Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@02:58:57 GMT

خسارت ۳۰۰ میلیاردی آشوبگران به شهرداری قدس

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۱۱۲۵

خسارت ۳۰۰ میلیاردی آشوبگران به شهرداری قدس

شهردار قدس با اشاره به اغتشاشات و آشوبگری اخیر از خسارت ۳۰۰ میلیارد ریالی به اموال شهرداری خبر داد.

مسعود مختاری شهردار قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار داشت: در جریان اتفاقات و آشوب‌های اواخر آبان ماه شهرقدس یکی از نقاط درگیر بود که عده‌ای از اغتشاشگران و عناصر وابسته به بیگانگان با سوءاستفاده از مطالبات به حق مردم مسیر اعتراضات مسالمت آمیز را به آشوب و خسارت به اموال عمومی و شخصی منحرف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آشوبگران در روز شنبه ۲۵ آبان با حمله به اموال عمومی و شخصی و ادارات خسارت‌هایی را در سطح شهرقدس رقم زدند و با برآوردهای صورت گرفته حدود ۳۰۰ میلیارد ریال به اموال شهرداری قدس اعم از ساختمان‌ها، تجهیزات، ماشین آلات و مبلمان شهری خسارت وارد آمده است.

شهردار قدس بیان داشت: در جریان این آشوب‌ها به ساختمان‌های شهرداری مرکزی، شهرداری منطقه ۱، ساختمان اداری تجاری قدس و اداره امور مالیاتی، مرکز دیالیز، ناحیه ۱ معاونت خدمات شهری، پایگاه آتش‌نشانی، دفتر خانه ملت، ساختمان بانک شهر متعلق به شهرداری خسارت وارد شد.

مختاری اضافه کرد: علاوه بر موارد فوق تجهیزات آتش‌نشانی، مبلمان شهری، پل مکانیزه عابر پیاده، علائم ترافیکی، تلویزیون‌های شهری، ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و دیگر موارد از گزند حمله و خسارت به دور نماندند و حتی ۱۰ خودرو شخصی متعلق به کارکنان شهرداری قدس را در محوطه شهرداری غارت و به آتش کشیدند.

وی ادامه داد: با شروع جریانات و ناآرامی‌های اخیر، پرسنل شهرداری قدس در ساعات اولیه هر روز تمامی معابر و خیابان‌ها را نظافت کرده و آثار خرابی‌ها را جمع‌آوری کردند تا شهر برای روز کاری بعد آماده باشد.

شهردار قدس خاطرنشان کرد: از خود گذشتگی و جانفشانی پرسنل شهرداری به ویژه سازمان آتش نشانی قابل تقدیر بوده و این عزیزان با شجاعت جلوی بسیاری از خسارت‌های بیشتر به اموال مردمی و دولتی را گرفتند.

مختاری عنوان کرد: پس از وقفه چند روزه در جریان امورات بلافاصله اقدامات مربوط به پاکسازی و تعمیر آثار خسارت‌های وارده بر شهر آغاز شد و خلل جدی به پروژه‌های در دست اقدام نیز وارد نشد.

وی تصریح کرد: افکار عمومی باید بدانند که صف مردم شهرقدس از آشوبگران و مخلان نظم و امنیت عمومی جدا است و علی رغم خسارت‌های مادی و معنوی آشوبگران به شهرقدس مردم و مسوولان شهرستان قدس با همت و وحدت خود قطعا در راستای بازسازی و جبران خسارت‌ها گام خواهند برداشت.

انتهای پیام/ش/م/س۳۰

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری قدس آشوب آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا «دخل و تصرف در مشاعات ساختمان» جایز است؟

به گزارش «مبلغ»، حضرت آیت الله خامنه ای به استفتائی پیرامون «حکم تصرف در مشاعات آپارتمانی» پاسخ گفتند که تقدیم حضور علاقمندان می گردد.

این استفتاء در پایگاه حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب به صورت زیر منتشر شده است:

سؤال: در قوانین آپارتمان نشینی و تصرف در مشاعات، قانون در برخی از موارد، هرگونه تصرفی را منوط به رای اکثریت نموده است؛ ولو اقلیت ناراضی باشند.
با توجه به قانون نامبرده، در جایی که تصرف در مشاعات موجب رفع خسارت شود مثلا ایزوگام پشت بام خراب شده و برخی به خصوص طبقات پایین حاضر به تعمیر نیستند، آیا رضایت آنها شرط است؟ آیا مبلغ خسارت را هم می شود از اقلیت ناراضی به نسبت دریافت کرد؟
همچنین در جایی که تصرف موجب خسارت نیست؛ ولی ارزش کالای مشاع را بالا می برد مثل نمای ساختمان و گذاشتن راه پله و آسانسور و اکثریت راضی به آن هستند، آیا مخالفت اقلیت تاثیر دارد؟ آیا می شود مبلغ هزینه را به نسبت از اقلیت گرفت؟

جواب: اگر قانونی در این زمینه بوده یا شرطی وجود داشته باشد که این تصرفات مطابق آن مجاز باشد، عدم رضایت دیگران تأثیری ندارد و این تصرفات جایز است؛ در غیر این صورت رضایت همه مالکان شرط است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898520

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • کمبود ۲۵۰ میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • آیا «دخل و تصرف در مشاعات ساختمان» جایز است؟
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان