Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بخش منطق از پیش‌نویس‌های نظام ینا نشان‌دهنده‌ کوشش فکری هگل برای بازسازی بنیادهای منطقی متافیزیک است. در این دفتر هگل کار خود را با بازنگری در جدول مقولات کانتی آغاز می‌کند و با طرح تمایز میان عدم تناهی راستین و عدم تناهی نااصل، مفهوم عدم تناهی را در فلسفه فیشته برای اولین بار به صراحت مورد ارزیابی قرار می‌دهد و در پرتو این سنجش است که به تبیین تازه‌ای از نسبت هستی، نسبت اندیشه و تناسب می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر متافیزیک دانش امر مطلق است هرگونه صورت‌بندی جدیدی از آن تنها بر بنیاد منطقی ممکن است که از یک سو فهم تازه‌ای از فعل شناخت عرضه کند و از سوی دیگر به صورت تا سر حد انضمامیت مطلق آن ساخت بخشد.

به تازگی کتاب منطق (نظام ینا ۱۸۰۵-۱۸۰۴) نوشته‌ گئورگ ویلهلم فردریش هگل با ترجمه‌ سیدحسین سجادی از سوی انتشارات حکمت منتشر شده است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۱۹ آذرماه از ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی این اثر اختصاص دارد که با حضور محمدمهدی اردبیلی، میثم سفیدخوش و سیدحسین سجادی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

کد خبر 4789262

منبع: مهر

کلیدواژه: هگل انتشارات حکمت شهر کتاب مرکزی نشست علمی فلسفه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی کنفرانس بین المللی فعالیت های قرآنی نقد کتاب بنزین آیت الله جوادی آملی مجمع عالی حکمت اسلامی گام دوم انقلاب جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران فلسفه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۱۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: پارسینه

دیگر خبرها

  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • (ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • فیلم/ قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور
  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • ۲۰۰ سورتی پرواز بالگرد امداد هلال احمر در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد
  • رد خون در خیابان کاخ باکینگهام/ اسب‌های سواره‌نظام لندن رم کردند
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود