Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@22:44:36 GMT

مرگ روازنه 15 نفر به دلیل آلودگی هوا

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۰۱۰۶

 شهربانو امانی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری به شهرداری تهران اظهار داشت: نفس تهران به شماره افتاده و از این اینکه تهران شهری برای همه باشد فاصله گرفته‌ایم چراکه روزهایی اخیرا برای مردم تهران سپری شد که اکثر مواقع هوای ناسالم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی -وی افزود: روزانه 15 نفر در پایتخت به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند و تهران شهر ماشین و پارکینگ خودروها شده است و دیگر نه تنها شهری برای افراد معمولی نیست بلکه برای افراد معلول و سالمند نیز نیی‌های درستی انجام نگرفته است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: انتظار می‌رود شهردار تهران اقدامات بیشتری برای محقق شدن شعار تهران شهری برای همه انجام دهد و در حال حاضر عزم و اراده جدی در شهر داری نمی‌بینیم و برای اینکه تهرانی شهری برای همه باشد هم باید از خودمان شروع کنیم.

امانی تصریح کرد: سد معبر از مشکلات تهران است و بسیاری از معابر از محل کسب تا مناطق مسکونی و خیابان سد معبر در آن رخ می‌دهد، حتی موانعی توسط اداره‌های دولتی در معابر انجام می‌گیرد که خلاف قوانین است.

وی ادامه داد: تصرف پیاده رو و حاشیه خیابان خلاف حقوق شهروندی است و عملی غیرقانونی به شمار می‌رود؛ چراکه معابر عمومی به همه مردم تعلق دارد و نباید استفاده شخصی انجام گیرد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: شهرداری موظف است که از حقوق شهروندی صیانت کند؛ چراکه تنها با شعار تهران شهری برای همه نمی‌شود. همچنین باید توجه داشت که با ساخت پل و پارکینگ نمی‌توان تهران را برای همه افراد دانست؛ چراکه اگر این چنین بود با ساخت برج میلاد و دریاچه چیتگر و موضوعات دیگر مشکلات برطرف می‌شود.

امانی در پایان گفت:‌تهران برای اینکه شهری برای همه افراد باشد، نیاز به مدیرانی دارد که با شهامت اقداماتی را انجام دهند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آلودگی هوا شورای شهر تهران شهردار تهران آلودگی هوا برج میلاد حمل و نقل شورای شهر تهران شهربانو امانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدجواد توحیدی‌راد امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: از شورا و مدیریت شهر اصفهان تشکر می‌کنم، زیرا اگر همراهی و کمک آن‌ها نبود، شورای استان با چالش روبه‌رو می‌شد.

وی با اشاره به اینکه دولت و سازمان‌های آن، مدیریت شهر و روستا و سازمان‌های مردم نهاد سه ضلع اداره امور شهرها و روستاها هستند، افزود: در تمام جلسات کشوری از اصفهان دفاع کردم و آنجا که اصفهان را برخوردار می‌نامند، یادآور شده‌ام که اصفهانی‌ها در غیرت، مدیریت خوب، خلاقیت، تقدیم شهدا و دفاع از نظام برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: امیدوارم در سالی که شاهد فعالیت مجلس جدید هستیم، با هم‌افزایی نمایندگان شاهد اتفاقات خوب در استان باشیم.

وی گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

کد خبر 748675

دیگر خبرها

  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود