Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس منطقه کردستان عراق درباره تداوم خشونت در کشور و از کنترل خارج شدن اوضاع هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق درباره اتفاقات و حوادث اخیر در بغداد و سایر استانهای معترض ابراز نگرانی کرد و درباره از کنترل خارج شدن اوضاع، هشدار داد.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریه» منتشر شد، گفت: با نگرانی بالایی به تداوم اتفاقات جاری و اقدامات خشونت‌بار در بغداد و سایر استانهای عراق می‌نگریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشتار شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز در پل «السنک» و میدان «الخلانی» بغداد؛ جنایات غیرقابل توجیهی هستند و نهادها و طرف‌های مسئول عراق باید جنایتکاران از هر طرفی که باشند، شناسایی و دستگیر و طبق قانون با آنها برخورد کنند.

بارزانی در ادامه ضمن تسلیت ابراز همدردی به خانواده‌های قربانیان تظاهرات‌های اخیر و دعا برای شفای عاجل زخمی‌ها، گفت که تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز، حق قانونی معترضان است و این امر غیرقابل قبول است که علیه تظاهرات‌کنندگان، خشونت اعمال شود.
 
رئیس منطقه کردستان عراق در ادامه بر ضرورت تعامل مسئولانه و ملی‌گرایانه کلیه طرف‌ها با اوضاع ایجاد شده به منظور از کنترل خارج نشدن اوضاع و جلوگیری از اتفاقات خطرناک و نگران‌کننده بیشتر تاکید کرد.

عراق از ابتدای ماه اکتبر شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به وجود فساد و بیکاری و وضعیت نابسامان معیشتی است. این تظاهرات چند هفته به دلیل ایام اربعین حسینی (ع) متوقف شد. با این حال، از ۲۵ اکتبر (سوم آبان) دوباره از سر گرفته شد و همچنان ادامه دارد.

این تظاهرات در برخی مناطق، با خروج از مسیر مطالبات اصلی، وارد فاز سیاسی و فرقه‌ای شد و به درگیری میان تظاهرات‌کنندگان با نیروهای امنیتی انجامید و در آخرین درگیری‌ها که روز جمعه در بغداد روی داد، افراد مسلح ناشناس، به سوی معترضان تیراندازی و شماری را قربانی کردند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: بغداد منطقه کردستان الخلانی نیچروان بارزانی تظاهرات های عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو

معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتایان خود از کشورهای عضو گروه بریکس در مورد وضعیت دشوار  مردم غزه و لزوم برقراری آتش بس فوری در این منطقه گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در نشستی با معاونان وزاری خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس درباره وضعیت فاجعه بار در نوار غزه که به دلیل تشدید درگیری‌ها بین فلسطین و رژیم صهیونیستی ایجاد شده، بحث و تبادل نظر کرد.

طبق اطلاعات منتشره در وب سایت وزارت خارجه روسیه، در این دیدار درباره مسائل منطقه‌ای گفتگو شد و تاکید شرکت کنندگان روی وضعیت فاجعه‌بار در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل و لزوم برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای نجات جان هزاران نفر از مردم بیگناه منطقه متمرکز بود.

طبق این گزارش، نمایندگان کشورها همچنین درباره راه‌های کمک به تلاش‌ها در جهت عادی‌سازی اوضاع در خاورمیانه و حل و فصل همه‌جانبه بحران‌ها در سوریه، لبنان، سودان، لیبی و یمن تبادل نظر شد. شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که قصد دارند به منظور همکاری مشترک برای حل و فصل مشکلات خاورمیانه و دستیابی به حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بحران‌های منطقه، به تماس‌های منظم خود ادامه دهند.

کشورهای شریک در بریکس توافق کردند که اقدامات خود در مورد بسیاری از موضوعات را در سایر سازمان‌های بین المللی، از جمله در سازمان ملل متحد، بیشتر هماهنگ کنند.

در این دیدار مشکلات در شمال آفریقا نیز مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان مصر، اتیوپی، ایران و امارات برای اولین بار از زمان پیوستن کشورهایشان به بریکس در این رایزنی‌ها شرکت داشتند.

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکوتاکید ایران بر حضور جدی در رویدادهای بریکس

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • ادامه اتفاقات عجیب در فوتبال ایران | شما بخندید، ما ادامه می‌دهیم!
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه