Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، زهرا موسی‌پور شبانگاه شنبه در ویژه برنامه روز دانشجو در دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری‌های پیشرفته به نامگذاری ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو اشاره کرد و افزود: نامگذاری این روز بیانگر اهمیت قشر مهم و اثرگذار دانشجو در جامعه است.
وی بیان داشت: تمام چشم‌ها برای رفع مشکلات امروز به دانشگاه‌ها دوخته‌ شده است و همگان منتظرند ببینند این نهاد علمی چه نسخه‌ای برای درمان دردهای بشر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موسی‌پور خطاب به دانشجویان افزود: متناسب با تخصصی که دارید باید برای جامعه کارگشا باشید و نسخه‌های عملیاتی ارائه دهید و عدالت‌خواهی و آرمان‌طلبی را به جامعه منتقل کنید.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان یکی از مهمترین ویژگی‌های انسان را قدرت تفکر و اندیشه برشمرد و تصریح کرد: تمایز انسان به قدرت اندیشه است و جوانی بهار اندیشه است.
وی با بیان اینکه علم‌آموزی و خستگی‌ناپذیری استعدادهای دوران جوانی هستند تصریح کرد: دانشجو تلاش بر اعتلای اندیشه دارد و رشد می‌کند و پیروز می‌شود و همواره با اخلاق و مستقل عمل می‌کند و مسئولیت‌پذیر بوده و یاری‌رسانی به دیگران و افتخار به پیشرفت‌های خودش دارد.
موسی پور ابراز داشت: دانشجو نسبت به خود نظر مثبت دارد، استعدادهای خود را می‌بیند، با جامعه مهربان است و برای حل مشکلات اجتماعی پیشقدم می‌شود.
وی به اقدامات مهم و با ارزشی که دانشجویان می‌توانند برای جامعه داشته باشند، پرداخت و حفظ ارتباط دانشگاه و صنعت را مورد اشاره قرار داد و گفت: حتما باید کارگروه ارتباط با صنعت در دانشگاه به شکل قوی تشیل شود تا نیازهای صنایع را دریافت و اعلام کرده و نخبگان و دانشجویان برای رفع مشکلات آنها اقدام کنند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه برای حل این مشکلات، غیر از دانشگاه و دانشجویان فرد دیگری نمی‌تواند در این شرایط کمک کند ادامه داد: نبض جامعه در دست دانشگاه و این دانشگاه است که باید فرهنگ اقتصاد و جامعه را شارژ کرده و گره‌گشایی داشته باشد و این ظرفیت در دانشجویان وجود دارد.
موسی‌پور به موفقیت جوانان در صنعت دفاعی کشور اشاره عنوان کرد: در رفع همه نیازهای کشور باید اینگونه شاهد حضور جوانان باشیم و در شرایط اجتماعی با دنیایی مواجه هستیم که در حوزه فناوری و هوشمندسازی حرف برای گفتن دارد.  
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان به لزوم تناسب رشته‌های دانشگاهی با بازار کار و نیاز کشور پرداخت و گفت: خانواده‌ها مسئولانه به انتخاب رشته فرزندانشان کمک کنند.
موسی‌پور با اشاره به اینکه طبق برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد رشته‌ها باید به سمت رشته‌های مهارتی پیش رود تصریح کرد: علم برای عمل و گره‌گشایی از مسائل جامعه فایده دارد، لذا باید تجدید نظر در رشته‌ها داشت که استان به چه تخصص‌هایی نیاز دارد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان به شکل‌گیری مدارس و دانشگاه‌های جوار صنعت در کشور تاکید و اظهار داشت: از مهمترین آسیب‌های این استان، خشکسالی و بحران آب است و به نوعی با ورشکستگی آب مواجه شده‌ایم و باید برای آن فکری کرد.
موسی‌پور به معضل حاشیه‌نشینی پرداخت و افزود: ۱۱ میلیون نفر حاشیه‌نشین در کشور داریم که ۹ میلیون ساکن بافت‌های فرسوده هستند، این مناطق آسیب‌های فراوانی دارند که افرادی بدون نقطه مشترک و تعامل و ارتباط فرهنگی کنار هم هستند و در این مکان‌ها با سرقت و مسائل فراوانی از جمله خشونت روبه رو هستیم.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین مولفه‌هایی که یک برنامه را موفق می‌کند حمایت سیاسی، منابع مالی و برنامه خاص است که مورد قبول بوده و روی آن مطالعه صورت گرفته باشد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر اینکه نباید نسبت به آسیب‌های جامعه بی‌تفاوت باشیم، بیان داشت: این آسیب‌ها در آینده نه چندان دور دامن خود ما را هم خواهد گرفت، لذا باید برای جامعه‌ای عاری از آسیب و مسئله تلاش کرد.
وی گفت: حضور استانداری از جنس دانشگاه موقعیت عالی است که دانشجویان ما مطالبات و خواسته‌های صحیح را بیان کنند، امروز شرایط مهیا است که بین دانشگاه و بخش‌های مختلف مدیریتی جامعه ارتباط برقرار کنید.
فعالیت جنبش‌های دانشجویی فارغ از مسائل حزبی و جناحی اثرگذار است  
لشکری معاون فرهنگی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته نیز به جنبش‌های دانشجویی و تاریخچه جنبش دانشجویی پرداخت و تصریح کرد: مادامی که جنبش‌های دانشجویی به دنبال عدالت‌خواهی و آرمان‌خواهی باشند و فارغ از مسائل حزبی و جناحی عمل کنند، این عمل آنها اثرگذار و جریان‌ساز خواهد شد اما هنگامی جنبش‌های دانشجویی به مراکز قدرت نزدیک شوند از اثرگذاری آنها کاسته شده و نمی‌توانند وظیفه ذاتی خود را انجام دهند.

برچسب‌ها کرمان ایرنا روز دانشجو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا روز دانشجو کرمان ایرنا روز دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۸۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت در خصوص برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا گفت: ایران و کشورهای آفریقایی از ظرفیت یکدیگر مطلع نیستد بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در راستای فراهم سازی شناخت زمینه‌های تجاری طرفین صورت گرفت.

وی افزود: با آفریقا در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی و واردات مواد اولیه تولید می‌توان همکاری کرد.

قنادزاده با اشاره ذخایر نفتی و گازی قاره آفریقا اظهار کرد: با توجه به اینکه ایران در این زمینه تخصص دارد و دانش فنی دارد بنابراین چند گروه از قاره آفریقا نیز برای مذاکرات تخصصی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی نیز به ایران خواهند آمد.

وی گفت: علاوه بر آن در حوزه عمران و خدمات فنی و مهندسی نیز می‌توان طرفین با یکدیگر ارتباط داشته باشند. همچنین در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است و در بانک مرکزی، صندوق ضمانت صادرات و صندوق توسعه ملی یک پول طراحی کرده اند با عنوان خلاقیت و راهکارهای روابط بانکی و سعی می‌کنند روابط بهتری با آفریقا را فراهم کنند.

کد خبر 6087852 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ
  • برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است
  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی