Web Analytics Made Easy - Statcounter

رونالد سانی (Ronald Suny) استاد تاریخ، علوم سیاسی و ملی‌گرایی است وی استاد دانشگاه شیکاگو آمریکاست.

وی  هم چنین در حوزه روابط بین‌الملل نیز کار کرده است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را پیرامون تنش‌ها بیان کرد

ایالات متحده و ایران در بن بست قرار گرفته‌اند

رونالد سانی در ابتدا در مورد تنش میان ایران و آمریکا گفت: ایالات متحده و ایران در بن بست بدی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد در حال حاضر راهی برای حل و فصل اختلافات بین دو کشور وجود ندارد.

خروج ترامپ از برجام عامل بحران‌های کنونی است

این استاد دانشگاه در ادامه با انتقاد از خروج ترامپ از برجام گفت: کاری که ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای با ایران انجام داد عامل بن بست و شرایط کنونی بحران فعلی است. 

مردم ایران از تحریم‌ها رنج می‌برند

وی در ادامه افزود: جهان بیش از گذشته در معرض خطر است و مردم ایران به شدت در رنج و سختی هستند و از تحریم‌ها رنج می‌برند.

پیشرفت در روابط تنها با خروج ترامپ از کاخ سفید پدید خواهد آمد

سانی هم چنین راه حل کاهش تنش میان ایران و آمریکا را خروج ترامپ از کاخ سفید دانست و گفت: احساس من این است که تغییر و پیشرفت در راستای روابط بهتر فقط با شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده صورت خواهد گرفت.

دولت آمریکا توسط افرادی که از ایران متنفر هستند اداره می‌شود

کاخ سفید حامی اسرائیل است

استاد دانشگاه شیکاگو گفت: دولت آمریکا توسط افرادی اداره می‌شود که از ایران متنفر هستند و آنها ایران را همواره مورد حمله قرار می‌دهند و مواضع طرفداری از اسرائیل را پذیرفته‌اند. اسرائیل دشمن ایران است و اکنون افراد حاضر در کاخ سفید  حامی اسرائیل هستند.

بازگشت به برجام خواست مردم آمریکاست

رئیس‌جمهور بعدی به برجام باز خواهد گشت

وی ابراز امیدواری کرد که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا به برجام باز خواهد گشت و گفت: این خواست مردم آمریکا است. امید مردم مترقی در ایالات متحده این است که یک دولت دموکراتیک به جای دولت فعلی بر سر کار بیاید، مذاکره در قالب برجام ادامه یابد و روابط بین دو کشور  بهبود یابد.

جهان در شرایط دشواری به سر می‌برد

رونالد سانی یادآور شد: اکنون جهان در شرایط دشواری به سر می‌برد ترامپ برای ایرانیان مشکل ایجاد کرده است. حکومت‌های مقتدر برای دولت‌های جهان مشکل ایجاد کرده‌اند. زندگی در این روزها نه تنها برای ایرانیان بلکه برای مردم در سراسر جهان بسیار دشوار است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آمریکا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۸۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟