Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@05:58:15 GMT

بیانیه آژانس درباره دیدار عراقچی با گروسی

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۲۴۸۰

آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره دیدار «رافائل گروسی » مدیر کل جدید این سازمان و عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران که روز جمعه در وین برگزار شده بود بیانیه منتشر کرد. 

اخبار سیاسی- در این بیانیه آمده است؛ دو طرف در این دیدار درباره فعالیتها و اقدامات پادمانی آژانس در ایران از جمله راستی آزمایی و نظارت تعهدات هسته‌ای این کشور تحت توافق برجام و دیگر مسائل رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این بیانیه افزود: مدیر کل آژانس در این دیدار همانطور که قبلا تاکید کرد بود به دنبال ایجاد یک روابط سازنده کاری با طرف ایرانی است. رافائل گروسی همچنین بر نیاز به همکاری کامل و به موقع ایران در پرداختن به سوالات آژانس درباره تکمیل اعلامیه‌های پادمانی ایران تاکید کرد.

عباس عراقچی نیز  روز جمعه درباره اولین ملاقاتش با مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی که پس از نشست کمیسیون مشترک برجام انجام شد، این ملاقات را بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: بعد از انتخاب ایشان به این سمت ما دیدار رسمی سیاسی با ایشان نداشتیم، البته آقای غریب آبادی سفیر ما با ایشان دیدار کرده بود و این اولین دیدار سیاسی بود که با ایشان داشتیم.

وی بیان کرد: برای شروع کار، ملاقات خوبی بود. ملاقات کاملا محترمانه و هر دو طرف تأکید کردند که همکاری های سابق و مثبت و سازنده ما با آژانس ادامه خواهد یافت و آژانس نیز رویکرد حرفه ای خود را حفظ خواهد کرد و به انجام وظایفش در ایران به شکل کاملا بیطرفانه و حرفه ای ادامه خواهد داد.

عراقچی خاطرنشان کرد: درباره ابعاد مختلف همکاری های صحبت کردیم درباره برخی مشکلاتی که اخیرا وجود داشته و راه حل هایی که وجود دارد، بحث کردیم. خوشبختانه نیت و اراده خوبی را در آقای گروسی شاهد بودم که وظایف خودش را به عنوان مدیرکل آژانس در یک فضای کاملا حرفه ای و به دور از فشارهای سیاسی که معمولا در شورای حکام وجود دارد، انجام دهد و ما از این جهت بسیار خرسندیم. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: گروسی عراقچی توافق برجام عراقچی آژانس گروسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۲۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در مرکزی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ماشاالله عبدی ظهر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی که به منظور تشریح برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج برگزار شد، اظهار کرد: تبیین سبک زندگی بزرگان دینی باید همواره مدنظر باشد و آنان را به عنوان الگو به نوجوانان و کودکان معرفی کرد.

وی با اشاره به شهادت استاد شهید مطهری در ۱۲ اردیبهشت سال ۵۸ به دست گروهک فرقان، ادامه داد: پس از شهادت این فیلسوف انقلابی از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه به نام هفته معلم و هفته عقیدتی - سیاسی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب، برنامه‌های جامع و کاملی در هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سطح ملی، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، گفت: برای امسال نیز برنامه‌های متنوع‌تر از سال گذشته در سطح مدارس، آموزشگاه‌ها، کانون‌ها، پایگاه‌های بسیج و مساجد پیش بینی شده و انتظار است برنامه‌ها پربارتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی گفت: نواخته شدن زنگ قرآن و ولایت در ۲۵ مدرسه استان، گلباران مزار مطهر شهدا، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت به منظور دیدار از نمایشگاه هوا و فضا، فضاسازی شهری، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، دیدار فرهنگیان، مربیان و اساتید بسیجی با ائمه جمعه در شهرستان‌ها، تشکیل گروه‌های صالحین، برپایی محافل انس با قرآن با رویکرد تفسیر در کانون‌ها و پایگاه‌ها از جمله برنامه‌های پیش بینی شده این نهاد انقلابی است.

حجت الاسلام عبدی، تجلیل و تکریم از معلمان، هادیان سیاسی، مربیان عقیدتی و فراگیران برتر سال، دیدار با خانواده شهدا، مربیان عقیدتی و جانبازان معلم و مربی، اجرای برنامه‌های تبیینی و ترویجی با محوریت اندیشه مطهر در قالب سخنرانی، فیلم و کارگاه‌های علمی و تخصصی، اعزام ۴۰ نفر از معلمان برتر و بسیجی استان جهت دیدار با مقام معظم رهبری از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته است.

وی با اشاره به برگزاری ۷۱۰ ویژه‌برنامه در استان مرکزی به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه، گفت: طبق روزشمار هفته عقیدتی سیاسی برنامه‌ها امسال از شنبه هشتم آغاز و تا جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی گفت: این نهاد انقلابی در کنار دشمن‌شناسی، استکبارستیزی و مقابله با شبیه‌خون فرهنگی به مباحث اعتقادی و قرآنی نیز توجه ویژه دارد و نتیجه آن در خارج از مرزها نمایان می‌شود که نمونه آن وعده صادق است.

۳۰۰ معلم جهادگر در استان مرکزی فعالیت دارند

مسؤول بسیج فرهنگیان سپاه روح الله استان مرکزی، نیز در این نشست گفت: قریب به ۴۰ هزار شهید کشور معلم و دانش‌آموز هستند که از این تعداد ۱۲۰۰ شهید متعلق به استان مرکزی است.

رضا محمدگلی با اشاره به اینکه اکنون ۳۰۰ معلم جهادگر در استان مرکزی فعالیت دارند، گفت: اعزام معلمان نمونه و بسیجی محضر مقام معظم رهبری، اعزام ۴۰۰ نفر به اردوی راهیان پیشرفت جهت بازدید از نمایشگاه هوا و فضا در تهران، انتخاب و تجلیل از ۱۰ معلم ماندگار، برگزاری همایش معلمان بسیجی، تجلیل از معلمان جهادگر در تیم پیشرفت مدرسه از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج است.

کد خبر 6087866

دیگر خبرها

  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • ۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در مرکزی برگزار می‌شود
  • آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد
  • کارگران با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند