Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:13:58 GMT

دانشجویان برای رفع مشکلات آموزشی تلاش کنند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۹۷۸۵

دانشجویان برای رفع مشکلات آموزشی تلاش کنند

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم در نشستی با همکاران دانشجو به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو با ابراز خوشحالی از حضور این تعداد دانشجو در این سازمان افزود: عنوان دانشجو بودن، کارمند بودن و کارشناس بودن عناوین مهمی است، اما دانشجو بودن ارجحیت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعی می کنم همیشه دانشجو باشم و این عناوین را بر عناوین دیگر ارجح می دانم؛ چرا که نوعی پویایی، رشد و هوشیاری در دانشجو وجود دارد که در بقیه عناوین نیست.

وی با اشاره به اینکه این جلسات می بایست  تداوم داشته باشد، اظهار داشت: دانشجویان با دید خوبی که دارند می توانند از موضع دانشجویی، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی را نقد کنند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر تربیت دانشجویان در تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: دانشجوی تراز  انقلاب اسلامی از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) فردی نیست که فقط دنبال دانش باشد؛ بلکه فردی است که دنبال رسالت، دیدگاه نقادانه، خلاق و نواندیش باشد.

وی به هویت دانشجویی از دیدگاه حضرت امام  خمینی(ره)  اشاره کرد و افزود: امام راحل معتقد بودند که دانشجویان باید بتوانند جبهه عدالت جهانی و مبارزه با استکبار را توسعه دهند؛  این نوع نگاه بسیار مهم است و همه باید در برنامه ریزی های  آینده این هویت را  برجسته و نهادینه کنیم.

این استاد دانشگاه ارتباط و تاثیرگذاری دوسویه دانشجویان شاغل در سازمان  پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با دانشگاهها را یک فرصت مغتنم دانست و گفت: شما می‌توانید ارتباط خوبی میان سازمان و دانشگاه ایجاد کنید  و فضای دانشگاه را نسبت به آموزش و پرورش، تحولات در این زمینه و رویدادها دغدغه مند کنید.

 وی تصریح کرد: جهت دهی به پایان نامه ها، رساله ها، تلفیق بین علم و عمل فرصتی دیگری است که  دانشجویان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی می ‌توانند در دانشگاه های خودشان به اجرا در آورند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دلایل نامگذاری روز دانشجو و شهادت سه نفر از دانشجویان بزرگ ایران اسلامی گفت: با مجاهدتی که آن سه شهید بزرگوار  انجام دادند این روز ماندگار شد و اکنون مجاهدت آنها به میلیون ها نفر تسری پیدا کرده است. اکنون در شرایطی هستیم که جبهه مقابله با استکبار دارای توانمندی بسیار بالایی شده و می تواند مقابل ضربات ایستادگی کرده و ضرباتی مهلک به دشمنان وارد کند.

ذوعلم تشکیل و برگزاری نشست‌ های اندیشه ورزی دانشجویی در این سازمان را یک ظرفیت مهم دانست.

در پایان این نشست، هیات اندیشه ورزی دانشجویی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به طور رسمی با انتخاب نفراتی به عنوان هسته اولیه تشکیل شد.

برچسب‌ها سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دانشجو وزارت آموزش و پرورش علی ذوعلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دانشجو وزارت آموزش و پرورش سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دانشجو وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۹۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران از برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و تولیدات مشاغل خانگی و صنایع دستی خبر داد و گفت: آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های متعددی از سوی دولت درباره شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آنها به تصویب رسیده است.

محمد آذرپناه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های پیش بینی شده درخصوص صادرات تولیدات دانش‌بنیان گفت: طی سال‌های گذشته بخش تعاون در استان تهران بیشتر درگیر مشکل مسکن بود. به ویژه واحدهایی که تامین زمین یا بحث انتخاباتشان دچار مشکل شده بودند و ما پیگیری مشکلات آنها را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: در حوزه تولید و دانش‌بنیان برنامه‌های عملیاتی گسترده‌ای صورت گرفته که بخشی از حمایتها معطوف به حمایت‌های بازاری است و طی چند سال گذشته آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های متعددی از سوی دولت در بحث شرکت‌های دانش بنیان به تصویب رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران درعین حال اولویت صادرات در استان را صادرات دانش بنیان ذکر کرد و گفت: درکنار آن صادرات تولیدات دیگر از جمله صنایع دستی و مشاغل خانگی را نیز در دستور کار داریم.

به گفته آذرپناه عرضه محصولات صادرات محور با رویکرد تعاونی‌های دانش‌بنیان و تعاونی‌های صادراتی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است و تلاش شده با اختصاص غرفه‌های مختص کالاهای ایرانی در کشورهای هدف، صادرات محصولات از طریق اتاق های تعاون و بازرگانی انجام شود و به شکل مستقیم در فروشگاه‌های زنجیره ای کشورهای مورد نظر عرضه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • ارزیابی مشکلات قلبی را به ChatGPT نسپارید!
  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر سهم بسزایی در تربیت روانشناس دارد
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کهگیلویه و بویراحمد