Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:04:09 GMT

جوان گرایی؛ وعده داوطلبان ملایری بهارستان

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۹۷۸۸

جوان گرایی؛ وعده داوطلبان ملایری بهارستان

تا پایان روز هفتم و آخرین روز نام‌نویسی از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، از ۴۳۰ داوطلب ثبت نام شده در استان همدان ۷۱ نفر در ملایر نام نویسی کردند که بیش از نیمی از آنها جوانان هستند.

طبق آماری که شب گذشته اعلام شد، حدود ۴۰ نفر از ۷۱ داوطلب ثبت نام شده در ملایر جوان هستند که تمامی اهداف و برنامه های آنها به سمت و سوی جوانان است و ۱۴ درصد از از این افراد را نیز زنان تشکیل داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دوره از انتخابات بانوان ملایری حضور خوبی دارند و از ۷۱ داوطلب نام‌نویسی ۱۰ داوطلب زن هستند که در کنار دیگر جوانان ایده‌ها، اولویت‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای برای مجلس یازدهم دارند.

به گفته رییس ستاد انتخابات ملایر در این دوره از انتخابات با استقبال خوب جوانان مواجه شده ایم که نشان می دهد این قشر به دنبال تغییر، آبادانی و پیشرفت بیشتر هستند و این حضور برای ما موجب افتخار است.

البته این دوره از انتخابات فرماندار ویژه ملایر ابتکار ویژه‌ای به خرج داد و در کمال احترام داوطلبان توسط تیم تشریفات به دفتر فرماندار و ستاد انتخابات ملایر مشایعت شدند. جایگاه خبرنگاران نیز برای مصاحبه از داوطلبان و استقرار در ستاد انتخابات ویژه بود که در نوع خود قابل تقدیر است.

این دوره از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی علاوه بر حضور چشمگیر جوانان، آنهایی هم که سن بیشتر و تجربه‌های بالاتری در امور اجرایی و حتی مجلس دارند، جوان‌گرایی در اولویت اصلی‌شان است و می‌خواهند پیشرفت کشور را با فکر و ایده جوانان رقم بزنند.

فرهنگ و اقتصاد؛ در راس مجلس یازدهم

"حمید هنرجو" دکترای مهارتی زبان و ادبیات فارسی و مهندسی شهرسازی یکی از داوطلبانی است که برای دومین دوره در انتخابات مجلس ثبت نام کرده است و اولویت اصلی‌اش فرهنگ و اقتصاد است.

وی با تاکید بر اینکه احیای این اولویت‌ها باید در راس مجلس یازدهم باشد گفت: در حوزه فرهنگ و اقتصاد در مجلس کم کاری شده و حدود ۷۰ درصد از نمایندگان مجلس به مسائل جناحی و سیاسی تعلق پیدا کرده اند.

داوطلب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران دارای فرهنگی غنی است و این فرهنگ می‌تواند معیشت زا باشد بیان کرد: فرهنگ معیشت‌زا اولویتی است که جدی گرفته نشده است.

هنرجو با اشاره به ۲ نقش قانونگذاری و نظارتی مجلس معتقد است: کمیسیون‌های مجلس باید محل رفت و آمد نخبگان در حوزه‌های مختلف صنعت، اقتصاد، سیاست، کارآفرینان، رسانه و نهادهای اجتماعی و هنر و فرهنگ باشد.

وی ادامه داد: مجلس باید دانای کُل و ناظر تمام و کمال بر دولت باشد و این نظارت به معنای تعامل است.

هنرجو بر این باور است که حدود ۸۰ درصد ساکنان بهارستان باید به رای و اعتماد مردم تغییر پیدا کنند و فکرها جوان شود.

وی شناسایی نخبگان، ظرفیت‌های نهفته در بدنه جامعه، توجه به گروه‌های آسیب‌پذیر، کارآفرینان و جامعه معلولان را از دیگر اهداف و اولویت‌های خود برشمرد و تاکید کرد: باید از فکر و ایده آنان در پیشرفت کشور استفاده کنیم.

این داوطلب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می‌توان با تشکیل نهادها و سازمان‌های مردم نهاد با استفاده از بودجه‌های تخصیصی دولتی کمک کرد تا این فکرها و ایده‌های جوان شکوفا شود.

هنرجو که در عرصه رسانه نیز فعالیت می‌کند گفت: در تمامی بخش‌ها به ویژه فرهنگ، محیط زیست، کشاورزی و رسانه نگاه تازه دارم و فکرها و برنامه‌های قابل اجرا و عملیاتی شدن دارم.

وی حرکت در مسیر قانون اساسی و تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم را اصل مهم دانست و اظهار داشت: کشور ما نیاز به دربرگیری مردم دارد و جوانان خلاقی داریم که چون از رانت برخوردار نیستند و یا توان معرفی خود را ندارند، استعداد آنها در محاق می‌ماند.

این داوطلب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که خودش را وابسته به هیچ حزب و گروهی نمی‌داند گفت: اگر هر حزب و گروهی برنامه قوی در مجلس یازدهم برای رفع مهجوریت فرهنگ داشته باشد، حتما کمک می‌کنم حتی اگر رای نیاورم.

هنرجو حضور مردم از آغاز انقلاب تا به امروز را از ضرورت ها برشمرد و افزود: اگر به مردم تعهد می‌دهیم، نباید خود را درگیر بازی‌های سیاسی و جناحی کنیم و تقوای سیاسی، فردی و اجتماعی داشته باشیم.

کار به جوانان سپرده شود

دیگر داوطلب نسل جوان ملایری با ۱۹ سال سابقه اجرایی در حوزه حسابداری اقتصادی و مدیریت مالی، معیشت مردم و فعالیت‌های اقتصادی را مهمترین تکلیف و اولویت خود می‌داند.

"مهدی توکلی زاده" کشاورزی را حوزه ای دارای اهمیت دانست و گفت: با کار ساده‌ای همچون آبخیزداری می توان معضل آب را رفع کرد.

وی ساماندهی فرآیند تولید کشمش، مبل و منبت و جذب بازارهای بین المللی، جذب توریست و توسعه گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های مهم و قابل توجه برشمرد و ادامه داد: با ساخت یک هتل می‌توانیم جذب گردشگر داشته باشیم و از این فرصت دیگر ظرفیت‌های ملایر همچون فرش، کلوچه و صنایع دستی را رونق دهیم.

این داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: انگور و مشتقات آن را می‌توانیم برندسازی کنیم و فراتر از گلاب‌گیری کاشان در عرصه جهانی عمل کنیم.

توکلی زاده بیان کرد: مجلس دهم را ضعیف دیدم و معتقد هستم نماینده مجلس باید از بازی‌های سیاسی دور باشد.

وی حضور مردم را مهمترین رکن و تعیین کننده دانست و گفت: جوانان بسیار توانمند هستند و ایده‌های نو دارند که امیدواریم مدیریت اجرایی با مشاوره افراد کهنه کار به دست جوانان سپرده شود.

انتخابات یکی از بزنگاه‌های تعیین سرنوشت مردم است

"علی نعمت چهاردولی" دیگر داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس است که در دوره نهم نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بود، حفظ دستاوردهای نظام اسلامی، تلاش برای ارتقای جایگاه و صیانت از اصول را مهمترین هدف خود در عرصه ملی عنوان کرد.

وی ارتقای جایگاه منطقه، استان و شهرستان را هدف عمده در حوزه انتخابیه دانست و افزود: معادن، کشاورزی، صنعت، مبل و منبت، انگور و نیروی انسانی از ظرفیت‌های ویژه ملایر است که می‌تواند جایگاه این شهرستان را ارتقا دهد.

این داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه ملایر تحقق این اهداف را در گرو انتخاب نماینده‌ای از جنس مردم و وضع قوانین خوب و به روز دانست و ادامه داد: تلاش‌های زیادی در مجلس نهم صورت گرفت که نیمه تمام باقی ماند.

چهاردولی گفت: برای توسعه و پیشرفت و برداشتن گام های بزرگ نیاز به ثبات مدیریتی داریم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هیچ کسی بدون عیب و نقص نیست، عملکرد خوبی در مجلس نهم داشتم و فردی بدون حاشیه بودم و بیشترین اثرگذاری را در مجلس نهم داشتم.

چهاردولی با تاکید بر اینکه باید مدیر پرور باشیم گفت: مردم باید در تعیین سرنوشت خودشان سهیم باشند، چراکه انتخابات یکی از بزنگاه‌های تعیین سرنوشت مردم است.

با سرمایه‌گذاری می‌توان تحول ایجاد کرد

"علی اکبر ونایی" دیگر داوطلبی است که برای سومین دوره در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کند و با ۲۵ سال سابقه اجرایی به ویژه در حوزه حمل و نقل و مدیریت در کشور، معتقد است از درآمد ترانزیت بیشتر از درآمد نفت است و می‌توان از طریق حمل و نقل درآمد را توسعه داد.

وی جذب سرمایه و توسعه سرمایه‌گذاری را از اهداف مهم خود عنوان کرد و افزود: قول می‌دهم اگر رای بیاورم قبل از اینکه بر صندلی مجلس تکیه بزنم، تعداد قابل توجهی اشتغال ایجاد کرده و سرمایه‌های خوبی را برای این شهرستان جذب کنم.

ایجاد چهار بیمارستان مجهز و مطابق با استانداردهای روز دنیا در چهار منطقه محروم روستایی با جذب سرمایه‌گذار و ذخیره آب‌های زیرمینی و توسعه کشاورزی و گردشگری از دیگر برنامه‌های این داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر بود.

ونایی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب خطاب به داوطلبان این دوره از انتخابات گفت: من این توان را در خودم دیدم که با توان مدیریتی بتوانم برای کشور و شهرم مفید باشم.

وی توسعه روابط خارجی و تقویت تعامل با کشورهای همسایه را از دیگر اهداف برشمرد و ادامه داد: مجلس در بعد نظارتی ضعیف عمل کرد و عملکرد نمایندگان دوره‌های مختلف مجلس متناسب با شان و جایگاه مردم نبوده است.

محمد احمدوند دیگر داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه ملایر است که با ۲ هدف میدان دادن به جوانان و تغییر اساسی در روند قانونگذاری‌های مجلس برای دومین دوره وارد این عرصه در انتخابات شده است.

وی معتقد است که قوانین در ایران تسهیل‌گر نیست و با اثرگذاری و رایزنی با نمایندگان مجلس می‌توان تغییرات اساسی ایجاد کرد.

عصمت غفاری دیگر داوطلب زن این دوره از انتخابات است که با هدف ایجاد تحول اساسی در آموزش و پرورش وارد شده و معتقد است اگر در آموزش و پرورش تحول ایجاد شود، سایر حوزه‌ها و مشکلات مردم نیز حل خواهد شد.

"محمد کاظمی" نماینده مردم ملایر در مجلس دهم، عضو فراکسیون امید و نایب رئیس کمیسیون قضایی نیز که در تهران برای انتخابات پیش رو نام نویسی کرد، در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با خروج ترامپ از برجام شرایط متغیر شد و مجلس دهم نیز تابع شرایط کشور بود.

حجت الاسلام آزادیخواه نماینده کنونی مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با تاکید بر اینکه نگاه‌ها را باید عوض کنیم گفت: مردم گلایه‌های زیادی از مجلس دارند که به حق است و شاه بیت موفقیت یک نماینده مجلس این است که وکالت مردم را فراموش نکند.

شهرستان ملایر ۲ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی فرمانداری ملایر همدان ملایر ستاد انتخابات کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی فرمانداری ملایر همدان ملایر ستاد انتخابات کشور مجلس شورای اسلامی فرمانداری ملایر همدان ملایر ستاد انتخابات کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۹۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز یکشنبه در حاشیه شورای اداری فرمانداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی فراهم شده است، اظهار داشت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرایند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صداوسیمای مرکز استان انجام خواهد شد.

استاندار لرستان، گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرف‌داران آنها از بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه می‌یابد.

شفقت، افزود: امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به‌پای صندوق رأی بیایند.

بنابراین گزارش، دومین دور انتخابات برای شکل‌گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6090919

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • داوطلب هلال احمر هوراند پرچم صلح و انسانیت را برافراشت
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس