Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:39:51 GMT

اختصاص منابع به طرح ملی مسکن در لایحه بودجه ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۹۰۸۷

اختصاص منابع به طرح ملی مسکن در لایحه بودجه ۹۹

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس ماده ۱ بند «ب» تبصره ۸ لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور، به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده شده تا از طریق شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن، از محل تهاتر اراضی متعلق به این دو دستگاه و همچنین از محل منابع داخلی، تا سقف ۱۵۰۰ میلیارد تومان به آماده‌سازی، محوطه سازی، تکمیل مسکن مهر و همچنین طرح های نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری و نیز طرح ملی مسکن اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ماده ۲ بند ب تبصره ۸ این لایحه، به شرکت عمران شهرهای جدید اجازه می‌دهد تا به فروش عرصه (اراضی) مسکن مهرهای ۹۹ ساله اقدام کرده و منابع حاصله از آن را، پس از واریز در خزانه داری کل، صرف طرح های مذکور (تکمیل واحدهای مسکن مهر و طرح ملی مسکن) نماید.

گفتنی است ماده ۳ بند ب تبصره ۸ لایحه بودجه ۹۹ نیز بر امکان به رهن بردن اراضی متعلق به شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن تا سقف ۳ هزار میلیارد تومان نزد بانک های عامل و صندوق های تأمین مالی برای تکمیل طرح های مذکور در ماده ۱ این بند (محوطه سازی مسکن مهر، توسعه زیربناهای پروژه های مسکن مهر، نوسازی بافت فرسوده و طرح ملی مسکن) تأکید دارد.

بر اساس لایحه بودجه ۹۹ کل کشور، این تسهیلات از محل فروش عرصه و اراضی ۹۹ ساله مسکن مهر تسویه خواهد شد.

گفتنی است، این ماده بر لزوم رعایت مقررات مذکور در طرح های تفصیلی و جامع شهرها در هنگام اجرای طرح ملی مسکن نیز تأکید دارد.

کد خبر 4791625 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: لایحه بودجه لایحه بودجه سال 99 کل کشور طرح ملی مسکن مسکن مهر قیمت دلار قیمت بنزین بنزین بانک مرکزی ایران کمک معیشتی خانوار اوپک بودجه 99 کل کشور وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت جهاد کشاورزی مالیات قیمت یورو نشست 177 اوپک طرح ملی مسکن لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۹۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور منابع آب مشهد گفت: در راستای اطلاع رسانی و فرهنگسازی صیانت و حفاظت از منابع آبی، در سال گذشته گروه‌های گشت و بازرسی امور آب مشهد در محدوده تحت پوشش پس از طی مراحل قانونی و با همکاری نیروی انتظامی  ۹۱ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها را بازگشایی و رفع تصرف کرد.

محمد برزویی افزود: در همین مدت ۶۹ هزار و ۳۸۸ متر بستر رودخانه‌ها هم لایروبی شد.

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • وضعیت بودجه و عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • نگاهی به سنجه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم