Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان گفت: در موضوع ساماندهی دست‌فروشان نمی‌خواهیم یک‌شبه انقلاب کنیم، باید با برنامه‌ریزی مناسب و به صورت گام به گام جلو برویم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا در نشست بررسی ساماندهی دست‌فروشان و ساخت و سازهای غیرمجاز که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان از مطالبات جدی مردم است و باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه پاسخگویی به این مطالبه را فراهم سازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در موضوع ساماندهی دست‌فروشان نمی‌خواهیم یک‌شبه انقلاب کنیم، باید با برنامه‌ریزی مناسب و به صورت گام به گام جلو برویم.

مرادنیا خاطرنشان کرد: ساماندهی دست‌فروشان از جمله مسائلی است که بارها پیرامون آن جلسات برگزار شد و حتی مصوباتی هم از شورای تامین گرفته است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح با یک برنامه‌ریزی درست شدنی است، گفت: همه باید به موضوع ساماندهی دست‌فروشان به عنوان یک فرصت نه یک تهدید نگاه کنند.

وی با بیان اینکه ساماندهی دست‌فروشان مطالبه عمومی مردم است، گفت: واقعا این وضعیت که الان در برخی خیابان‌های مرکزی شهر مانند خیابان فردوسی شاهد هستیم در خور شان مردم سنندج و استان نیست.

استاندار کردستان اظهار کرد: در اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان دنبال برخورد قهری با هیچ‌کس نیستیم، تمام تلاش ما ایجاد بسترهای لازم برای ساماندهی درست این عزیزان و پاسخگویی به مطالبات به حق شهروندان در این حوزه است.

فرهنگ‌سازی مهم ترین نیاز در اجرای موفق طرح ساماندهی دست‌فروشان

مرادنیا عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین نیازها در اجرای موفق این طرح فرهنگ‌سازی است که این فرهنگ‌سازی باید از طریق رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی با تولید محتواهای مختلف انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین جلسه شورای تامین استان پیرامون این موضوع قرار بود صدا و سیما در قالب برنامه‌های متعدد روی این طرح صحبت و بستر را برای حمایت عامه مردم از اجرای آن فراهم سازد.

استاندار کردستان افزود: ساماندهی دست‌فروشان موضوع مهم و مربوط به شورای تامین است همه دستگاه‌ها باید با همفکری و پای کار بیایند و زمینه عملیاتی کردن موفق این طرح را فراهم سازند.

مرادنیا با بیان اینکه نباید زمان را از دست بدهیم، گفت: اقدامات تبلیغاتی و فرهنگی مورد نیاز برای اجرای این طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود تاخیر در اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان در مرکز استان را به واسطه در پیش بودن انتخابات و غیره جایز نمی‌دانم.

وی اذعان کرد: الان در مجموع 600 نفر دست‌فروش در سطح شهر فعالیت می‌کنند باید گام به گام ساماندهی این افراد در قالب بازارهای مختلفی که تعریف شده  شروع کنیم.

پیوست‌های لازم برای اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان لحاظ شود

وی با بیان اینکه این کار را باید با لحاظ پیوست‌های لازم شروع و به صورت گام به گام جلو ببریم، عنوان کرد: اگر افرادی در حال سوء استفاده از این بستر هستند باید با این افراد برخورد و به دستگاه قضا معرفی شوند، قرار نیست شهر را تسلیم نه 10 نفر 50 نفر بکنیم.

مرادنیا بر اجرای طرح پیاده راه شهر سنندج هم تاکید کرد و گفت: اگر کار مطالعات این طرح تمام شده بستر اجرای آن با تامین اعتبارات لازم از دو محل اعتبارات استانداری و شهرداری فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات انجام گرفته در این خصوص باید در اختیار شهرداری قرار گیرد و کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد فاز اجرا شود.

وی افزود: استانداری کردستان از محل اعتباری که برای احداث پارک بانوان و اعتبارات سرفصل پروژه‌های بازآفرینی 5 میلیارد تومان را برای اجرای طرح پیاده راه‌سازی در اختیار شهرداری قرار خواهد داد.

استاندار کردستان ضمن تاکید بر پای کار بودن دستگاه‌های مرتبط در اجرای این طرح گفت: دستگاه‌های که لازم است همه باید پای کار بیایند و تعیین وظایف برای آنها از سوی شهرداری انجام شود.

ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها

مرادنیا استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها در این خصوص را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهرداری و اعضای شورای شهر با رسانه‌ها یک ارتباط جدی برقرار و حتما رسانه‌ها پای کار بیایند.

استاندار کردستان اضافه کرد: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز از دیگر مسائل مهمی است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

 نباید اجازه دهیم که مردم به واسطه برخی بی‌توجهی‌ها آسیب‌ ببینند

وی گفت: اماکن عمومی که استاندارد لازم را ندارند باید تعطیل شوند تا دیگر شاهد اتفاقات تلخی که چند شب پیش در شهر سقز افتاد نباشیم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: ما به عنوان استاندار، شورا و شهردار در قبال این مردم مسئول هستیم، وقتی با این بی‌توجهی‌ها مواجه می‌شوند حق دارند معترض شوند!

مرادنیا تصریح کرد: در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز از نیروی انتظامی انتظار داریم به صورت جدی کمک کند و به این معضل پایان دهیم.

وی در پایان گفت: مرکز استان باید به عنوان نقطه شروع ساماندهی دست فروشی و ساخت و سازهای غیر مجاز در استان هدف و این مهم به سایر شهرهای استان تعمیم داده شود.

انتهای پیام/71/2330

 

منبع: فارس

کلیدواژه: ساماندهی کردستان سنندج رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۸۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ نکته کلیدی گمرک در اجرای مطلوب قانون ساماندهی مبادلات مرزی

معاون وزیر اقتصاد، با اشاره به اینکه، گمرک رویه ملوانی را به یک رویه تجاری استاندارد تبدیل خواهد کرد گفت: رعایت کرامت و عزت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پس از تصویب قانون ساماندهی و نظارت بر مبادلات مرزی (کولبری و ملوانی) و ابلاغ آن،  پیشنهادات، نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های گمرک به عنوان کلیدی‌ترین سازمان در اجرای مطلوب این قانون در 9 نکته برای لحاظ کردن در تنظیم آیین‌نامه اجرایی و اجرای مطلوب آن جمع‌بندی و تشریح شد.

 رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در نشست تخصصی قانون ساماندهی و نظارت بر مبادلات مرزی (کولبری و ملوانی) ، گفت: با توجه به اینکه آیین‌نامه اجرایی این قانون از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر دستگاه‌های اجرایی در حال تنظیم است، اصلی ترین نظرات گمرک در راستای اجرای مطلوب این قانون باید جمع‌بندی و ارائه تا در این آیین‌نامه لحاظ شود.

رضوانی‌فر با اشاره به اینکه توسعه اقتصاد دریا محور، جزو سیاست‌های اصلی برنامه هفتم توسعه، جهت‌گیری کلان دولت و از همه مهمتر فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری است، به عنوان اولین نکته و اقدام در اجرای این قانون، هر اقدام و تصمیم در این حوزه باید متناسب با موضوع توسعه اقتصاد دریا محور باشد.

به گفته وی، معیشت و امتیازی که به مرزنشینان و ساحل‌نشینان و ملوانان ذیل رویه‌های مرتبط ارائه می شود، به قوت خود باقی است و قرار نیست خدشه‌ای به آن وارد شود.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه حفظ و رعایت کرامت و عزت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است، اظهار داشت: مرزنشینان و ساحل‌نشینان که به عنوان مرزبانان از مرزهای این آب و خاک صیانت می‌کنند باید امتیازات ارائه شده به آنان در ذیل این قانون در کنار حفظ کرامت و عزت به آنها اعطا گردد.

رضوانی‌فر گفت: تمام مراحل مرتبط با تصویب و ابلاغ این قانون طی شده است و بررسی‌های لازم نیز در حوزه‌های مختلف از جمله دولت، صحن مجلس و کمیسیون‌های مربوطه انجام شده است و در حال حاضر مکلف به اجرای دقیق و مطلوب آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد شفاف و ضابطه‌مند حتماً به نفع اقتصاد مرزنشینان، مدیران نظارت کننده و اعمال کننده قوانین و مقررات و دستگاه‌های نظارتی است، گفت: در این مسیر و در ذیل اجرای این قانون باید با نظارت‌های سیستمی و کنترل‌های دقیق و استفاده بهتر و دقیق‌تر از سامانه‌ها، قانونمندی و شفافیت در اجرای قانون مرتبط با این رویه را بیش از پیش افزایش دهیم.

رضوانی‌فر گفت: در مسیر اجرای قانون مبادلات و نظارت بر تجارت مرزی، با ارائه آموزش‌های لازم به ذینفعان، گمرک رویه ملوانی را به یک رویه تجاری استاندارد تبدیل خواهد کرد تا در یک چارچوب و ضوابط معین، امتیازات در نظر گرفته شده در ذیل این قانون به خود ملوانان تعلق گیرد.

 به گفته وی همه عایدی‌های حاصل از اجرای این قانون به خود استان‌ها و شهرستان‌های مربوطه تعلق خواهد گرفت و صرف توسعه گمرکات، بنادر، راه‌ها و زیر ساخت‌ها خواهد شد.

وی گفت: ارائه گزارش‌های دقیق ،منظم، یکپارچه، قابل اتکا و همخوان با یکدیگر در خصوص این رویه با در نظر گرفتن ساز و کار مطلوب برای تصمیم‌گیری از دیگر مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد.

رضوانی‌فر اظهار داشت: همچنین تمام توافقات استانی و هماهنگی‌ها در این زمینه بایستی با در نظر گرفتن مفاد موردنظر در قانون مبادلات مرزی انجام و اجرایی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس 
  • اجرای فیبر نوری در سطح شهرستان زابل
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • ۹ نکته کلیدی گمرک در اجرای مطلوب قانون ساماندهی مبادلات مرزی
  • خدمات فرهنگی و عمرانی خارگ افزایش یافت
  • اجرای طرح ساماندهی کودکان گل فروش حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و بهشت زهرا (س)
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • «شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی