحه توئیتری خود نوشت: توقف حمایت لجستیکی واشنگتن از ریاض باید شامل حملات هوایی عربستان به یمن نیز شود.

اظهارات این نماینده آمریکایی پس از آن صورت می‌گیرد که رسانه‌های این کشور روز جمعه از وقوع تیراندازی در پایگاه هوایی شهر "پنساکولا" در ایالت فلوریدا خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از بررسی اولیه حادثه، مشخص شد، عامل تیراندازی در این پایگاه هوایی، دانشجوی عربستانی به نام ستوان دوم" "محمد سعید الشمرانی" بوده است.

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، الشمرانی با سلاح گرم علاوه بر آن که سه تن از هم‌دوره‌ای‌های آمریکایی‌اش را کشت، خود نیز هدف تیراندازی پلیس آمریکا قرار گرفت و کشته شد.

به گزارش منابع آمریکایی، در این حمله علاوه بر کشته شدن ضارب به همراه سه تن دیگر، هشت نفر نیز زخمی شدند.

الشمرانی خلبان نیروی هوایی سعودی بود که درچارچوب برنامه نیروی دریایی ارتش آمریکا با کشورهای متحدش، در پایگاه پنساکولای فلوریدا برای آموزش حضور داشته است.

بر اساس بیانیه نیروی دریایی ارتش آمریکا، ۱۸ خلبان نیروی دریایی و دو کادر از نیروی دریایی سعودی در پایگاه پنساکولا توسط آمریکایی‌ها در حال آموزش بوده‌اند.

پایگاه آمریکایی "سایت" که اخبار گروه‌های تندرو را رصد می‌کند نیز در خصوص الشمرانی گزارش داد که وی پیش از این در حساب توئیتری‌اش نوشته بود: من علیه شرارت هستم و آمریکا نیز به یک کشور شرور تبدیل شده است.

الشمرانی تصریح کرده بود: مخالفتم با شما به خاطر آن نیست که آمریکایی هستید و نفرت من از شما به خاطر آزادی شما نیست، بلکه نفرت من به این دلیل است که شما (آمریکایی‌ها) هر روز نه تنها علیه مسلمانان، بلکه علیه تمام بشریت مرتکب جنایت می‌شوید.

پس از آن که مشخص شد عامل تیراندازی در پایگاه هوایی فلوریدا دانشجوی اعزامی دولت سعودی بوده است، مقامات ریاض با ارسال پیام‌های متعدد، واکنش‌های مختلف و جنایت خواندن این اقدام تلاش کردند با دلجویی از آمریکا، خود را از این حادثه تبرئه کنند. به طوری که "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان جمعه شب در تماسی تلفنی از "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا به خاطر حادثه تیراندازی پایگاه پنساکولا دلجویی کرد.

برچسب‌ها سعودی فلوریدا آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سعودی فلوریدا آمریکا سعودی فلوریدا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۷۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن

وزیر خارجه آمریکا، که هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی واشنگتن به تایوان به چین سفر کرده، گفت که واشنگتن به‌دنبال رقابت اقتصادی سالم با پکن است.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که با هدف حل تنش‌ها میان واشنگتن و پکن با هدف توسعه روابط دوجانبه به چین سفر کرده است، از پکن خواست تا زمینه فعالیت شرکت‌های آمریکایی در این کشور را فراهم کند.

بلینکن آنچه را که واشنگتن به‌عنوان رویه‌های تجاری ناعادلانه چین توصیف می‌کند، در نشست با مقامات دولتی محلی چین در مرکز مالی شانگهای مطرح کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بلینکن با مقام ارشد شهر، دبیر حزب حاکم ملاقات کرد و نگرانی‌های خود را در مورد سیاست‌های تجاری چین و شیوه‌های اقتصادی آن مطرح کرد.

بلینکن تاکید کرد که آمریکا به‌دنبال رقابت اقتصادی سالم با چین و زمینه بازی برابر برای کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین است.

در این بیانیه آمده است: دو طرف بر اهمیت روابط بین مردم آمریکا و چین، از جمله گسترش مبادلات بین دانشجویان، دانش‌پژوهان و بازرگانان تاکید کردند.

واشنگتن و چین به‌طور فزاینده‌ای بر سر نحوه عملکرد شرکت‌های آمریکایی در چین و صادرات و ظرفیت تولید چین اختلاف نظر دارند. این اختلافات همچنین در پی آنچه حمایت پکن از مسکو در جنگ با اوکراین خوانده شده، تشدید شده است.

انتظار می‌رود سفر بلینکن به چین که تازه‌ترین ارتباط میان مقامات ارشد دو کشور است، شامل رایزنی درباره مسائل مختلفی از اقتصادی گرفته تا سیاسی و نظامی باشد.

هم‌زمان با ورود آنتونی بلینکن به چین، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با امضای مصوبه کنگره مبنی بر اعطای بسته کمکی چند میلیارد دلاری آمریکا به تایوان، آن را اجرایی کرد. این بسته شامل ۸ میلیارد دلار کمک در جهت مقابله با حمله نظامی احتمالی چین است.

بلینکن قرار است روز جمعه در پکن با وانگ یی، وزیر خارجه چین دیدار کند. همچنین احتمالا او قرار است دیداری نیز با شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین داشته باشد.

دیگر خبرها

  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • بازدید سرزده یک تمساح از پایگاه هوایی آمریکا + فیلم
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی