Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی از رشد ۴۷ درصدی تعداد کاندیداهای ثبت نامی این استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره گذشته خبر داد.

ولی الله حیاتی در نشست خبری که در تاریخ ۱۷ آذر ماه در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان ۱۴۰ نفر ثبت نام کردند، گفت: تعداد کاندیداهای ثبت نام در این استان در این دور از انتخابات نسبت به دوره نهم نیز ۳۶۰ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از تعداد افراد شرکت کننده در این دوره از انتخابات ۱۹ نفر زن و ۱۲۱ نفر مرد بوده‌اند، افزود: از ۱۴۰ کاندیدای شرکت کننده در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان ۸۸ نفر در حوزه انتخابیه بجنورد، ۲۶ نفر در حوزه انتخابیه شیروان و ۲۶ نفر در حوزه انتخابیه اسفراین ثبت نام کرده اند.

حیاتی به مدرک تحصیلی افراد شرکت کننده در انتخابات مجلس نیز اشاره کرد و ادامه داد: شش نفر از شرکت کنندگان دارای مدرک معادل کارشناسی ارشد، ۱۰۷ نفر مدرک کارشناسی ارشد، ۲۱ نفر دکترا و پنج نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی بوده اند.

وی در ارتباط با ترتیب سنی این افراد نیز اظهارکرد: ۱۶ نفر در فاصله سنی ۳۱ تا ۳۵ سال، ۲۰ نفر در فاصله سنی ۳۶ تا۴۰ سال، ۳۶ نفر در فاصله سنی ۴۱ تا ۴۵ سال، ۲۸ نفر در فاصله سنی ۴۶ تا ۵۰ سال و ۲۹ نفر نیز در فاصله سنی ۵۱ تا ۵۵ سال قرار داشته اند.

به گفته معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی هفت نفر نیز در فاصله سنی۵۶ تا ۶۰ سال، سه نفر در فاصله سنی ۶۱ تا ۶۵ سال و یک نفر نیز در فاصله سنی ۶۶ تا ۷۰ سال قرار داشته اند.

وی بیان کرد: علاوه بر آن ۲۰ نفر از کاندیداها فرهنگی، شش نفر پزشک، ۱۲ نفر بازنشسته، یک نفر نظامی، ۶۱ نفر کارمند، چهار نفر نمایندگان فعلی مجلس، سه نفر وکیل، ۱۱ نفر استاد دانشگاه، ۱۱ نفر شغل آزاد، سه نفر بیکار و هشت نفر نیز سایر مشاغل را داشته اند.

حیاتی تصریح کرد: برای شرکت در انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری نیز در این استان تاکنون چهار نفر ثبت نام کرده اند.

 وی با بیان اینکه ۱۹ هیات اجرایی نیز در سه حوزه انتخابیه بجنورد، شیروان و اسفراین تشکیل شده است، گفت: از امروز امر بررسی صلاحیت کاندیداها در هیات های اجرایی آغاز و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد یافت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از کاندیداها به هنگام مراجعه به فرمانداری ها به منظور ثبت نام کارناوال به راه انداخته بودند، افزود: این امر خلاف قانون بوده و افرادی که خلاف قانون عمل کرده اند منتظر عواقب آن باشند.

وی ادامه داد: ستاد انتخابات بر نحوه تبلیغات کاندیداها و هزینه کرد آن ها ورود پیدا می کند.

حیاتی اظهار کرد: تمامی تخلفات انتخابی ثبت و ضبط می شود و این تخلفات در تایید صلاحیت کاندیداها تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: تاکنون به پنج مدیر کل استان که شایبه انتخاباتی داشته اند، تذکر ارایه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد

در حکمی از سوی هاشم امینی؛ مدیرعامل آبفای کشور، رضا عطایی به عنوان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی منصوب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، در حکمی از سوی هاشم امینی؛ مدیرعامل آبفای کشور، رضا عطایی؛ به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی منصوب شد.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری، معاون بهره برداری و توسعه آب، قائم مقام و معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی از جمله مسئولیت های رضا عطایی در این شرکت بوده است.

در حالی که برخی از رسانه‌های استان از برکناری مدیرعامل سابق آبفا خبر می‌دهند، پیگیری‌های تسنیم حاکی است، رضا نعیمی پس از بیش از 30 سال خدمت در بخش‌های مختلف وزارت نیرو، به کسوت بازنشستگی نائل شده است.

خبرهای موثق حاکی است، باوجود اصرار مدیران ارشد وزارت نیرو برای ابقای این مدیر جهادی و با تجربه، وی با تمایل شخصی به دلیل چرخش مدیران و انتخاب مدیری جوان، بازنشست شده است. برخی اقدامات نعیمی در دوره مسئولیت آبفای خراسان شمالی نظیر طرح بزرگ انتقال آب تحت اشراف قرارگاه امام حسن و کاهش روستاهای دارای تنش آبی از 300 به 200 روستا با انتقال آب‌های پایدار، از جمله تلاش‌های این مدیر لایق مجموعه وزارت نیرو است.

معارفه مدیر جدید و نوع برگزاری این مراسم نیز به دلیل اصرار این مدیر باتجربه و رزمنده سال‌های دفاع مقدس برای بر زمین نماندن امورات این مجموعه بوده است.

85 درصد خراسان شمالی با خشکسالی مواجه و تامین منابع آب هم اکنون یکی از دغدغه‌های مسئولان است و آب شرب سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین از سدها تامین می شود. شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از 200 هزار مشترک آب در شهرها، 121 هزار مشترک آب در روستاها و 60 هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان در شمال شرق ایران دارای 1 میلیون نفر جمعیت است که 44درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

انتهای پیام/311

دیگر خبرها

  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی