Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@17:23:42 GMT

افزایش شیردهی گاوها با هدست واقعیت مجازی!

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۰۲۰۱

افزایش شیردهی گاوها با هدست واقعیت مجازی!

به گزارش الف، باتوجه دامداران روسی، هنگامی که هدست های واقعیت مجازی دستکاری شده روی سر گاوها بسته می شود و آنها به تماشا محتواهایی عجیب می پردازند، شیردهی این حیوانات اهلی نیز بیشتر می شود.

تا پیش از محققان گوش دادن به موسیقی را موجب افزایش شیردهی می دانستند و این راه اگرچه نتیجه مثبت دارد، اما راه جدید دامداران روسی نیز در نوع خود جالب تلقی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تازگی وب سایت The Moscow Times گزارش داده که دامداران روسی در آزمایش خود گاوها را دیگر به چرا نبرده بلکه با استفاده از هدست های واقعیت مجازی که به نمایش محیط ییلاقی زیبا و در عین حال خوش آب و هوا می پردازد، موجب می شوند تا گاوها با آرامش بیشتر شیر فراوانی دهند.

هدست های مورد اشاره دستکاری شدند تا به اندازه سر گاوها درآمده و محیط نیز به خوبی نمایش داده می شود تا احساس واقعی برای گاوها به وجود آورد. بنابراین نوع نمایش محتوا این نوع هدست با هدست های معمول متفاوت است. البته این آزمایش در ابتدا راه قرار دارد و نتایج مثبتی هم به دنبال داشته است. بنابراین می تواند امید دهد که دامداران از این راه شیردهی گاوهای خود را افزایش دهند.

در تست اولیه مشخص شد که گاوها سطح استرس کمتری دارند و احساس مثبتی پیدا کردند. البته نتایج سطح تاثیرپذیری روی شیردهی این گاوها مشخص نشده و باید به دنبال تحقیقات کامل تری بود. احتمال دارد این دامداران روسی از طریق هدست به ترساندن حیوان و پخش موسیقی جهت شیردهی بیشتر بپردازند. هدست ها به دامداران کمک می کنند تا به جای بردن گاو به مزارع بزرگ جهت چریدن، از طریق آن نه تنها شیردهی بیشتری پیدا کنند، بلکه دردسر کمتری در بحث چرا آنها در مزارع بزرگ به وجود خواهد آمد.

انجام این آزمایش در روی گاو زبان بسته ابهامات را به دنبال داشت. این آزمایش ممکن است مسائلی را برای گاوها به دنبال داشته باشد و حال باید منتظر ماند تا مشخص شود چه آزمایش دیگری برای بهبود شیردهی گاوها وجود دارد تا از صدمات وارده به آنها کاسته شود.

انتظار می‌رود بزودی دانشمندان راه حل بهتری به کار گیرند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دریافت وام ازدواج دوم واقعیت دارد؟ / آیا دو بار می‌توان وام ازدواج گرفت؟ 

زی‌سان: برخی سایت‌ها هر چند وقت یک بار اخباری را در ارتباط با دریافت وام ازدواج دوم یا گرفتن وام ازدواج برای دومین بار منتشر می‌کنند. اخیرا نیز برخی به اصطلاح رسانه‌ها با درج تیتر‌های انحرافی از شرایط دریافت وام ازدواج دوم سخن گفته‌اند. این در شرایطی است که این خبر از اساس واقعیت ندارد.

به گزارش «زی‌سان»، وام ازدواج را هر فرد می‌تواند تنها یک بار بگیرد. تنها شرایطی که یک فرد می‌تواند وام ازدواج را در ازدواج‌های دوم یا سوم خود بگیرد این سات که قبل‌تر یعنی در ازدواج‌های سابق این وام را دریافت نکرده باشد. 

از آنجایی که برای گرفتن وام ازدواج هر فرد فقط یک بار می‌تواند از تسهیلات وام ازدواج استفاده کند و گرفتن این وام ربطی به آن ندارد که در ازدواج چندم به گرفتن آن اقدام می‌کند. اما در بعضی شرایط یعنی ازدواج اول آنها از سال ۸۷ به قبل باشد میتواند برای گرفتن وام اقدام کند.

بنابراین می‌توان صورت مساله را شفاف دانست و تیتر‌های دریافت وام ازدواج دوم برای دومین نوبت را بیشتر تلاش برای گرفتن کلیک از مخاطبان ارزیابی کرد.

 

tags # وام ازدواج سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • بزرگ‌نمایی کانال‌های مجازی از تعداد مجروحان واژگونی مینی‌بوس
  • راهنمایی مدیریت مالی بهتر در «دخل و خرج»
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • آیا دریافت وام ازدواج دوم واقعیت دارد؟ / آیا دو بار می‌توان وام ازدواج گرفت؟ 
  • فیلم| از آرزو تا واقعیت؛کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در چایخانه امام رضا(ع)
  • بازیگر «زخم کاری» در واقعیت/ عکس
  • طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود