Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - انجمن صنفی کارفرمایی ‌سی‌ان‌جی و صنایع وابسته استان تهران در بیانیه‌ای از طرح‌های وزارت نفت برای توسعه صنعت سی‌ان‌جی و جایگزینی آن با بنزین حمایت و اعلام کرد: وزارت نفت امروز در جلوگیری از وابستگی، حقارت و عقب‌ماندگی‌های تامین انرژی سربلند بوده و به مرز خودکفایی و استقلال در تامین فرآورده‌های مورد نیاز داخلی رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شانا به نقل از انجمن صنفی کارفرمایی صنعت سی‌ان‌جی، متن این بیانیه به شرح زیر است: «عرصه انرژی کشور پس از اجرای طرح‌های مهم تاریخی در وزارت نفت، امروز سربلند از جلوگیری از وابستگی و حقارت و عقب‌ماندگی‌های تامین و توزیع حامل‌های انرژی، به مرز خودکفایی و استقلال در تولیدات داخلی رسیده است. در پرتو رویکرد مقام عظمای ولایت رهبر معظم انقلاب و پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی، امروزه صنعت سی‌ان‌جی و صنایع وابسته با بهره‌گیری از سرمایه انسانی خلاق، اندیشمندان و متخصصان متعهد، به مرحله شکوفایی و رشد توسعه صنعت سی‌ان‌جی ورود پیدا کرده است.
با اجرای درست «سه طرح ملی و راهبردی صنعت سی‌ان‌جی» شامل:
1- طرح هوشمندسازی 2500 جایگاه سی‌ان‌جی (طبق مصوبه 25/ 12/ 97 هیئت وزیران)
2- طرح پرداخت کارت اعتباری سوخت گاز (طبق مصوبه مرجع ملی صنعت سی‌ان‌جی کشور)
3- طرح پرداخت 6500 میلیارد تومان کمک بلاعوض جهت گازسوز کردن یک میلیون و چهارصد و شصت و چهار هزار خودروی تاکسی – حمل‌ونقل عمومی (طبق مصوبه شورای اقتصاد در آذر ماه 98) در این راستا شاهد عظمت و پویایی این فرآورده‌ عام‌المنفعه (با جایگزینی و عدم واردات بنزین، اصلاح الگوی مصرف انرژی‌ و بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور) در مقابل جهانیان هستیم. از آنجایی که میهن عزیزمان ایران در بخش مخزن‌سازی دارای پنج کارخانه با ظرفیت سالانه مجموع یک میلیون عدد و در حوزه کمپرسورسازی دارای چهار کارخانه با ظرفیت بیش از 300 عدد سالانه است و در صنعت خودروسازی توان تولید بیش از 500 هزار خودروی دوگانهسوز در سال را دارد، اجرای این سه طرح ملی، موجبات «امنیت اقتصادی و توسعه پایدار» این صنعت را به دنبال خواهد داشت.
با توجه به توان افزایش ظرفیت‌های تولیدی در پنج حلقه اصلی زنجیره صنعت سی‌ان‌جی در بخش‌های مختلف و رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش سرعت دستیابی به فناوری‌های پیشرفته در طرح هوشمندسازی که با استانداردهای نوین جهانی (اینترنت اشیای IOT) و متناسب با پاسخگویی به نیاز صنعت سی‌ان‌جی طراحی و تدوین شده است، با عنایت به خداوند متعال، امروزه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور خودکفا در تامین حامل‌های انرژی و صادرکننده بنزین و گاز طبیعی و گاز مایع به‌عنوان قدرت برتر و بلامنازع در منطقه تبدیل و در تراز انرژی نیز حرف اول در منطقه را بیان می‌کند.
با توجه به قابلیت‌ها، مزیت‌ها و ویژگی‌های فراوان صنعت سی‌ان‌جی، به این معتقدیم که شکوفایی این صنعت، الهام‌بخش سایر بخش‌ها به‌ویژه حوزه اقتصاد و صنعت خواهد بود و با توجه به اشتغال‌زایی بیش از 120 هزار نفر در این حوزه و صرفه‌جویی 20 میلیون لیتر بنزین که با اجرای طرح‌های مذکور و افزایش 50 درصدی به بیش از 30 میلیون لیتر صرفه‌جویی بنزین در روز خواهد رسید و نماد «اقتدار در ایران و رونق تولید ملی» در دوره بحران اقتصادی و تحریم های شدید ایران است، موجبات بالندگی و شکوفایی مردم عزیزمان خواهد بود.
در پایان با سپاس ویژه از مقام معظم رهبری که با صبوری و خویشتنداری و رهنمودهای عالمانه و منویات و فرامین به‌موقع خود، از تشدید و توسعه بحران انرژی جلوگیری کردند و از طرفی با توجه به اجرای درست و منضبط طرح سهمیه‌بندی بنزین توسط کارکنان و مدیران خادم وزارت نفت به ویژه وزیر محترم نفت آقای مهندس نامدار زنگنه و مدیران و فعالان صنعت سی‌ان‌جی جهت گسترش طرح‌های این صنعت به عنوان حوزه راهبردی و حساس که همت و تلاش گسترده‌ای نمودند، تقدیر و تشکر نموده و خدا را شاکریم که این صنعت مجدداً جایگاه اصلی خود را پیدا می‌نماید و بی‌تردید صنعت سی‌ان‌جی با برخورداری و حمایت رهبری، دولت و بخش خصوصی، قابلیت پاسخگویی به نیازهای مردم عزیزمان را دارد.
لذا در این راستا فعالان‌، دست‌اندرکاران و کارفرمایان حوزه صنعت سی‌ان‌جی بر خود لازم می‌دانند از حمایت‌ها و اقدامات مجدانه و منطبق با اصول کارشناسی وزارت نفت جهت تسریع و اجرای طرح‌های توسعه صنعت سی‌ان‌جی که موجبات نجات 4 میلیون و 500 هزار خودروی دوگانه‌سوز (به‌ویژه تاکسی‌ها و حمل‌ونقل عمومی) را فراهم آورده و گره‌گشای 2500 جایگاه سوختگیری گاز و همچنین دعا گویی 120 هزار نفر کارکنان و شاغلان مستقیم و غیر مستقیم در این صنعت شده است برحسب اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت اجتماعی مشترک، سپاسگزاری کند. امید است شاهد توفیق الهی و برکات بی‌شمار احیا و توسعه صنعت سی‌ان‌جی در اقصی نقاط کشور عزیزمان باشیم.»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در سال گذشته از خودکفایی شهرداری قم در زمینه تولید آسفالت مورد نیاز در سطح شهر و فروش مازاد آن به بخش خصوصی خبر داد.

مسعود بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به عملکرد سازمان توسعه و عمران شهرداری قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان ۲۱۰ هزار تن آسفالت توسط سازمان توسعه و عمران شهرداری تولید و حمل و پخش شد.

وی افزود: ۱۲۰ هزار تن مصالح معدنی و ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در مجموعه ساخت قطعات بتنی ساخته شد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم خاطرنشان کرد: در بحث آسفالت شهرداری قم در سال گذشته توانست به خودکفایی صددرصدی برسد و علاوه بر آن فروش به بخش خصوصی نیز اتفاق افتاد.

بخشی تصریح کرد: سازمان توسعه و عمران شهرداری قم توانسته است در حوزه تأمین آسفالت علاوه بر تأمین مصرف مناطق و پروژه‌های شهرداری، رقابت خوبی با بخش خصوصی در زمینه کیفیت و قیمت داشته باشد و بخش خصوصی در چهارچوب مقررات موجود به شکل خریدار به شهرداری مراجعه کرده است.

وی با اشاره به نیاز شهرداری قم به معادن و تولید مصالح معدنی برای زیر اساس و اساس آسفالت ادامه داد: معدن ونارچ یکی از مکان‌هایی است که شهرداری سال‌ها آن را در دستور کار داشته است و نزدیک به ۷۰ درصد نیاز شهرداری از این معدن تأمین می‌شد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم با اشاره به اینکه سال گذشته سازمان توسعه و عمران موفق شد مجوز کار در یک معدن کوهی در کهک بگیرد، اضافه کرد: مجوز این کار از مجاری قانونی اخذ شد و در سال جدید بهره‌برداری از معدن اتفاق می‌افتد.

بخشی با اشاره به اهمیت تأمین به موقع مصالح برای پروژه‌های شهری گفت: در این زمینه نیز حرکت به سمت خودکفایی است تا ۱۰۰ درصد مصالح مصرفی و خاکی پروژه‌های شهری قم در سازمان توسعه و عمران شهرداری تأمین شود.

کد خبر 747139

دیگر خبرها

  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری