Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری کرمان با اشاره به تدوین سند ملی اقدامات پیشگیرانه در جرایم انتخاباتی گفت: عوامل شایعه‌ساز انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی شناسایی می‌شوند. ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، یدالله موحد صبح امروز در نشست رئیس کل دادگستری استان و اعضای شورای معاونین با روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان کرمان با تبیین ساز و کارهای اجرایی انتخابات و تامین امنیت حقوقی انتخابات مجلس اظهار داشت: کشور در فرآیند برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است گفت: انتخابات جلوه باشکوه مردم در تعیین سرنوشت خودشان است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه امام(ره) فرمود مجلس در راس امور کشور است افزود: امروزه برگزاری انتخابات آزاد و سالم از مولفه‌های مهم قدرت نرم هر کشوری است.

‌امام جمعه کرمان: جوان‌گرایی حلقه مفقوده ‌مجلس استانتخابات 98 -کرمان| تخلفات داوطلبان انتخابات به شورای نگهبان گزارش می‌شوددادستان کرمان: بستر جرائم انتخاباتی به سمت فضای مجازی رفته است

وی با بیان اینکه انتخابات مورد توجه جامعه جهانی است و میزان مشارکت مردم در انتخابات بسیار اهمیت دارد تصریح کرد: حضور و مشارکت مردم در اداره امور کشور مورد تاکید است و بر اساس قانون اساسی و دین اسلام نقش مردم در اداره امور حکومت مورد توجه قرار گرفته است.

موحد با اشاره به اینکه تاکنون انتخابات زیادی در کشور برگزار شده که سالم، آزاد و قانونمند بوده و مردم مشارکت بسیار خوبی داشتند عنوان کرد: برگزاری انتخابات باشکوه، سالم، امن و دارای رقابت اخلاق‌محور مورد تاکید همه است.

وی با بیان اینکه همه عوامل برگزاری و کارگزاران انتخابات باید ملزم به رعایت الزامات قانونی باشند گفت: داوطلبان نمایندگی مجلس باید مر قانون در انتخابات را رعایت کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه قوه قضائیه اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از جرایم انتخاباتی را انجام داده و ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است افزود: در این دوره از انتخابات در سطح ملی یک سند نهایی تحت عنوان تدابیر و اقدامات پیشگیرانه در جرایم انتخاباتی تدوین شده و در دستور کار دستگاه قضایی است.

وی با بیان اینکه در اجرای این سند باید با وحدت رویه حرکت کرد و این سند در سطح کشور مورد توجه است گفت: پیش از روز اخذ رای مرحله اول اجرای این سند است که اهم محورهای این مرحله شناسایی عوامل ساخت و پخش شایعات در فضای مجازی و حقیقی است.

موحد با اشاره به شایعه‌سازی و نظرسنجی‌سازی در ایام انتخابات زیاد می‌شود که سلامت انتخابات را دچار آسیب می‌کند افزود: باید این افراد را شناسایی و از شایعه‌پراکنی پیشگیری و مراقبت کرد.

وی با بیان اینکه رصد عملیات روانی دشمن در شبکه‌های مجازی و برخورد قانونی با آنها تا مرحله مسدودسازی از دیگر موارد مهم اجرای این سند است گفت: نظارت مستمر و موثر دستگاه‌های نظارتی بر فضای مجازی و رسانه‌ها مورد تاکید است تا از تبلیغات مخرب جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه یک جلسه حضوری با داوطلبین و روسای ستاد انتخاباتی آنها بعد از احراز صلاحیت آنها گذاشته و موارد تخلفات انتخاباتی به آنها اعلام می‌شود افزود: باید از ایجاد هرگونه تنش اجتماعی در جامعه جلوگیری شود تا انتخابات در آرامش کامل برگزار شود.

وی با بیان اینکه باید با همه مجموعه‌ها تعامل و هماهنگی انجام و جرایم انتخاباتی آگاه‌سازی عمومی شود تا مردم نیز از این جرایم مطلع باشند عنوان کرد: استفاده از تریبون‌های نماز جمعه و یا سایر تریبون‌های رسمی له یا علیه کاندیداها غیرقانونی است و این موارد در جلساتی به ائمه جمعه و جماعت گوشزد می‌شود.

موحد با اشاره به اینکه در روز سکوت انتخاباتی هر گونه تبلیغات ممنوع بوده و ستادهای انتخاباتی باید تعطیل باشند گفت: رفتار انتخاباتی کاندیداها باید رصد شود و در جلسه با آنها موارد را مطرح می‌کنیم.

انتهای پیام/511/ش

R7860/P/S6,67/CT11 واژه های کاربردی مرتبط قوه قضائیه نمایندگان مجلس دهم مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه نمایندگان مجلس دهم مجلس قوه قضائیه نمایندگان مجلس دهم مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی

سید مهدی قویدل با اشاره به احصای شیوه‌ها و شگرد‌های کلاهبرداری از طریق بررسی پرونده‌های پرتکرار قضایی در استان و ارائه راهکار‌های پیشگیرانه طی پارسال گفت: در اجرای گام اول با عنوان شناسایی و احصای آخرین وضعیت شگرد‌های کلاهبرداری بر اساس پرونده‌های متشکله قضایی در استان طی مکاتباتی با ۲ نفر از قضات رسیدگی کننده دادسرای عمومی و انقلاب کرمان و پلیس فتا و آگاهی آخرین وضعیت جرم کلاهبرداری و آخرین شگرد‌های کلاهبرداری در فضای مجازی و حقیقی اقدام شد.

وی افزود: در ادامه برای اجرای گام دوم با عنوان برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه‌های متولی در استان برای شناسایی و رفع موانع و چالش‌های احتمالی بومی استان از طریق بررسی شگرد‌های احصا شده ۳ جلسه تخصصی برگزار شد که این جلسات ۳۷ مصوبه در پی داشت و در جلسه اول با احصای شیوه‌های جدید کلاهبرداری، تقسیم کاری بین دستگاه‌های همکار انجام شد و در جلسات بعد نیز این مصوبات پیگیری و اجرایی شدند.

این مقام قضایی در ادامه به اجرای گام سوم اشاره کرد و ادامه داد: گام سوم با عنوان پیگیری اجرای راهکار‌های تعیین شده برای پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی و شبکه‌ای از سوی دستگاه‌های مجری با برگزاری جلسه مصوبات و راهکار‌های عملی احصا شده پیگیری و درادامه در اجرای گام چهارم نیز با عنوان مطالبه‌گری از دستگاه‌های استانی  برای ارائه گزارش اقدامات و نتایج حاصله طی مکاتبات متعدد از همه دستگاه‌ها اجرای مصوبات پیگیری شد.

قویدل اضافه کرد: اجرای گام پنجم نیز با عنوان افزایش آگاهی‌های عمومی در زمینه پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی و شبکه‌ای اقدامات ذیل انجام شد که در راستای آن برای ۱۲ هزار و ۴۳۷ نفرازشهروندان پیامک اطلاع رسانی ارسال و با انتشار ۱۲۰ عنوان عکس نوشته در فضای رسانه‌ای داخلی و ارائه آموزش حضوری به دانش آموزان مدارس در زمینه جرائم مربوط به فضای مجازی و رسانه‌ای و آخرین شگرد‌های کلاهبرداری و ارتقای سواد رسانه‌ای دانش آموزان با حضور کارشناسان پلیس فتا و قضات مجرب در این حوزه گام موثری برداشته شد.

وی با بیان آمار مقایسه‌ای تعداد پرونده‌های کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع در استان، بیان کرد: حوزه قضایی شهرستان کرمان در سال ۱۴۰۱ با ۷۷ درصد و در سال ۱۴۰۲ با ۲۳۶ درصد پرونده در این خصوص، تغییر ۲۰۶ درصدی و روند افزایشی آن را نشان می‌دهد همانگونه که در حوزه قضایی بخش فهرج با ۹۲ درصد کاهش روبه رو بودیم که ضرورت دارد شهروندان از آخرین شگرد‌ها و شیوه‌های کلاهبراری در فضای مجازی آگاه و از سوی دستگاه‌های ذیربط اطلاع رسانی شود تا به راحتی به هر نوع پیامک در فضای مجازی پاسخ داده نشود و قربانی اهداف این نوع افراد فرصت طلب قرار نگیرند.

این مقام قضایی در ادامه نیز برخورد با متخلفان شرکت‌های بازاریابی در سطح استان و همچنین ساماندهی شرکت‌های دارای مجوز و طرح مشکلات این شرکت‌ها در کمیته متناظر استانی در اداره کل صمت استان کرمان را از دیگر اقدامات پیشگیری از شیوه‌ها و شگرد‌های کلاهبرداری از طریق بررسی پرونده‌های پرتکرار قضایی در استان عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود