Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران آخرین آمارها از پذیرش معتادان در کمپ‌های درمان اجباری اعتیاد (ماده ۱۶) و همچنین تبصره ۲ ماده ۱۶ که بر اساس آن قانونگذار فرصتی را در اختیار فرد معتاد برای درمان می‌گذارد، را تشریح کرد.

محسن فتاپور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تعداد افراد پذیرش شده تا پایان شهریور ماه امسال در مراکز موضوع ماده ۱۶ (کمپ‌های درمان اجباری اعتیاد) بیش از ۳۴۰۰ نفر بوده است افزود: تعداد افراد پذیرفته شده در مراکز موضوع تبصره ۲ («فرصتی» که از سوی قانونگذار با اخذ قرار یا تأمین مناسب از فرد معتاد، در اختیار او قرار داده می‌شود تا وی وارد فرایند درمان شود) نیز بیش از ۴٢٠٠ نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع این تعداد ۱۱۲ تن زن و ۷۶۲۴ نفر مرد بودند.

وی با اشاره به اینکه مجموع تعداد افراد پذیرفته شده نیز بیش از  ٧۶٢٣ نفر بوده است، اظهار کرد: این افراد در دو مرکز دولتی و هشت مرکز غیردولتی استان تهران پذیرش شده‌اند.

فتاپور با بیان اینکه تعداد مراکز زیر نظر سازمان بهزیستی ١٠ مرکز است، اظهار کرد: مرکز فشافویه با ۵ هزار نفر، مهر سروش با ۶٠٠  نفر و شهید زیادیان با ۴۰۰ نفر تحت نظارت سایر دستگاه‌ها در استان تهران فعالیت می‌کنند.

سرپرست معاونت توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران در خصوص مراکز ماده ۱۵ نیز توضیح داد: طبق ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر معتادان مکلف شده‌اند برای ترک به مراکز مجاز دولتی یا غیردولتی یا خصوصی و یا سازمان‌های مردم‌نهاد درمان و کاهش آسیب که توسط مراجع رسمی و متولی درمان کشور تعیین می‌شوند، مراجعه کنند. تعداد مراکز فعال اقامتی بهبود و بازتوانی افراد دارای اختلال مصرف مواد استان تهران ١٨۴ مرکز است که تعداد مددجویان پذیرش شده و مراکز اقامتی در شش ماهه نخست امسال نیز ۳۵ هزار و ۷۷۲ نفر بوده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمپ ترک اعتیاد معتاد سازمان بهزیستی معتاد متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم

وزیر آموزش و پرورش گفت: طی ۵ سال آینده 100 هنرستان جدید ساخته خواهد شد و ۸۰۰ هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو،  رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، امروز نخستین آیین‌نامه از اجرای آن یعنی آیین‌نامه تقویت و توسعه مهارت‌های دانش‌آموزان به تصویب هیأت دولت رسید و طی ۵ سال آینده ۱۰۰ هنرستان جدید ساخته خواهد شد و ۸۰۰ هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین طبق این آیین‌نامه تا پایان برنامه هفتم توسعه، ۲۵۰۰ هنرستان به واحد‌های تولیدی تبدیل می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم