Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: ۳۷۲ نفر در ۹ حوزه انتخاباتی مازندران برای کسب ۱۲ کرسی مجلس در مازندران برای یازدهمین دوره انتخاباتی مجلس ثبت نام کردند و بیشترین شمار داوطلبان در حوزه بابل بوده است.

ساختمان فرمانداری ها در ۹ حوزه انتخابیه اصلی مازندران به ویژه در سه روز پایانی مهلت ثبت نام انتخابات حسابی شلوغ بود و برخی داوطلبان به اتفاق معلم، همسر، مادر و هوادارانش به ساختمان فرمانداری ها رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنور انتخابات با حضور طیف های مختلف برای کسب کرسی های مجلس در مازندران گرم شد و پیش بینی می شود انتخابات دوم اسفند همانند دوره های قبلی در استان گرم و پرشورتر باشد.

از مجموع داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم، هشت نماینده فعلی مازندران در حوزه های انتخابیه ثبت نام کردند، سه نفر به تهران و پایتخت کوچ کشی کردند و یک نفر نیز برای دوره جدید ثبت نام نکرد.از دو نماینده فعلی ساری و میاندرود، یک نفر به حوزه تهران رفت و دیگری به اتفاق ۵۰ نفر دیگر شانس خود را برای کسب کرسی های مجلس و در صورت احراز صلاحیت امتحان خواهند کرد.

یک داوطلب که به حوزه انتخابیه مازندران به اتفاق همسر، معلم کلاس اول و یک جانباز دوران دفاع مقدس برای داوطلب شدن در انتخابات یازدهمین دوره مجلس رفته بود، پرهیز از شعارهای محقق نشدنی و گزینش براساس شایسته سالاری را از جمله محورهای فعالیت انتخاباتی بیان کرد.

وی در عین حال، با بیان اینکه در حوزه انتخابیه ای که داوطلب شدم تنها چهار مدیر زن وجود دارد عنوان کرد: قطعا ۲۵ تا ۳۰ درصد مدیران دوره نمایندگی من زنان خواهند بود.

« دماوند را از برف نترسانید»

یکی از نمایندگان مجلس مازندران که از ۱۰ آذرماه در یک جلسه رسمی اعلام کرده بود این دوره قصد شرکت در انتخابات را ندارم و در نهایت در دقیقه های پایانی در حوزه انتخابیه تهران به پای میز ثبت نام رفته است نیز در نشست خبری که چند روز قبل از ثبت نام تدارک دیده بود عنوان کرد: من از سال ۷۷ در کارهای انتخاباتی هستم و ترس و واهمه ای از انتخاب نشدن ندارم.

این نماینده مجلس همچنین در پاسخ به برخی از رقبای انتخاباتی که ترس از شکست را دلیل انصراف وی از ثبت نام و شرکت در انتخابات آینده مطرح کرده بودند به زبان بومی و محلی گفت: « دماوند را از برف نترسانید».

اظهار این نماینده مجلس و داوطلب کنونی حوزه انتخابیه تهران، واکنش برخی رقبا را نیز درپی داشت، یک داوطلب که مدیر سازمان مهم تعزیراتی است پس از ثبت نام و داوطلب شدن در یکی از حوزه های انتخابیه مازندران گفت: تمایل داریم این نماینده در حوزه انتخابیه من داوطلب شود تا بگویم دماوند کیست؟.

حضور ورزشکاران، فرمانداران سابق، نمایندگان ادوار گذشته برای داوطلب شدن در حوزه انتخابیه های مازندران برای دور یازدهم پررنگ است و در این بین از مجموع داوطلبان ۲۴ زن نیز داوطلبی خود را قطعی کرده اند که این شمار به نسبت کل نامزدها ناچیز و کم است.

حضور بانوان سبب شور مشارکتی در انتخابات می شود

سمیه قاسمی طوسی مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران با بیان اینکه حضور بانوان در انتخابات به مشارکت بیشتر در انتخابات کمک می کند عنوان کرد: حضور بانوان سبب شور مشارکتی در انتخابات می شود.

برخی داوطلبان، سن و سال و جوانی را امتیازی در مقابل دیگر نامزدهای پابه سن گذاشته مطرح کردند و یکی از این داوطلبان در حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس که متولد سال ۶۱ است می گوید: از مجلس پا به سن گذاشته نمی توان انتظار نبوغ و شکوفایی داشت.

برخی داوطلبان که تجربه عدم احراز صلاحیت و کسب آرای مردمی را در دوره های قبلی انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند، این بار نیز پا به میدان انتخابات گذاشتند و در اقدام در خور تامل یکی از نامزدها، از همان دقایق اولیه ثبت نام عنوان کرد درصورت ارائه پیشنهاداتی از سوی دیگر رقبا حاضر به نفع آنان کناره گیری کنم.

یک قاضی که تجربه عدم کسب آرای مردمی در انتخابات دوره قبلی را در کارنامه خود دارد پس از ثبت نام به خبرنگار مهر گفت: در انتخابات قبلی ارتباط خوبی با مردم برقرار نکرده بودم و این دوره سعی در جبران دارم.

وی همچنین ادامه داد: حوزه انتخابیه نیازمند توازن توسعه است و باید از ظرفیت بخش های مختلف بهره گرفت.

ارائه شعارهایی مانند ترمیم گذشته، تکمیل حال و تحول آینده، رویش دوباره، استان شدن غرب مازندران، بهره گیری از ظرفیت جوانان و ساختن آینده نو از جمله شعارهایی است که برخی داوطلبان از بدو ثبت نام به آن اشاره کرده اند.

۳۷۲ داوطلب وارد عرصه انتخابات شدند

دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت شمار داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس در استان به ۳۷۲ نفر رسید.

مهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ثبت نام ۳۷۲ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در استان اظهار داشت در روز پایانی ثبت نام ۷۸ نفر قطعی شد و ۱۱ نفر با حضور در حوزه های انتخابیه مشغول قطعی کردن ثبت نام هستند.

وی افزود تاکنون ۳۷ نفر در آمل، ۶۵ نفر در بابل، ۲۲ نفر در بابلسر، ۳۱ نفر در بهشهر، ۳۴ نفر در تنکابن، ۵۱ نفر در ساری، ۵۸ نفر در قایم شهر، ۲۸ نفر در نور و ۳۵ نفر در نوشهر ثبت نامشان قطعی شده است.

محمدی گفت: از مجموع افرادی که ثبت نامشان قطعی شد ۲۴ نفر زن و مابقی مرد هستند.

در دهمین دوره انتخابات مجلس ۳۰۶ نفر برای کسب ۱۲ کرسی مجلس در مازندران ثبت نام کرده بودند.

کد خبر 4791460

منبع: مهر

کلیدواژه: ثبت نام کاندیداها مجلس شورای اسلامی مازندران انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بسیج بیرجند تعطیلی مدارس خطبه های نماز جمعه شهرکرد ثبت نام کاندیداها بارش برف انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۹۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس

به گزارش حوزه  استانهای خبرگزاری تقریب، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نیست
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • 21 اردیبهشت برگزاری دومین دور انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • سمیرم و لنجان ۲۱ اردیبهشت ماه میزبان دور دوم انتخابات مجلس هستند
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه